Vraag

• Beltie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo.

Ik ben aan het kijken naar een andere telefoon omdat ik heel problemen ervaar met mijn Sony Xperia XZ1 compact.
Het is voornamelijk de antenne die het steeds slechter gaat doen waardoor ik constant de telefoon moet herstarten, en nog wat meerdere problemen.
Opsturen voor reparatie begin ik niet aan, het probleem wat ik onder vindt wordt niet opgelost of je bent hem 2 tot 3 maand kwijt waarna er nog steeds niks veranderd is.

Dus ik ben naar mijn telefoon provider (T-Mobile) geweest om te kijken naar een andere.

Hier werden mij de volgende toestellen aangeraden:
Sony Xperia 10II. pricewatch: Sony Xperia 10 II Zwart
Oppo A72. pricewatch: Oppo A72 (4GB ram) Zwart
Oppo A91. pricewatch: Oppo A91 (8GB ram) Zwart
Huawei P30 lite. pricewatch: Huawei P30 lite (4GB, 128GB opslag) Zwart
Ook werden mij de Samsung A41 en A51 aangeraden maar hier begin ik niet aan omdat ik in mijn kenniskring heel negatieve verhalen hoor over deze toestellen.

De Huawei spreekt mij zelf wel aan, maar hoor verschillende verhalen hier over dat ze niet meer geupdate en ondersteunt worden.
De Oppo's twijfel ik ook over omdat ik weinig tot geen reviews kan vinden.

Budget gemiddeld: €350.-
Wat ik er mee doe:
WhatsApp - Facebook - Navigatie - Camera, voor de rest niet veel meer.
Wat zouden jullie me kunnen aanraden.

Mvg Beltie.

P.S. Persoonlijk had ik liever een wat kleiner toestel maar ja die vindt je niet meer.
Water en stof bestendig vindt ik ook belangrijk (vanwege dat ik in de landbouw zit)
Maar ja dat vindt je niet met mijn budget.
Of je komt op een Xcover of een Cat waar ik ook vele slechte verhalen over hoor.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Je zou eens naar de Realme 6 Pro kunnen kijken, maar weet wel dat de 7 Pro binnenkort ook aangekondigd wordt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Stof of waterbestendig kun je ook veel voor doen met een goede beschermhoes, kwestie van uitzoeken of die er zijn voor een bepaald model toestel voor je het koopt.
Oppo is best een groot merk in sommige delen van de wereld maar hier niet. Realme en Oneplus zijn zustermerken van Oppo. Zef heb ik een Oneplus Nord die ik erg fijn in de hand vindt liggen, bij T-Mobile zou je die bij verlenging voor rond de 330 Euro kunnen halen denk ik. De Nord heeft in de doos al een hoesje die de oplaadpoort afsluit, en de openingen hebben de rubbers om hem waterdicht te maken.

Huawei is aflopende zaak tenzij Trump de verkiezingen in november verliest, dan is er een kans dat het weer beter wordt. De P30 Lite is al weer 1,5 jaar oud van de 3 jaar die ze ondersteuning op garandeerden, overigens is er een P30 Lite New Edition dit jaar gekomen, eigenlijk zelfde toestel, maar met opnieuw 3 jaar updates. of ze upgrades krijgen is maar de vraag, maar de (beveiligings) updates is het belangrijkste.

Samsung is zo'n beetje de Volkswagen onder de smartphones. Er zijn mensen die er van houden, en mensen die er niets mee hebben. Feit blijft dat ze over het algemeen super stabiel zijn. A51 heeft wat mindere reviews, maar de M31 (exact dezelfde hardware als de A51 alleen grotere accu) heeft wel goede reviews, net als de M21.

Xcover en Cat betaal je voor het extra testen om ze gecertificeerd te krijgen, dus je hebt qua snelheid en opslag voor dezelfde prijs minder dan een toestel dat niet gecertificeerd is.