Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Dus ik krijg binnenkort mijn 3rd gen KRK Rokit 8 boxen binnen en ik vrees dat ik ergens niet helemaal uitkom.

Ik hoor dat XLR het meest stabiel is om al input te gebruiken (ipv tulp), en hiervoor heb ik een DAC nodig. Simpel. Ik heb zelf al een Harman Kardon AVR 130 en vroeg me af:

Kan ik mijn AVR 130 koppelen aan een DAC die daarop weer gekoppeld is aan de KRK's, zonder geluidskwaliteit vermindering? Of is het dan handiger om de AVR hier niet voor te gebruiken?

Een simpel antwoord is alles wat ik nodig heb,
Super bedankt voor degene die even wilt meedenken met mij! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04
Warrig verhaal...

Een DAC gebruik je om een digitaal signaal om te zetten naar een analoog signaal. Een DAC gebruiken om naar XLR te gaan is mij niet duidelijk. Als je een device wilt om de audio uit de PC te halen dan is een externe DAC zeker een optie maar het is geen primaire reden om tot XLR te komen. Ik snap ook even niet waarom de Harman Kardon AVR er in deze toe doet. Is dit device de centrale hub in je opstelling of wil je de AVR 130 gewoon gebruiken (of juist niet)? De AVR 130 is een receiver met digitale ingangen en analoge uitgangen en daarmee is een DAC al onderdeel van de AVR 130. Staar je sowieso niet te blind op XLR, in de gemiddelde situatie heb je dit niet nodig en zou ik gemakkelijk via RCA aansluiten. XLR heeft ook weinig zin als de andere kant van het apparaat niet gebalanceerd is en dat is de gemiddelde DAC en de AVR 130 niet.

Concrete vraag: waarom wil je de AVR 130 in je setup betrekken en welke uitgangen heeft het device waar je de KRK op aan wilt sluiten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23

Dhrax

Prog Lord

Die KRK zijn natuurlijk monitor speakers welke doorgaans in een thuis studio in combinatie met een audio interface (XLR balanced inputs) worden gebruikt.

Wat jij bedoeld (correct me if im wrong), is dat jou monitor speakers niet over een RCA output beschikken en je nu een oplossing zoekt om ze middels XLR te kunnen verbinden, vandaar ook de toevoeging van een externe DAC die wel een balanced XLR input heeft.

Heb je nog een mogelijkheid om uit te wijken naar reguliere speakers met RCA outputs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Unbalanced (via tulp) aansluiten moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, gewoon de rca/tulp ingangen gebruiken. Zolang je geen enorme afstanden overbrugt kan dat prima.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Allereerst SUPER bedankt voor jullie hulp, ik had niet zo veel reacties verwacht!

De reden dat ik mijn AVR wou gebruiken is omdat deze aangesloten is op mijn TV, en PC, en subwoofer. Als ik de KRK's hieraan kan sluiten is dat voor mij aantrekkelijker dan een nog een nieuw (platvorm?) kopen om de KRK's mee te besturen.

De AVR heeft alleen normale speaker uitputs (Rood/zwart lossen draad), en een enkele coax digital output.
Nu ik weet dat tulp dus prima zou moeten werken voor mij, zou ik dan een coax splitter gebruiken?

wederom sorry voor mijn onwetendheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Om het maar ff wat makkelijker te maken:
Hier zijn beide apparaten. Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxCz3WXeJSwOcnP_wKm5XazqTcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8qzMr1LuZBVJ7lDv0WJ6Blxh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I36IBioOGMvAVR7gqPaZEUETBI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IGCrNaikCS8WlYdZx4WCnSK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Deze kopen:
Afbeeldingslocatie: https://img.av-connection.com/2/AVimg_13620.jpg

6,3mm jack naar rca/tulp

Edit: Had verkeerde plaatje, deze klopt beter :P

[ Voor 46% gewijzigd door RaZ op 21-09-2020 18:29 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Maxvoermans schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:14:
De AVR heeft alleen normale speaker uitputs (Rood/zwart lossen draad), en een enkele coax digital output.
Nu ik weet dat tulp dus prima zou moeten werken voor mij, zou ik dan een coax splitter gebruiken?
Ik zie geen Digitale Coax output? Ik zie alleen een Subwoofer Pre Out. Die uitgang is voor de subwoofer en stuurt alleen het .1 (LFE) kanaal aan en eventueel de frequentie onder de ingestelde crossover. Je kan de KRK daar wel op aansluiten maar je gaat er niet het gewenste geluid uit krijgen. Voor de mooiste manier van aansluiten zou je de KRK op de Front Left - Front Right Pre Out aan willen sluiten. De AVR 130 heeft die niet. Je kan wel de Tape Out gebruiken maar dan zit je met een vast volume en zal je alles moeten regelen via de receiver. Waarbij het de vraag is of alles naar de Tape Out gaat en niet alleen het signaal wat via Tape In naar binnen komt. Ik zou dan eerder een setje High- to Low Level Converters halen en via die weg de KRK op de receiver aansluiten. Die adapters eindigen in RCA dus dan zit je qua stekker al goed voor naar de KRK.
RaZ schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:27:
Deze kopen:
[Afbeelding]

6,3mm jack naar rca/tulp

Edit: Had verkeerde plaatje, deze klopt beter :P
Gaat niet werken. De KRK krijgen dan inderdaad signaal maar de subwoofer wordt dan niet meer aangestuurd.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 21-09-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Ik dacht dat ik een eentje had zoals hieronder weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unW6IMx9sKaLtVa7VMfJr9bOKEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tFt5nzyzYvxpv1MCE6dQmx9F.png?f=fotoalbum_large

Maar bedankt voor het meedenken, als jij zegt dat high to low converters de beste manier zijn, geloof ik je op je woord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

@FeaR Die receiver kan - als ik het goed heb - ook gewoon ingesteld worden om 2.0 op de output te gooien. Dan werken die 2 6,3mm jack to rca/tulp zonder problemen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 16:14

Nibbz

Postmaster General

Ik weet niet hoor... actieve speakers op een reciever aansluiten? :S

De reciever gaat het geluid kleuren, en dat is toch iets wat je niet wilt? Ik zou dan toch eerder kijken, naar een sub met een goede cross over, waar je met XLR direct die gave rokits op kan aansluiten.

Of gebruik je ze in een 5.1 opstelling (of iig, met een sub zoals ik lees)?

@Maxvoermans , ik was te snel met submitten :p, heb er nog een edit bij gedaan

[ Voor 84% gewijzigd door Nibbz op 21-09-2020 18:42 . Reden: pff.. ik noem verkeerde mensen in mijn posts... het was een lange dag :( ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maxvoermans schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:34:
Ik dacht dat ik een eentje had zoals hieronder weergegeven.

[Afbeelding]

Maar bedankt voor het meedenken, als jij zegt dat high to low converters de beste manier zijn, geloof ik je op je woord!
My bad, die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Maar die gebruiken zou ik niet doen. Dan moet er sowieso een DAC tussen omdat je wel een digitaal signaal uitvoert. Tevens zal die uitgang alles uitvoeren en de subwoofer overslaan. Als je wilt combineren met de subwoofer zal je iets met Pre Out moeten doen en als deze niet aanwezig zijn deze creëren.
RaZ schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:35:
@FeaR Die receiver kan - als ik het goed heb - ook gewoon ingesteld worden om 2.0 op de output te gooien. Dan werken die 2 6,3mm jack to rca/tulp zonder problemen.
Dat snap ik maar dan gooi je alles over de KRK en doet de aangesloten subwoofer niets. Beetje zonde op die manier. De KRK hebben ook geen uitgang om eventueel de subwoofer op door te lussen.
Nibbz schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:37:
Ik weet niet hoor... actieve speakers op een reciever aansluiten? :S

De reciever gaat het geluid kleuren, en dat is toch iets wat je niet wilt? Ik zou dan toch eerder kijken, naar een sub met een goede cross over, waar je met XLR direct die gave rokits op kan aansluiten.
Geen probleem om de eindversterker van een receiver over te slaan, alleen bij buizen wordt dat lastig. Een pre/pro was mooier geweest maar ook een ander prijskaartje. Het is alleen wat lastig in deze omdat de receiver de correcte uitgangen mist.

Qua kleuren van het geluid, daar hebben we op GoT andere topics voor :>

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 21-09-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcnVF4jd4nljjHVyybkXeyM6sJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k3PMRUz4lqeV3w3kSl0RZpKw.jpg?f=user_large

Okay dus zover ik het nu snap kan ik 2 van deze dingen kopen, en hierop de KRK's als output, en de AVR als input op zetten. en dan zouden de KRK's vlekkeloos moeten werken qua geluid en volume met de AVR.

heb ik gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maxvoermans schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:54:
[Afbeelding]

Okay dus zover ik het nu snap kan ik 2 van deze dingen kopen, en hierop de KRK's als output, en de AVR als input op zetten. en dan zouden de KRK's vlekkeloos moeten werken qua geluid en volume met de AVR.

heb ik gelijk?
Vanwaar twee? Ik zie één witte en één rode RCA, dat zijn al twee kanalen en aangezien de KRK 2.0 stereo is zou je er aan één genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
nu ben ik weer in de war. Ik moet toch een rode en witte connectie hebben per speaker voor de AVR? of kan ik alle 2 de speakers met een enkele witte en rode rca gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
nevermind ik ben echt te achterlijk voor dit werk.

er gaat een enkele rca van de KRK naar de High to Low, en daar komen weer 2 RCA's per speaker uit om te verbinden met de AVR. toch????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maxvoermans schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:10:
er gaat een enkele rca van de KRK naar de High to Low, en daar komen weer 2 RCA's per speaker uit om te verbinden met de AVR. toch????
Receiver (speaker terminals) - High to Low Level - RCA kabel - KRK

De High to Low Level Converter heeft aan de ene kant vier (dunne) draadjes, die doe je in de speaker terminals - op de Front Left en Front Right - van de receiver. Aan de andere kant van de converter heb je (zoals op jouw foto) twee RCA. Van daar ga je met een enkele RCA naar elke speaker. Voor dat laatste dus gewoon een Stereo RCA kabel nemen die uit elkaar te trekken is of een los paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 14:11
[Afbeelding]

heb ik gelijk?
Als je aan het begin van het topic nog aangeeft graag xlr te gebruiken is deze oplossing wel het andere uiterste.

Het kan natuurlijk wel, ik ken de krk speakers niet maar een studio monitor zou doorgaans erg transparant moeten klinken, ik zou persoonlijk voor een iets deftigere oplossing gaan.

Wat voor subwoofer heb je?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DjaRoel schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:54:
[...]
Als je aan het begin van het topic nog aangeeft graag xlr te gebruiken is deze oplossing wel het andere uiterste.
Mwah. Puur naar theorie kijkende is XLR inderdaad mooier dan een converter. XLR heeft in deze situatie echter geen meerwaarde en tevens dient de AVR 130 gebruikt te worden. Dat combinerende houd je volgens weinig opties over.

Subwoofer met doorlus voor de speakers zou een andere oplossing zijn maar zelfs al zou de subwoofer dat hebben mis je de Pre Outs op de Harman Kardon. Waarbij doorlussen via de subwoofer dan sowieso niet nodig was als de genoemde Pre Outs aanwezig waren, dan hadden de KRK rechtstreeks gekund.

Gaan we met actieve externe apparatuur aan de slag zoals een DAC en/of Audio Interface dan kan het anders. Waarbij ik nog steeds van mening ben dat XLR hoe dan ook een gimmick is. Plus dan zit je weer met de Harman Kardon receiver te kijken die als hub wordt gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 21-09-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

M14

[Afbeelding]

heb ik gelijk?
Dit is echt een prut oplossing.

Als ik het goed begrijp wil je actieve luidsprekers gebruiken voor alleen stereo, met je PC en TV als input. Verder komt er een subwoofer bij, ook een KRK neem ik aan? Daar gaat gewoon stereo in en doet de filtering zelf.

Wat je nodig hebt is een simpele audio mixer met stereo ingangen. Dit bijvoorbeeld:
https://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_qx1002_usb.htm

Je TV, PC en de rest sluit je ieder op een eigen stereo ingang aan. De mixer heeft een stereo uitgang:
Links gaat naar je subwoofer en je linker luidspreker, rechts gaat naar je subwoofer en rechter luidspreker. Klaar.

Die receiver maakt het alleen maar lastig omdat die geen signaal-uitgangen heeft, maar bedoelt is om passieve luidsprekers aan te sturen. En dat is juist wat jij niet wil.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
M14 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:43:
[...]

Dit is echt een prut oplossing.
hoezo is dat een prut oplossing? en ik wil idd mijn tv, pc en subwoofer (geen krk) erop aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14

M14

Maxvoermans schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:19:
[...]

hoezo is dat een prut oplossing? en ik wil idd mijn tv, pc en subwoofer (geen krk) erop aansluiten.
Je gebruikt de receiver om te schakelen tussen bronnen op signaal/lijn niveau en uit te sturen op signaal/lijn niveau.

Echter, dat laatste kan deze receiver niet. Met dat ding wat je voorstelt wordt van een hoge spanning met wat vermogen er achter weer een heel klein signaal gemaakt. Het is een prutoplossing omdat je een aantal onderdelen bij elkaar werkend probeert te krijgen wat helemaal niet bij elkaar bedoelt is.

Actieve luidsprekers aansturen met een eindversterker (ook actief dus), dat is niet zo heel handig.

Wat je nodig hebt is iets wat kan schakelen tussen verschillende bronnen op signaal/lijn niveau en zo uit stuurt. Een mixer kan dat en is nog goedkoop ook. Had je het ding al bekeken wat ik eerder heb gepost?
Of zoeken op een 'preamplifier'. Zo'n ding doet ook precies wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dan zou ik eerder denken aan een voorversterker en geen los studiomengpaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

teacher schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:24:
Dan zou ik eerder denken aan een voorversterker en geen los studiomengpaneel.
Voordeel van dat paneel is dat ie ook een USB interface is.

Nadeel is dat ie erg lelijk is en het subwoofer signaal niet kan filteren. Dat kan een sub zelf uiteraard wel, maar is net iets minder flexibel.

Die high low converters zullen prima werken en zijn (als het netjes gemaakt is) gewoon klankneutraal. Maar het voelt inderdaad wel een beetje als het paard achter de wagen spannen.

Die krk speakers zijn eigenlijk gewoon niet zo'n handige aankoop geweest, maar beide oplossingen zullen prima werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Het is dat ik de KRK's voor een spot prijs had gekocht. Mijn verstand van audio gaat niet verder dan rode draadje gaat in het rode gaatje. Ik hoop dat de high to low converters werken, en als niet ga ik meer onderzoek doen. Ik ging er ook totaal niet van uit dat KRK anders werken dan mijn normale oudere speakers.

In ieder geval super bedankt voor jullie hulp! ik zal zelf ook meer onderzoek doen hierover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

@Maxvoermans Toen ik mijn huidige setup ging "uitdenken" enkele jaren geleden, wilde ik ook een opstelling met een A/V receiver zonder ingebouwde versterker, want ik wilde actieve KRK's of Genelecs neerzetten in m'n woonkamer.

De crux is voor zover ik begrijp mij dat een "normale" A/V receiver (dus mét ingebouwde versterker) niet kan werken zonder dat er passieve speakers op aangesloten zijn waarop 'ie z'n vermogen kwijt kan.

Ik heb toen in mijn prijscategorie geen A/V receiver zonder versterker kunnen vinden. Oplossingen waren er wel, maar die zaten al snel in de meer professionele (studio)hoek, met mengpanelen e.d. (en dan heb ik het nog niet eens over video). En dat schoot in mijn geval het doel nogal voorbij.

In jouw specifieke geval zou je dus (neem ik aan) gewone passieve speakers aan moeten sluiten. Als je ook de KRK's wilt aansluiten, dan kan dat eventueel via de tape-out van de receiver moeten doen. Daarbij zou ik (gezien de geringe afstanden) ook gewoon kiezen voor kabeltje tulp-jack. Het DAC-gedeelte wordt dan opgepakt door je A/V receiver of de bron waar je naar luistert/kijkt.

Uiteindelijk heb ik mijn idee laten varen en ben ik uitgekomen bij een set mooie (passieve) Kef Q550, (actieve) Yamaha sub (typenummer is me even ontschoten), aangesloten op een Yamaha RX-AS710D.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kijk of je anders een AVR 2xx (240, 260 oid) kan vinden. Die heeft volgens mij wel de pre-outs op de voorversterker zitten. Daar prik je je krk's zo in.

Niks mis met upgraden om de kleinste reden :D

• FeaR
Gitarist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:07:
De crux is voor zover ik begrijp mij dat een "normale" A/V receiver (dus mét ingebouwde versterker) niet kan werken zonder dat er passieve speakers op aangesloten zijn waarop 'ie z'n vermogen kwijt kan.
Een receiver kan zonder problemen werken zonder speakers aangesloten. Alleen met buizenversterkers is dat niet handig te doen.
Ik heb toen in mijn prijscategorie geen A/V receiver zonder versterker kunnen vinden.
Termen als "voorversterker", "processor" of "pre/pro" hadden wellicht beter geweest.
Prijs zal zeker kloppen, dit soort apparatuur heeft niet veel aanbod en niet veel afzet en daar is de prijs dan ook naar.
teacher schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:41:
Kijk of je anders een AVR 2xx (240, 260 oid) kan vinden. Die heeft volgens mij wel de pre-outs op de voorversterker zitten. Daar prik je je krk's zo in.
Ik blijf er bij dat je voor een paar tientjes ook hetzelfde bereikt met een paar converters. Toegegeven, het voelt niet goed en visueel is het wellicht ook een dingetje maar de werking is er niet minder om.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 23-09-2020 13:00 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

FeaR schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:59:
[...]

Ik blijf er bij dat je voor een paar tientjes ook hetzelfde bereikt met een paar converters.
ongeveer het prijsverschil tussen verkoop avr 130 en aankoop avr 240 8) meer zeg ik niet

• Maxvoermans
Okay dus de High low converter oplossing werkt niet.

Ik heb nu een enkele tulp naar de high low, en die weer naar mijn left en right channel, en er komt een gigantisch gezoem van af.

Edit:
Er komt overigens al gezoem uit de KRK's als ik een tulp ermee verbind, en de andere zijde nog nergens mee heb verbonden. ik weet niet of dit normaal is voor KRK, misschien weet een van jullie dat.

Ik heb de tulpen letterlijk net nieuw besteld, dus die kunnen onmogelijk allebei kapot zijn

[ Voor 45% gewijzigd door Maxvoermans op 24-09-2020 15:35 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maxvoermans schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:20:
Okay dus de High low converter oplossing werkt niet.

Ik heb nu een enkele tulp naar de high low, en die weer naar mijn left en right channel, en er komt een gigantisch gezoem van af.
Ik kan niet helemaal opmaken hoe je dit nu hebt aangesloten want "enkele tulp" doet al een wenkbrauw fronzen...

Overigens is inruilen van je versterker voor eentje met pre-outs niet eens zon heel wild idee. Voor 120 euro heb je die wel (Marantz NR1504 staan er best wel wat van op marktplaats).

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 24-09-2020 15:40 ]

• Maxvoermans
tulpen komen per 2 (rood + wit), ik heb ze ontkoppelt van elkaar, en de rode voor de rechter speaker gebruikt en de witte voor de linker.

enkele tulp.

• FeaR
Waarmee regel je het volume? Heb je de KRK op 100% staan en doe je het volume met de Harman Kardon of staat de Harman Kardon op 100% en regel je het volume op de KRK?

• Maxvoermans
De KRK's staan op hun natuurlijke volume (+o)

De AVR stond redelijk zacht op zo'n -35dB

• teacher

teacher

Dysgaf!

Foto?
En als je de krk's op een andere input (telefoon?) aan sluit?

• Maxvoermans
Okay dus ik heb een klein meng paneel gekocht om de KRK's op aan te sluiten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lp1itMus83BulMcdAqYm9AgXMU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qFusfGVWT6HMhSSYeINv9DWZ.jpg?f=user_large

Mijn vraag nu:
Graag zou ik mijn receiver (AVR 130) gebruiken samen met zowel passieve als actieve speakers. ik heb geen pre-out, is dat nodig?

passieve speakers gaan met normale verbinding naar de receiver
KRK's gaan naar mengpaneel, en dan naar reveiver?

nogmaals, ik koop graag nog een AVR 260 of iets vergelijkbaars omdat ie wel een pre-out heeft, ik wil gewoon een receiver koppelen met mijn KRK's

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ja, je hebt pre out nodig.

• Maxvoermans
En dan kan ik het mengpaneel verbinden naar de pre-out met tulp? Zonder ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Als je pre outs hebt, heb je geen mengpaneel nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Ik heb hier ook Studiospeakers op hi-fi aangesloten. Dat lukt echt alleen met een pre-out.
Het liefst met XLR-aansluiting. :)

Je kunt niet op de speakeruitgangen een apparaat aansluiten. Of dat een mixer, converter, actieve speaker of wat ook is.

Ik heb overigens na de pre-out nog een "line-converter" die van hi-fi (-10dB) naar Pro (+4dB) kan omzetten, en andersom ook. Dit om een studioapparaat op een hi-fi aan te sluiten. Dit is geen hi-lo converter. Dat is ghetto!

Een klein mixertje kan die functie ook vervullen, maar...
Ik zie dat je er 1 hebt met 1 microfoonkanaal. Als je er 2 hebt laat je daar de pre-outs van de versterker op uitkomen. Een kabel van 2 x rca naar 2 x XLRmale heb je dan nodig. 2 line-kanalen werkt ook maar klinkt lang zo mooi niet.
Speakers in de main-out of mix-out, en gaan!

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:08
Wat een gerommel allemaal! Dit zijn de drie opties:

1. Receiver preout -- rca --> KRK
2. Receiver speaker uitgang -> high to low convertor --rca-> KRK
3. Mixer -XLR of jack-> KRK

Alle drie de opties werken. Ze zijn niet te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
ToolBee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 00:45:

Een klein mixertje kan die functie ook vervullen, maar...
Ik zie dat je er 1 hebt met 1 microfoonkanaal. Als je er 2 hebt laat je daar de pre-outs van de versterker op uitkomen. Een kabel van 2 x rca naar 2 x XLRmale heb je dan nodig. 2 line-kanalen werkt ook maar klinkt lang zo mooi niet.
Speakers in de main-out of mix-out, en gaan!
Werken 2x 6.3 mm jack niet hetzelfde als XLR? Ze zijn beide gebalanceerd dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Also, moet ik dan van rca (pre-out) naar XLR op een mengpaneel? Dan is de verbinding toch nogsteeds ongebalanceerd? Ik wil best een nieuw mengpaneel en receiver kopen ik wil gwn mijn KRKs aansluiten op 1 receiver, aangezien ik daar mn sub en andere shit mee heb verbonden en dat wil ik graag zo houden.

Kan je een schema maken van:
Pre-out --> etc --> etc

Ik ben vrij dom en anders ga ik het niet snappen ben ik bang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:35
Kijk hier eens, Bax shop
Dit zijn passieve monitor controllers in alle soorten en maten.
Hier sluit je gewoon op de input de "rec. uit" van je versterker op aan, aan de uitgangszijde je actieve speakers en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
Dan zou je dit krijgen.
De volume knop van je versterker staat buiten spel.
inputs/outputs A & B staan eigenlijk voor de netheid niet goed, (maakt niet veel uit) maar het "signaal" zal op deze manier lopen:
Rca (tulp) uitgang van versterker naar jack input, en dan kan je jack ui(uit de monitor controller) naar jack in op je speaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3kl9iqSzZCP_-4giuv17b6qstY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/doYbACT794ruvFCP1amCJoVe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door MarcoR op 25-09-2020 10:14 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Holy shit super tof van je man! Dat waardeer ik oprecht heel erg!!

Als jij zegt dat dit werkt geloof ik je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Mijn mengpaneel heeft trouwens dezelfde ingangen, zal dat niet hetzelfde werken of heb ik echt zo'n apparaat nodig van de link die je stuurde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
nee zeker niet, zou het simpelst zijn geweest :-)
Dan zou je dit krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6CPX3PZwDoZOap1LPlYsKMu8AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rN9rJ0KO5palQXkTR56tNS5O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat gaat werken, maar je volume knop van je versterker doet dan niets meer. Daar heb je je mengpaneel voor nodig. Je zou overigens ook met tulp naar de tape in van je mengpaneel kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
En dan draai je knopje 2/3 open, tot dat het signaal niet vol in het rood staat, en dan is "main mix"je volume knop, zorg dat alle andere inputs op het mengtafeltje op nul staan, kan veel ruis schelen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
teacher schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:30:
Dat gaat werken, maar je volume knop van je versterker doet dan niets meer.
Die stuurt de amps in je versterker aan, en die zitten nou juist al in de speakers..

[ Voor 0% gewijzigd door MarcoR op 25-09-2020 10:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
Okay dus beste oplossing voor mij nu:

ik koop een passieve monitor controller met XLR of Quarter Inch ingang.

Ik sluit mijn receiver hier op aan met RCA naar Quarter Inch.
en sluit de KRK's met XLR of Quarter inch erop

en dan heb ik geen ruis, en kan ik de volume beheren via de receiver. de verbinding is dan gebalanceerd en dan gebruik ik dus de volle potentie van de KRK's toch?

en dan heb ik in principe geen andere receiver nodig voor een Pre-Out. of heeft dit nog wel een voordeel, want anders verkoop ik deze graag en leg ik iets bij voor een AVR 260 for instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is simpeler om een receiver met pre-outs te hebben. Ik moet soms nog wel denken aan deze opmerking btw:
Het is dat ik de KRK's voor een spot prijs had gekocht.
Wel 200 euro verder aan randinvesteringen om de net niet passende speakers werkend te krijgen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb idd geprobeerd om met je mee te denken, maar dit is een pleister op een pleister op een pleister plakken. Ook jouw passieve monitor controller wil een lijn signaal en dat stuurt je versterker niet uit. Je hebt alleen je tape out en die heeft geen volumeregeling.

Je hebt een versterker met pre outs nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 25-09-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
valt mee, ik heb een high to low gekocht die iemand anders suggereerde, dat was gewoon een kut oplossing.

nu een mengpaneel, 2e hands voor 25, dus die raak ik net zo snel weer kwijt.
en ik kan mn receiver verkopen en upgraden naar een met pre-out, dat kost me denk ik 30 euro.
het zijn 2 KRK Rokit 8 g2's voor 225 euro dus ik vond het nog wel waard.

maar ik snap er gewoon geen shit meer van. werkt RCA Pre-Out nou net zou goed als een monitor controller met alle hutsel frutsels? want ik dacht dat het dan een onstabiele verbinding was or what not.

TL;DR
ik wil de volle potentie bereiken van mijn KRK's en het boeit me geen shit wat ik er voor moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 18:11
Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:38:
Okay dus beste oplossing voor mij nu:

ik koop een passieve monitor controller met XLR of Quarter Inch ingang.

Ik sluit mijn receiver hier op aan met RCA naar Quarter Inch.
en sluit de KRK's met XLR of Quarter inch erop

en dan heb ik geen ruis, en kan ik de volume beheren via de receiver. de verbinding is dan gebalanceerd en dan gebruik ik dus de volle potentie van de KRK's toch?

en dan heb ik in principe geen andere receiver nodig voor een Pre-Out. of heeft dit nog wel een voordeel, want anders verkoop ik deze graag en leg ik iets bij voor een AVR 260 for instance.
De enige nuttige RCA uitgang op jouw receiver is de Tape Out. Deze zit voor de volumeknop, dus is daarmee niet te bedienen. Deze Tape Out zou je kunnen aansluiten op jouw mengpaneeltje waarmee je dan wel het volume kunt regelen.

Of je gebruikt een passieve controller die je op de Tape Out aansluit, en daarmee kun je dan het volume regelen.

Of je neemt een andere receiver, eentje met pre-outs.

TL;DR je raadt het al, er is geen situatie waarin dit met jouw huidige receiver gaat werken zonder extra spullen, of een compleet andere receiver (los van de high-low converter oplossingen maar die vind ik gewoon ruk en naar mijn idee zou je hier ver vandaan moeten blijven).

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPR op 25-09-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
maar als ik een receiver koop met Pre-Out, dan werkt die simpele RCA gewoon perfect?
Ik gebruik dan dus de volle potentie van de KRK's? want ik dacht dat ik daarvoor de XLR of Quarter Inch verbinding moest voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:05:
maar als ik een receiver koop met Pre-Out, dan werkt die simpele RCA gewoon perfect?
Ik gebruik dan dus de volle potentie van de KRK's? want ik dacht dat ik daarvoor de XLR of Quarter Inch verbinding moest voor gebruiken
Nee dat is onzin. Dat klinkt gewoon precies hetzelfde.

@teacher die passieve monitor controller wordt in die situatie de volumeregeling. Daar zit gewoon een knop voor op. Maar is wel een gaardere oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 25-09-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
godverdomme dan had ik dat gwn kunnen doen...

anyway, bedankt allemaal voor het meedenken, ik waardeer het oprecht heel erg! ik ga gewoon een receiver kopen met pre-out en die met tulp verbinden aan de KRK's en dan werkt het allemaal prima jima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:05:
Met een pre out, bereik je hetzelfde als met de rec. out, met beide oplossingen raak je de volume knop functie van de volume knop op je receiver kwijt. en zal je steeds achter op de speakers het volume moeten regel
pre out en rec out zijn signalen die "afgetapt woorden, voordat ze naar je volume knop gaan.
en hebben dus altijd hetzelfde niveau, het idee van een mengtafel of passieve volume knop is dat je daar dus je uitgangs niveau naar je speakers mee regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:11:
godverdomme dan had ik dat gwn kunnen doen...

anyway, bedankt allemaal voor het meedenken, ik waardeer het oprecht heel erg! ik ga gewoon een receiver kopen met pre-out en die met tulp verbinden aan de KRK's en dan werkt het allemaal prima jima.
PRE out, is voor de volume knop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxvoermans
okay nu ben ik weer confused.

als ik een monitor controller heb, moet ik de volume van de KRK's daarmee aanpassen, maar dat werkt dan toch hetzelfde als ik de KRK's aansluit op het mengpaneel wat ik nu heb? in beide gevallen kan ik niet mijn receiver als volume knop gebruiken.

en dan heb ik volgens jou dus helemaal geen pre-out nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:23

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik zou zeggen, verkoop die KRK's (voor meer dan de betaalde spotprijs) en dat mengpaneeltje weer en koop passieve luidsprekers bij je versterker.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:32:
okay nu ben ik weer confused.

als ik een monitor controller heb, moet ik de volume van de KRK's daarmee aanpassen, maar dat werkt dan toch hetzelfde als ik de KRK's aansluit op het mengpaneel wat ik nu heb? in beide gevallen kan ik niet mijn receiver als volume knop gebruiken.

en dan heb ik volgens jou dus helemaal geen pre-out nodig?
Klopt helemaal,
Alles even op een rijtje.

Dus, als je nu een reciever hebt zonder pre-out (en die heb je)
is het NIET nodig om een andere reciever aan te schaffen MET PRE-out.
Deze hebben exact de zelfde functie (uitsturen van een stabiel signaal, zonder regelaars er tussen) Is idd bij nader onder zoek niet zo.

Je sluit het geheel aan volgens mn plaatjes.
Je zet dan het volume op de achterkant van de krk's op pak m beet 3/4, dan word het device wat je ertussen hebt (mengtafel of monitor controller) je volume knop.

Er zijn misschien nog 100 opties te bedenken, maar in jou situatie werkt deze 100%
Waarbij je uiteraard rekening moet houden dat elke schakel je kwaliteit beïnvloed.
Maar je bent op de hoogte volgens mij dat het niet de "normale" combinatie is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@MarcoR je advies is wel een beetje verwarrend. Dit klopt bijvoorbeeld niet:
Met een pre out, bereik je hetzelfde als met de rec. out, met beide oplossingen raak je de volume knop functie van de volume knop op je receiver kwijt.
Met een pre-out blijft je volumeknop wel werken. Je hebt dan ook die "monitorcontroller" niet nodig.

Het is:
OF huidige versterke, record out, monitoricontroler (of mengpaneel of wat dan ook): Volume regel je dan met dat losse apparaatje, schakelen tussen apparaten met de receiver

OF versterker met pre-outs, daar sluit je rechtstreeks de KRK's op aan. Alles werkt gewoon zoals het werkt. Volume regel je met de versterker en input schakelen ook. Het hele idee van pre-outs is dat je er eindversterkers op aan kunt sluiten en dat je volume met de receiver mee beweegt.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 25-09-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
Waarom zou het dan PRE out zijn?
Pre wat dan?

Pre eindtrap? als dit zo is, dan functioneert de volume knop wel gewoon ja.
Maar dit moet dan wel zo zijn. Dit is via een handleiding wel te vinden.
Maar dan moet ie weer wat nieuws aanschaffen
Dit maakt het voor topic starten wel een beetje te ingewikkeld.

[ Voor 91% gewijzigd door MarcoR op 25-09-2020 14:41 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MarcoR schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:26:
Waarom zou het dan PRE out zijn?
Pre wat dan?
Ehm, wat bedoel je? Het is een pre-out om een eindversterker (met main-in) op aan te sluiten (of in dit geval actieve speakers, waar de eindversterker in ingebouwd zit). Een pre-out is gewoon volumegeregeld.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 25-09-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
Pre eindtrap dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoR
Samen komen we er wel :-)
hoop dat de topic starter er nog iets mee kan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maxvoermans schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:52:
valt mee, ik heb een high to low gekocht die iemand anders suggereerde, dat was gewoon een kut oplossing.
Dergelijke converters hebben hetzelfde resultaat/effect als een receiver met Pre-Out. Als je storing hebt dan is er mogelijk iets mis met de converters of je krijgt exact hetzelfde resultaat met een receiver met Pre-Out.

Tevens het "verzoek" iets aan je taalgebruik en toon te doen. De woordkeuze in enkele laatste posts is simpelweg onnodig.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 25-09-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

MarcoR schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:
nee zeker niet, zou het simpelst zijn geweest :-)
Dan zou je dit krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6CPX3PZwDoZOap1LPlYsKMu8AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rN9rJ0KO5palQXkTR56tNS5O.png?f=fotoalbum_large
Waarom zou je dit doen?? Ik snap het niet. Zo heeft een mixer dus totaal geen toegevoegde waarde.

@Maxvoermans
Vergeet heel die receiver, sluit de TV op 2/3 en je pc op 4/5 op de mixer. Met het bijbehorende level knopje kan het volume van de betreffende bron worden bepaald, met het 'Main Mix' knopje het totaal volume.

Wil je de subwoofer ook, sluit de kabels die naar je KRK's gaan ook op je subwoofer aan (L/R).

Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
PC uit <-- 3.5mm stereo jack -- 2x 6.3mm mono jack --> Mixer 2/3 In
TV uit <-- 2x RCA  -- 2x 6.3mm mono jack --> Mixer 4/5 In

Mixer Main out <-- 2x 6.3mm mono jack -- 2x RCA --> Subwoofer L/R in
Subwoofer L uit <-- 1x RCA --> KRK Links
Subwoofer R uit <-- 1x RCA --> KRK Rechts

Hier ga ik er even van uit dat je een subwoofer met een RCA in en doorlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoR
En als ie dan zn radio wil gebruiken?
dit zijn de geven componenten die de topic starter aan elkaar wilde knopen toen ik binnen viel toch?
en daar is dit een oplossing voor, en duidelijk uitgebeeld toch.

[ Voor 70% gewijzigd door MarcoR op 25-09-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

JvS schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:06:
[...]

Nee dat is onzin. Dat klinkt gewoon precies hetzelfde.

@teacher die passieve monitor controller wordt in die situatie de volumeregeling. Daar zit gewoon een knop voor op. Maar is wel een gaardere oplossing.
I know, maar idd gare oplossing. Zeker omdat de ts aangeeft actief en passief te willen gebruiken. Dan moet je elke keer twee volumeknoppen bedienen. Daarom is mengpaneel ook niks.

@Maxvoermans op lange afstanden (denk aan stadions enzo) heeft gebalanceerd voordelen. Anders maakt het geen fluit uit.

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 25-09-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

teacher schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:38:
[...]

I know, maar idd gare oplossing. Zeker omdat de ts aangeeft actief en passief te willen gebruiken. Dan moet je elke keer twee volumeknoppen bedienen. Daarom is mengpaneel ook niks.
Waar lees je dat de TS passief wil gebruiken?

edit: wel getriggerd, ik zie wel een sub genoemd staan :). @Maxvoermans je wilt wel je sub op je receiver aan kunnen sluiten en wilt denk ik dat het volume meegaat met de volumeknop? Dan is zo'n monitorcontroller inderdaad niets. Die regelt alleenhet volume van de KRK's...

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 25-09-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

JvS schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:17:
[...]

Waar lees je dat de TS passief wil gebruiken?
Nou....
Mijn vraag nu:
Graag zou ik mijn receiver (AVR 130) gebruiken samen met zowel passieve als actieve speakers. ik heb geen pre-out, is dat nodig?
Maxvoermans in "KRK Rokit aansluiting"

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 25-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Die had ik gemist.

Als dat een harde eis is, dan moet @Maxvoermans echt keuzes gaan maken en de juiste spullen gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarbij een receiver met goede pre-outs of goed werkende high-low converters beide het probleem fixen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxvoermans
ik schaf binnekort een hele mooie AVR 350 aan, en daar ga ik ze op aansluiten. tis gefixt dames en heren!
dankjewel voor het meedenken!

• ToolBee

ToolBee

Top!

Let er op dat je de aansluitingen linksonderin gebruikt. Niet de Multi (ook rood en wit) er net boven. ;)

Vergeet ook niet dat je nog steeds ongebalanceed en op -14dB uitstuurt. Dat is voor de KRK's wat "zachtjes".

Zet de monitors nèt open en stuur zo hard mogelijk uit vanaf de AVR. Je zult ook handmatig de balans goed moeten krijgen, ofwel de monitors even hard zetten. (of juist niet als dat beter resultaat geeft)

Om het af te maken heb ik dit beestje ertussen,
https://www.s2store.be/cl...2-channel-level-converter

Bij mij viel soms het hoog, apart versterkt, uit. Puur omdat de speaker dacht geen signaal te krijgen. :P

• Jag
Super ideaal studio monitors op een receiver willen gebruiken :+

• ToolBee

ToolBee

Jag schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:47:
Super ideaal studio monitors op een receiver willen gebruiken :+
Spuit elluf!

Het is vaak beter dan hi-fi boxen uit dezelfde prijsklasse.

En helemaal als je ze zoals TS en ikzelf goedkoop hebt bemachtigd. ;)

• Jag
ToolBee schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:53:
[...]

Spuit elluf!

Het is vaak beter dan hi-fi boxen uit dezelfde prijsklasse.

En helemaal als je ze zoals TS en ikzelf goedkoop hebt bemachtigd. ;)
Ik heb veelvuldig, ook hier op GoT, mensen studio monitors aangeraden omdat het wmb superieure bang for the buck geeft + meer duidelijkheid over wat je krijgt (direcivity plots voor de JBL LSR305 bijv). Maar handig is de combinatie met een receiver niet. Overigens heb ik ook een breakdown van de 3 mogelijke oplossingen aan de TS gegeven. Maar het feit dat we al bijna op de 100 reacties zitten, zegt genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Jag op 26-09-2020 18:07 ]

• ToolBee

ToolBee

Als je voor thuis het bij near-fields houdt kan er weinig fout qua afstraling. ;)

Heb de Alesis M1 Active Mk2. De oudjes nog, zeg maar.

• Jag
ToolBee schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:17:
Als je voor thuis het bij near-fields houdt kan er weinig fout qua afstraling. ;)

Heb de Alesis M1 Active Mk2. De oudjes nog, zeg maar.
Wat je precies bedoelt weet ik niet, maar je gebruikt de near field monitors niet near field hè? Dus hun directivity is zeker van belang, maar zal denk ik gemiddeld beter zijn dan hun hifi alternatieven. Iig, er zijn betaalbare studio monitors met goede directivity die ook in te zien is. Dat bestaat nauwelijks voor hifi, alleen Revel schiet te binnen maar best prijzig al.
Pagina: 1