Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:58
Ik heb een iets verouderde maar nog prima werkende telefoon: Samsung S5 Neo, werkend op Android 6.01
Ik heb een smart TV, op Wifi aangesloten (zelfde Wifi als de telefoon).
De TV heeft vrije USB en HDMI poorten.
Ik heb geen Chromecast oid in huis.

Vraag:
Nu zou ik graag een serie vanaf de telefoon naar de TV toe streamen, zodat beeld en geluid goed op de TV zichtbaar worden.
Mag draadloos, maar hoeft niet.

Wie of wat kan mij uitleggen wat de beste oplossing hiervoor is?
Liefst zo goedkoop mogelijk (zonder hardware aan te schaffen), maar als dat niet kan dan natuurlijk is het niet anders.

Alvast bedankt,

Mathijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04 19:30
Wanneer je een Samsung smart TV hebt kun je misschien screen mirroring gebruiken? Ik heb het zelf nooit geprobeerd, dus ik weet niet of dat lukt.

Vanuit welke app wil je precies streamen naar je TV?

Zelf gebruik ik een chromecast. Dat kost slechts € 39, dus heel goedkoop. Met een chromecast kun je alles van je smartphone naar je tv 'casten'. De meeste video apps (Netflix etc) hebben een rechtstreekse chromecast integratie, je kan dus vanuit de app gewoon op het cast icoontje tikken en je TV (chromecast in je tv) selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Miracast werkt redelijk op m'n S8, maar volgens mij was dat iets wat pas vanaf Android 7 een ding was. Kans dat dat niet werkt. Het makkelijkste lijkt mij, afhankelijk van wat je doet (chromecast is denk ik ook niet direct een optie meer omdat sommige apps een minimumversie hebben), om een MHL kabeltje te pakken zoals het op de pagina van Samsung zelf staat:

https://www.samsung.com/m...my-tv-with-an-hdmi-cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het is nogal van belang welke TV je hebt. Sommige zijn er beter voor geschikt dan andere.
Mijn Panasonic TX-L37E30 uit 2011 was zogenaamd ook smart, maar daar krijg ik niks naartoe gestreamd.....
Om die reden had ik ook een Chromecast aangeschaft, dan ben je niet zo afhankelijk van updates van de TV-fabrikant (die updaten namelijk zo goed als nooit de firmware, en eventuele apps nog minder).

Ik heb zelf ook nog een S5Neo, en streamen daarvandaan gaat sowieso lastiger dan vanaf mijn S8 of S20 (Android 9 en 10). Je zou kunnen overwegen om LineageOS 17 op je S5Neo te zetten, maar dat is wel even pielen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje: klik

edit: Misschien is het ook een optie om je telefoon als USB drive te gebruiken, en de mediaspeler van je TV te gebruiken. Zie deze link. Link is van Sony, maar ik denk dat het bij Samsung vergelijkbaar werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 21-09-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
bij mijn philips tv faalt het telkens, daarom heb ik gewoon een chromecast gekocht, sindsdien gaat het perfect (zelfs op mijn oude galaxy s4, en de jouwe is stuk nieuwer)

@Umbrah je kan via de home-app je beeld delen, ongeacht welke app. maar dan krijg je wel zwarte "balken" aan zijkant van scherm (als je je phone recht houdt).

[ Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 21-09-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:58
dank allen voor de reacties.

Een 2e hands Chromecastje gekocht (20 euro) werkt perfect.
Pagina: 1