MXstream WEL nemen!

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

heb hier laatst een topic gezet over of ik WEL of NIET MXstream moet nemen, ik heb nu kabel. de hele shit is me nu duidelijk geworden maar een paar dingen nog nie...

op telefoonlijn komt een splitter, een gedeelte gaat naar huistelefoon, andere komt ASDL modem op(extern?) en dan gaat nie naar PC (USB modem of NIC) ik neem een NIC, maar is dit een gewone (eventueel zelf te voorziene NIC) of een speciale?

er zit geen datalimiet van 'belang' op, iig kan ik downen dat ik erbij neerval, toch?

ik heb een downstream van 50kbps en een upstream van 6kbps, toch? En kan ik de snelheid van de boel niet omhoog krikken door een of ander truukje?

kan ik de boel, mbv een 2de nic en software (sygate of zo) over mn netwerk delen (via hub en dan naar andere pcz)?

ik heb wel eens iets gehoord over een ADSL modem tweaken, kan dat ook? gaat het dan sneller of zo?

thnx

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
niemand :'(

Verwijderd

over dat modem tweaker: daar loopt een gigantisch topic over: zoekt en gij zult vinden!

De up- en downstream hang van je abo af: zie sites van de providers.

En ja, dat delen gaat ook errug gemakkelijk: zie de NT-FAQ :)

en nog meer: omhoogschoppen omdat je om 3 uur snachts niet binnen een kwartier antwoord hebt is vrij irritant...

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Geen datalimiet. Ik heb vorige maand 15GB gedaan, niks aan het handje.

Als je een basic abo hebt en zo'n alian modem valt er niks omhoog te krikken. ;(
Tweaken kan dan dus niet. Alleen als je zo'n zwarte modemdoos hebt.

Delen gaat idd gemakkelijk.

Verwijderd

15GB in een maand is ook niets natuurlijk :) Ik haal ongeveer 25GB in de week, en mijn huisgenoot zal zo rond de 15-20 zitten :)

Snelheid is wel gelimiteerd, helaas. Collega's met een snelle verbinding zijn veroordeeld tot een limiet van 50GB per week, hoewel de toppers de 180 wel eens halen >:)