Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 20:30
Hi all, ik zag ergens anders op dit forum ook iemand met de 88serie die hetzelfde probleem ondervond. Ik gebruik de 68 en 67u met original Asus firmware om het terrein hier volledig te dekken met een WiFi signaal.

Hier voor heb ik nu 2x een 68u en 4x de 67u.

Alles staat achter de Genexis router van Caiway (glasvezel). We beginnen met een 68u welke bekabeld met Cat6 aan een switch is gehangen. Vanuit daar gaan we wederom met Cat6 naar de 67u apparatuur.

Heb wat screens gemaakt vanuit de app wifiman omdat veel apparatuur constant de verbinding verliest (wireless). Denk daarbij aan de HEOS speakers, camera's etc etc. Opvallend is een sterke verbinding voor enkele seconden en dan kort tot lang is gehele verbinding weg/uitgeschakeld.

Ik heb nu al 3x het gehele netwerk opnieuw "opgebouwd" na een factory reset van alle apparaten. Ik gebruik op alle apparaten nog de originele Asus firmware.

Het netwerk bedraad (cat6) is goed (ook met 2 switches ertussen van TP-link) maar WiFi is erg onstabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr1x-KJu7osjJ8OUzDChaPGZ_YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jid9BC5O81CIz3b0ikoJbtbH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9zwyRKMnLuwmmlRcbyUtwbFziY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmaFhvgw9HjVHfvqUB839hKq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Carlo Adan op 21-09-2020 11:14 ]

Beste antwoord (via Carlo Adan op 21-09-2020 23:43)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Carlo Adan schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:21:
[...]Daar lijkt het niet dat ik de ai mesh apparatuur op een ander kanaal kan zetten...
Dat kan alleen als je "smart connect" uit zet.
Let wel op dat je om aimesh voordelen te behouden je wel moet checken of de SSID's allemaal hetzelfde blijven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Carlo Adan ik heb je topic even afgesplitst naar een los topic. Het overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.

Daarnaast kan ik niet lezen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zou je dat willen toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
rens-br schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:24:
[mbr]@Carlo Adan ik heb je topic even afgesplitst naar een los topic. Het overnemen van het topic van iemand anders is niet gewenst.

Daarnaast kan ik niet lezen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zou je dat willen toevoegen aan je openingspost?[/]
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik zou beginnen met alle APs een apart kanaal te geven en dan weer opnieuw testen. :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
als je die lijn zie van dbm , en ik zie die dipjes denk ik automatisch "zender stuk"..

doet hij dat met een andere mobiel/apparaten ook ?

bijkomstig, waarom zit je in hemelsnaam nog op 2.4ghz te sukkelen ? (=kanaal 9)
5ghz is de way to go, en liefst nog op DFS kanalen (= kanaal hoger dan 100)
je zit volgens mij ook je eigen 2.4ghz te verknallen met zoveel zenders op kanaal 9 te laten zenden , ja dat roamed wel lekkerder ,maar je zenders staan te dicht bij elkaar ... op rssi -60 gaan ze nog niet roamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
Oké, dus per mesh apparaat een eigen kanaal. 5ghz gebruik ik waar mogelijk (niet alle devices ondersteunen het jammer genoeg).

Dit is de 5ghz band

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ro-5nkfwvBpg8sOdvMApx8JrPlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueW5bybrNuTYIUqtRrJQTdgk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMdE6klDtKxkNXTuO_GpBXzBs_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yseVidtzqP2hgP2bK3ikQngZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
oke,.. en kan je met 2 gsm's zo is een minuutje die wifi test laten lopen ?
als beide antenne's (2.4 & 5ghz ) ineens zo giga dippen heb je gewoon een stukke unit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
ijske schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:36:
als je die lijn zie van dbm , en ik zie die dipjes denk ik automatisch "zender stuk"..

doet hij dat met een andere mobiel/apparaten ook ?
Op andere smartphone wel, andere devices geen idee hoe te testen (geen vergelijkbare app)
bijkomstig, waarom zit je in hemelsnaam nog op 2.4ghz te sukkelen ? (=kanaal 9)
5ghz is de way to go, en liefst nog op DFS kanalen (= kanaal hoger dan 100)
je zit volgens mij ook je eigen 2.4ghz te verknallen met zoveel zenders op kanaal 9 te laten zenden , ja dat roamed wel lekkerder ,maar je zenders staan te dicht bij elkaar ... op rssi -60 gaan ze nog niet roamen
Heb 5ghz op 108 gezet.

Kan de mesh apparatuur niet bereiken op ip basis, dan reroute hij meteen naar de hoofd AP.

Daar lijkt het niet dat ik de ai mesh apparatuur op een ander kanaal kan zetten.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvRys7ppZwwYTiUm4gAt127D_Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EWoTTdL4jYzFdqy3sK6I4Eo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
ijske schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:20:
oke,.. en kan je met 2 gsm's zo is een minuutje die wifi test laten lopen ?
als beide antenne's (2.4 & 5ghz ) ineens zo giga dippen heb je gewoon een stukke unit denk ik
Op beide toestellen dipjes tot de melding Niet beschikbaar....

Op mijn eigen OnePlus Nord dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsE6n3Twje9t8NoafbzGmkfP1IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MROCFCaxzgTQsxChaElNicfj.jpg?f=fotoalbum_large

Op de OnePlus 5T dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf56ptN_NwiKyIKl2DwgQCAyglc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m5RPsr6nlGN4Dd93AZbKAkvW.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Carlo Adan op 21-09-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
en als je dat vergelijkt met een andere / main ?
wifi hoort gewoon niet zo'n dippen te hebben ....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Carlo Adan schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:21:
[...]Daar lijkt het niet dat ik de ai mesh apparatuur op een ander kanaal kan zetten...
Let wel op dat je om aimesh voordelen te behouden je wel moet checken of de SSID's allemaal hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
route99 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:15:
[...]
Oké bedankt. Ga even kijken hoe ik dat Smart connect kan uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
Met Asus in contact geweest en moest de Blacklist aanzetten om sommige apparaten niet te laten roamen. Dat heb ik gedaan op de AIMESH AP. Helaas blijven apparaten zich disconnecten en heel gek, soms reconnecten met een andere node of de main ap. Ik snap er niks meer van.
Pagina: 1