Mijn windows computer moet 2x opstarten ipv 1x

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Goedemiddag mijn medetweakers,

Ik heb een al zo'n probleem aantal maanden een probleem met mijn PC, dit gebeurde toen ik ooit een update installeerde, elke update die daarna kwam, heeft het helaas niet verholpen.

Ik kon en kan het niet vinden waarom mijn PC 2 of zelfs soms 3x opgestart moet worden, om normaal gebruik te kunnen maken. :|

Iemand dezelfse ervaringen, of misschien ideeën?
Laat maar weten!

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:09
dit kan komen doordat je voeding niet koud wilt opstarten -> haal jij als je je pc uitzet hem ook van stroom (stekkerdoos met knop uitzetten ; stekker uit stopcontact; dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:51:
dit kan komen doordat je voeding niet koud wilt opstarten -> haal jij als je je pc uitzet hem ook van stroom (stekkerdoos met knop uitzetten ; stekker uit stopcontact; dat soort dingen?
Bedankt voor je snelle reactie! nee nee, ik haal de stroom niet uit etc. Ik schakel mijn PC alleen uit, verder niets.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Kan je je volledige build hier posten? of weet je dat niet ?

Als je hem opstart, de eerste keer, wat doet hij dan?
- Totaal niets
- Even zoemen, dan valt hij uit
- Even zoemen, dan stopt gezoem en start niet door maar valt niet uit
- Zoemen, maar start niet door
- Blijft aan, maar komt in ... scherm

En komen er piepjes?

Als je na 3x hem opgestart hebt, heb je dan nog enige last, of werkt hij dan volledig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@99ruud99 Jahoor, ik kan zometeen PC starten en dan stuur ik welke build os die gebruikt.

Eerste keer opstarten: ik zie alleen windows logo scherm die niet laadt. - geen gezoem
Bij 2e keer opstarten (af en toe) zwarte scherm na het zien van windows logo - geen gezoem
3e normaal, nergens meer last van, hij werkt dan naar behoren.

Okay de build: 19041.508
Versie 2004 windows 10

[ Voor 9% gewijzigd door Hamoudi1995 op 21-09-2020 20:16 ]

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik bedoel... Wat zit erin?
Kant en klaar gekocht bij winkel neem ik aan?
Heb je nog de naam van het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 15:55
Kan deze site https://answers.microsoft...e9-46eb-a440-0056c04c1781 je misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
99ruud99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:33:
Ik bedoel... Wat zit erin?
Kant en klaar gekocht bij winkel neem ik aan?
Heb je nog de naam van het systeem?
Ik heb hem kant en klaar gekocht (hoewel het geen merk is, ik heb gekocht van iemand die deze PC in elkaar gezet), maar ik heb wel de videokaart en processor vervangen.
Processor: AMD FX4100 Quad core (4GHz)
Ram: 6GB
Videokaart: GTX 650 1 gigabyte.

Het gekke is, dat dit probleem nooit eerder had. Het kwam opeens na een willekeurige update. Sindsdien heb ik dit probleem.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Super, ik zal er naar eens kijken :D

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bekend probleem inderdaad, mijn PC had er ook last van. Door die optie moet Windows zich bij iedere boot herstellen. De PC start en Windows is kapot, Windows herstelt zich en de 2e boot lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
PilatuS schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:00:
[...]

Bekend probleem inderdaad, mijn PC had er ook last van. Door die optie moet Windows zich bij iedere boot herstellen. De PC start en Windows is kapot, Windows herstelt zich en de 2e boot lukt wel.
Maar hoe kan dat eigenlijk, dat die optie Windows voor gek zet. Ik vind persoonlijk wel raar dat Microsoft gewoon niet oplost.

Kreeg jij ook het probleem sinds een update?

[ Voor 5% gewijzigd door Hamoudi1995 op 22-09-2020 22:04 ]

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:04:
[...]

Maar hoe kan dat eigenlijk, dat die optie Windows voor gek zet. Ik vind persoonlijk wel raar dat Microsoft gewoon niet oplost.
Niet ieder systeem heeft er last van. Vergeet niet dat er miljoenen combinaties mogelijk zijn met PC hardware. Dit probleem kan mogelijk komen doordat voeding A met RAM geheugen B er voor zorgt dat de PC ietsjes te snel uitgaat met moederbord C.

Ik vermoed in ieder geval dat dit probleem komt omdat de PC van de stroom afgaat terwijl Windows nog net niet klaar is met afsluiten. Als het veel voor zou komen en simpel was had MS het al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Kreeg jij ook het probleem sinds een update?
Ik heb dit probleem een paar jaar terug gehad. Toen die optie aanpast en nooit meer last van gehad. Nu al een paar updates van Windows builds gehad en het is niet terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@PilatuS Ahh ja. Er zijn inderdaad vele combinaties mogelijk met PC, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ga het aanpassen, en dan eens kijken of het probleem is opgelost.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:12:
@PilatuS Ahh ja. Er zijn inderdaad vele combinaties mogelijk met PC, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ga het aanpassen, en dan eens kijken of het probleem is opgelost.
En het feit dat 99.9% of meer van de machines er geen last van hebben.

Hopelijk lost het je probleem op :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hamoudi1995 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:04:
[...]
Maar hoe kan dat eigenlijk, dat die optie Windows voor gek zet. Ik vind persoonlijk wel raar dat Microsoft gewoon niet oplost...
Het komt vooral voor op oudere computers met afwijkende interpretaties van S1 t/m S5 states
In de optiek van microsoft een hardware bug die zij niet hoeven op te lossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hamoudi1995
@patviev @PilatuS Probleem is helaas nog steeds niet opgelost :'(

Na 1x pc starten deed hij perfect, toen ik nog probeerde, moest ik opnieuw 2x opstarten.
Vergeten te zeggen: als ik mijn PC op slaapstand zet, dan kan hij niet meer aan (alles blijft op zwart).

Hamoudi95

• Hamoudi1995
Brahiewahiewa schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:40:
[...]

Het komt vooral voor op oudere computers met afwijkende interpretaties van S1 t/m S5 states
In de optiek van microsoft een hardware bug die zij niet hoeven op te lossen
Dat zou eens goed kunnen kloppen!

Hamoudi95

• PilatuS
  • Niet online
Slaapstand zou ik sowieso even niet meer doen. Het is iets dat wel vaker problemen geeft afhankelijk van de hardware.

Check de SMART eens van de HDD/SSD's of daar misschien iets mis is. Bijvoorbeeld met CrystalDiskInfo.

• Hamoudi1995
@PilatuS Das goed, ik ga het morgen installeren. Zal ik dan een sc maken en hier op het forum zetten?
(Hoe privacy gevoelig is het eigenlijk? Ik zal dan de serie nummer wel zwart maken. Laat me weten wat precies privacygevoelig is.

Hamoudi95

• PilatuS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:09:
@PilatuS Das goed, ik ga het morgen installeren. Zal ik dan een sc maken en hier op het forum zetten?
(Hoe privacy gevoelig is het eigenlijk? Ik zal dan de serie nummer wel zwart maken. Laat me weten wat precies privacygevoelig is.
Met of zonder serienummer maakt niet echt wat uit hoor, zeker niet bij spullen die geen garantie meer hebben. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook geen kwaad om zeer specifieke dingen even weg te halen. Je kan ook even puur alleen de waardes posten door daar even te knippen. Anders het serienummer weghalen is geen gek idee :)

Trouwens wel interessant dat je PC het 1x wel goed deed na het aanpassen van die instelling in Windows. Geen idee waarom ie dat deed, maar misschien heeft iemand anders hier nog een idee over.

• Hamoudi1995
PilatuS schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:14:
[...]

Met of zonder serienummer maakt niet echt wat uit hoor, zeker niet bij spullen die geen garantie meer hebben. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook geen kwaad om zeer specifieke dingen even weg te halen. Je kan ook even puur alleen de waardes posten door daar even te knippen. Anders het serienummer weghalen is geen gek idee :)

Trouwens wel interessant dat je PC het 1x wel goed deed na het aanpassen van die instelling in Windows. Geen idee waarom ie dat deed, maar misschien heeft iemand anders hier nog een idee over.
Vandaag had ik het druk, maar ik heb mijn pc weer paar x opgestart, en hij is weer normaal? Volgens mij was het een toeval dat mijn PC eergisteren 2x moest opstarten. Het enige probleem is nu nog slaapstand.

Hamoudi95

• PilatuS
  • Niet online
Dan was het dus toch die ene instelling, dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@PilatuS Jep, morgen ga ik weer testen, dan weten we het zeker 📺

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met een SSD zou ik slaapstand trouwens gewoon lekker laten zitten. Die 30 seconden zijn niet zo erg toch ? Mogelijk geeft slaapstand ook weer problemen die je bij normaal booten niet hebt. Misschien veroorzaakt het gebruiken van slaapstand hetzelfde probleem als wat die instelling heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
PilatuS schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:03:
Met een SSD zou ik slaapstand trouwens gewoon lekker laten zitten. Die 30 seconden zijn niet zo erg toch ? Mogelijk geeft slaapstand ook weer problemen die je bij normaal booten niet hebt. Misschien veroorzaakt het gebruiken van slaapstand hetzelfde probleem als wat die instelling heeft opgelost.
PC start wel snel op, maar het is wel fijn als PC na 1 uur ongebruik in slaapmode gaat. Normaal gesproken gjng dat altijd goed, maar nu kan dat niet. Ik wildat het graag oplossen, maar als je een manier weet, laat me maar weten :)

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:22:
[...]

PC start wel snel op, maar het is wel fijn als PC na 1 uur ongebruik in slaapmode gaat. Normaal gesproken gjng dat altijd goed, maar nu kan dat niet. Ik wildat het graag oplossen, maar als je een manier weet, laat me maar weten :)
Geen idee hoe je het slaapstand probleem kan oplossen. Wat ik hier doe als de PC overdag aan staat is dat de HDD sowieso stopt na 10 minuten, die gebruik ik toch niet vaak. Verder dat de beeldschermen op zwart gaan na 15 minuten. Op die manier verbruikt de PC natuurlijk wel meer stroom, maar 1 tikje tegen de muis aan en je kan aan de slag. Niet zo goed als slaapstand, maar zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
PilatuS schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:39:
[...]

Geen idee hoe je het slaapstand probleem kan oplossen. Wat ik hier doe als de PC overdag aan staat is dat de HDD sowieso stopt na 10 minuten, die gebruik ik toch niet vaak. Verder dat de beeldschermen op zwart gaan na 15 minuten. Op die manier verbruikt de PC natuurlijk wel meer stroom, maar 1 tikje tegen de muis aan en je kan aan de slag. Niet zo goed als slaapstand, maar zo doe ik het.
Hmm, het is wel sneller dan slaapstand, maar persoonlijk zou ik voor slaapstand kiezen (iets langer, maar wel minder stroomverbruik).

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:05:
[...]

Hmm, het is wel sneller dan slaapstand, maar persoonlijk zou ik voor slaapstand kiezen (iets langer, maar wel minder stroomverbruik).
Slaapstand is inderdaad beter qua stroomverbruik, maar zonder is zo slecht nog niet. Als je PC niets aan het doen is is het stroomverbruik heel erg laag. Niet 0 natuurlijk, maar redelijk te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
PilatuS schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:38:
[...]

Slaapstand is inderdaad beter qua stroomverbruik, maar zonder is zo slecht nog niet. Als je PC niets aan het doen is is het stroomverbruik heel erg laag. Niet 0 natuurlijk, maar redelijk te verwaarlozen.
Klopt :D

Hamoudi95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamoudi1995
@99ruud99 @patviev @PilatuS Ik wil jullie echt bedanken voor jullie hulp. Ben blij dat mijn probleem is opgelost.

Hamoudi95

Pagina: 1