Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
Hallo!

Ik ben opzoek naar een mobiele app ter vervanging van mijn Excel spaarplanning. Ik verwacht dat er wel iets is maar ik kan niet het juiste vinden. Ik weet niet of dit het goede topic is maar anders wordt hij vast wel verplaatst!

Wat heb ik?
Ik heb in mijn Excel lijst voor elk jaar de loon datums staan met daar achter mijn loon. In een volgende kolom worden mijn vaste lasten en verwachte uitgaven gezet. In de kolom daarnaast staat wat ik kan sparen en in weer een kolom daar naast staat wat mijn totale spaarsaldo is. Op deze manier kan ik mijn grote uitgaven makkelijk vooruit plannen en goed zien of ik wel of niet iets kan aanschaffen om mijn spaardoelen te halen.

Wat wil ik?
Een mobiele app waar ik makkelijk en snel een overzicht van mijn spaarplanning kan maken.

Waarom ik van de Excel af wil?
Ik werk tegenwoordig steeds vaker via mobiel. Op de mobiel opende ik tot nu toe de Excel lijst elke keer maar het is niet handig werken en opstarten is wat traag vanuit OneDrive. Daarnaast lijkt het mij dat anno 2020 er wel een mooie mobiele app voor moet/kan zijn.

Wat gebruik ik nog meer?
Ik gebruik naast de Excel lijst GRIP van ABN AMRO waarin ik heel goed mijn uitgave kan bijhouden en overzicht heb. Echter kan ik hier niet een planning tot eind van het jaar maken qua sparen en budget. GRIP is in mijn ogen meer terug kijken dan vooruit plannen.

Tips zijn welkom! :)

😲

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een app die dit zo specifiek kan weet ik niet.
Zelf gebruik ik Google Spreadsheets. Dit werkt uitstekend op mobiel, veel prettiger dan Excel op mobiel (hoewel eerlijk is eerlijk, dat heb ik al een tijd niet gebruikt dus ik weet niet of de huidige versie beter is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:38
YouNeedABudget (YNAB).

Dat werkt echt ontzettend goed. Kost een paar euro per jaar maar imo wel het geld waard. Werkt echt perfect met het budgetteren (Goals), bijhouden wat je elke maand aan de kant moet zetten etc.

[ Voor 31% gewijzigd door De_Bastaard op 22-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Zoals ook @Verwijderd aangeeft, als je een android telefoon hebt werkt google sheets wel erg fijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit is iets wat ik persoonlijk niet in een app zou willen zetten omwille van de privacy, dan vertrouw ik MS toch iets meer dan een willekeurige app uit de appstore.

• mswp

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:49:
YouNeedABudget (YNAB).

Dat werkt echt ontzettend goed. Kost een paar euro per jaar maar imo wel het geld waard. Werkt echt perfect met het budgetteren (Goals), bijhouden wat je elke maand aan de kant moet zetten etc.
Hier ga ik is naar kijken! Bedankt!

Anders toch ook is google sheets proberen.

😲

• De_Bastaard
Google sheets en excel is echt inferieur aan YNAB.

• mswp

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
De_Bastaard schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:42:
Google sheets en excel is echt inferieur aan YNAB.
Voordeel ervan is natuurlijk dat je het net zo kan maken zoals je zelf wil maar komt al snel ri. wat ik had maar met niet meer wil.

😲

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:15
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:49:
YouNeedABudget (YNAB).

Waar ik dan niks van snap, ik kan echt nergens op hun site een prijs vinden. Alleen op iedere pagina: 'Try our free 34-day trial now!'. Of ben ik nu scheel?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
SgtElPotato schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:50:
[...]

Waar ik dan niks van snap, ik kan echt nergens op hun site een prijs vinden. Alleen op iedere pagina: 'Try our free 34-day trial now!'. Of ben ik nu scheel?
Ik zou eens rechtsboven bij 'Pricing' kijken ;)

The devil is in the details.

• De_Bastaard
60€ per jaar ofzo? Als je het goed gebruikt heb je dat zo terugverdiend. Het is wel even wennen overigens omdat je niet één grote spaarpot maakt. Elke euro heeft een doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Topicstarter
FYI:

Ik ben nu een beetje aan het testen met EasyBudget. Balans opmaken, periodiek spaartegoed invullen en uitgaven plannen. Tot nj toe lijkt het wat.

https://play.google.com/s...oitletondor.easybudgetapp

😲

Pagina: 1