Binnenkort verhuis ik naar het "buitengebied"
Bij het huis is onlangs een glazvezel kabel aangesloten (Caiway)
Ik heb dus de keuze om te kiezen voor glasvezel, echter, bij Caiway komt er een toeslag (vastrechtvergoeding) bij. Dit om de kosten die ze hebben gemaakt voor de aanleg terug te verdienen.
Mijn wensen zijn relatief simpel, we willen snel internet (Gamen/Streamen etc)
Tv is geen wens, en geen vaste telefoon.
Ik heb dus de keuze uit het volgende:
Caiway
150Mbit - 41,95 + vastrechtvergoeding à 15,71 = 57,66
1Gbit - 64,95 + vastrechtvergoeding à 15,71 = 80,66
Nu is glasvezel superfijn, maar wanneer we het nieuwe 5G netwerk in ogenschouw lijkt dat steeds meer een optie te worden.
Het gemiddelde unlimited abonnement zit rond de 40,- en het enige wat ik nodig heb is een 5G router.
De snelheden van 5G liggen substantieel hoger dan de 150mbit van Caiway, maar wellicht iets lager dan de 1Gbit. (maar ook de helft goedkoper)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met internet enkel via 4G / 5G?
Bij het huis is onlangs een glazvezel kabel aangesloten (Caiway)
Ik heb dus de keuze om te kiezen voor glasvezel, echter, bij Caiway komt er een toeslag (vastrechtvergoeding) bij. Dit om de kosten die ze hebben gemaakt voor de aanleg terug te verdienen.
Mijn wensen zijn relatief simpel, we willen snel internet (Gamen/Streamen etc)
Tv is geen wens, en geen vaste telefoon.
Ik heb dus de keuze uit het volgende:
Caiway
150Mbit - 41,95 + vastrechtvergoeding à 15,71 = 57,66
1Gbit - 64,95 + vastrechtvergoeding à 15,71 = 80,66
Nu is glasvezel superfijn, maar wanneer we het nieuwe 5G netwerk in ogenschouw lijkt dat steeds meer een optie te worden.
Het gemiddelde unlimited abonnement zit rond de 40,- en het enige wat ik nodig heb is een 5G router.
De snelheden van 5G liggen substantieel hoger dan de 150mbit van Caiway, maar wellicht iets lager dan de 1Gbit. (maar ook de helft goedkoper)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met internet enkel via 4G / 5G?
War is the only proper school of the surgeon.