Ik volg dit topic nu al een tijdje om zo wat betrouwbare knowhow op te doen voor de aanschaf van zonnepanelen. Nu heb ik er twee binnen waarbij ik een goed gevoel heb, maar ze lijken me wel duur in vergelijking met de offertes die ik bij mede-tweakers zie voorbijkomen.
De twee offertes houden het volgende in:
Zonneplan:
€4132 (incl. btw), dat komt neer op verwachte kWh opbrengst 3193 p/j met €1,29 per watt (€1,095 na btw-teruggave). De geleverde apparatuur is het volgende:
Bespaarmetjedak:
€5170 (incl. btw), dat komt neer op verwachte kWh opbrengst 3495 p/j met €1,47 per watt (€1,22 na btw-teruggave). De geleverde apparatuur is het volgende:
Beide systemen zouden aangesloten worden via een 1-fase systeem.
Hierbij nog 3 plaatjes van de situatie (huidige zonnepanelen gaan er nog af): https://imgur.com/a/uvEZWlA
Met beide bedrijven heb ik prettig contact gehad, ze kwamen betrouwbaar over. Maar wel lijken ze beide duur in aanschaf. Vooral Bespaarmetjedak is m.i. erg prijzig, hoewel ze wel betere apparatuur en garantie leveren natuurlijk. Is onderhandelen over de prijs anders nog een optie?
De twee offertes houden het volgende in:
Zonneplan:
€4132 (incl. btw), dat komt neer op verwachte kWh opbrengst 3193 p/j met €1,29 per watt (€1,095 na btw-teruggave). De geleverde apparatuur is het volgende:
- 10x Trina Solar DMEGC 325wp zonnepanelen (TSM-DD06M.05(II)
2 jaar inzage monitoring - Omvormer Zonneplan One
Bespaarmetjedak:
€5170 (incl. btw), dat komt neer op verwachte kWh opbrengst 3495 p/j met €1,47 per watt (€1,22 na btw-teruggave). De geleverde apparatuur is het volgende:
- 10x URE 350 Mono full black zonnepanelen
10 Enphase IQ7 plus
Beide systemen zouden aangesloten worden via een 1-fase systeem.
Hierbij nog 3 plaatjes van de situatie (huidige zonnepanelen gaan er nog af): https://imgur.com/a/uvEZWlA
Met beide bedrijven heb ik prettig contact gehad, ze kwamen betrouwbaar over. Maar wel lijken ze beide duur in aanschaf. Vooral Bespaarmetjedak is m.i. erg prijzig, hoewel ze wel betere apparatuur en garantie leveren natuurlijk. Is onderhandelen over de prijs anders nog een optie?
/f/image/B4KfAWl7CZdR7C8e4uHeau0I.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XDK0dZet7Q9ZQPj3CdYk3dHG.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uDJTlMAkCeOf1KxgxNEhe0r1.jpg?f=user_large)