Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ik ben op zoek naar RGB case fans; daarbij gaat mijn voorkeur uit naar de (m.i.) subtielere variant waarbij alleen de rand verlicht is. Deze drie opties heb ik nu gevonden.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VentilatorenEnermax SquA RGB (1 stuk) Zwart, 120mm€ 14,80€ 14,80
1VentilatorenNZXT Aer RGB 2, 140mm€ 24,50€ 24,50
1VentilatorenSharkoon RGB Shark Lights, 120mm€ 11,45€ 11,45

Ik kan op Tweakers twee reviews vinden van de NZXT variant maar niet van de andere twee. Ik kan ook niet veel vergelijkende reviews vinden op internet behalve deze van HWI https://nl.hardware.info/...b-casefans-test-conclusie.

Qua specs lijken de Enermax en de Sharkoon de betere voor minder geld.
Wat is jullie ervaring hiermee? Of hebben jullie betere alternatieven?
Het gaat in een NZXT H510 behuizing. Het zou fijn zijn als de fans stil hun werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 09:35

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Voor die NZXT fans heb je een bepaald kastje nodig om de verlichting aan te sturen; een normale RGB of aRGB header op je moederbord gaat niet werken.

Ik zelf gebruik die fans met een NZXT Smart Device V2. Die krijg je standaard bij de H510i. Maar het zijn goede, stille en mooie fans, wel zeer prijzig en zeker als je nog zo'n kastje erbij doet...
Ik denk dat je die van je lijstje af kan strepen ^

Met de andere twee heb ik geen ervaring, maar wel begrijp ik dat je opzoek bent naar HALO fans (dat is de rand die je denk ik bedoeld). Er zijn veel (goede prijs, geluid en verlichting) fans met zo'n halo ring. Misschien kom je dan wat verder, laat weten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

Topicstarter
Ah, super. Dank je!
Dan valt de NZXT voor nu af, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 19:09

World Citizen

FreeReef.nl

Ik lees graag mee, want ben zelf ook op zoek naar ring verlichte ventilatoren. Gezien ik er minimaal 8 en liever 10 wil... begint het wat duur te worden.

Ik ben nu aan het onderzoeken of ik de setjes van Aliexpress kan ombouwen naar een normaal RGB setje. Die van Ali hebben namelijk een proprietary aansluiting en werken niet met je MOBO. Op zich is dat niet erg als genoegen neemt met 2 instellingen "langszaam en Snel", maar voor de rest vallen die fans standaard niet te regelen.

Mocht ik dat voor elkaar krijgen heb je voor 65 euro 8x 140mm fan met zo een ring eromheen. (overigens lijkt puur wit niet te werken... alle andere kleuren wel).

Het lijstje wat jij opnoemt vind ik allemaal te duur eigenlijk. Althans, 12 euro gaat dan nog wel... maar ik vind het nogal wat. De merken in je lijstje bieden ook maar summiere paketten. Als ze nou een goede deal geven op grotere aantallen...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickengi
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09-2024
Interessant Topic.

Weten jullie misschien of deze: https://www.nzxt.com/products/rgb-fan-controller

ook werkt met Aer RGB 2 fans?

Heb destijds 2 gekocht voor in m'n case, en kwam er na aansluiten op het mobo achter dat ze wel draaien maar niet oplichten. Blijkbaar kun je deze niet vanaf mobo rgb header aansturen, wat eigenlijk best maf is. Is hier een hack voor? Zo niet, dan voel ik me verplicht dat kastje te kopen. Maar werkt die wel op 2e generatie fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trashgozer
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 09:35

trashgozer

brb ben ff klagen lol

Voor wat ik weet is NZXT alleen NZXT compatibel qua verlichting... Kastje gebruik ik als het goed is ook. Dit staat er op de site van NZXT betreft de fans: Compatible with all HUE 2 controllers and accessories. Verder staat er op NZXT (bijna) alle informatie over wat wel bij elkaar werkt als het om NZXT gaat.
Pagina: 1