Verlichting nieuwe tunnel A9 bij Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:28
Hallo,

Gistermiddag reed ik voor het eerst door de nieuwe tunnel van de A9 bij amsterdam bijlmer richting schiphol.

Het viel mij op dat doordat de ledverlichting met tussenruimtes geplaatst is alles op een andere frequentie knippert.

In de voorruit zie je de ledbalkjes voorbij komen.
Glimmende interieurdelen knipperen (ongelijk met de knippering in de voorruit).
En de auto voor je knippert daar weer ongelijk aan (zeker de chrome strip) en als er een auto versprongen aan die auto rijd knipperen ze om de beurt.

Nu ben ik redelijk gevoelig voor knipperend licht (zeker bij led verlichting)
Dit kan bij mij (oog)migraine triggeren. Niet direct gevaarlijk maar wel vervelend.
Maar kan me voorstellen dat iemand met epilepsie hier gewoon een aanval van krijgt. En dat zou wel gevaarlijk kunnen wezen.

EDIT
Moet er even bij vertellen dat ik van het weekend migraine gehad heb, dan ben ik nog een paar dagen tot een week extra gevoelig voor dit soort zaken.
/EDIT

Op het einde van de tunnel is de ledverlichting wel aaneengesloten, en dan is voor mij het nare gevoel meteen weg.

Heeft iemand van jullie al door deze tunnel gereden, en hoe is/was jullie ervaring met de verlichting?

Mvg,
Frank

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 21-09-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hm ik ben er de afgelopen week 2x doorheen gereden en heb totaal niks gemerkt. 1e x was het nog donker buiten, 2e keer was het net licht.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Niets gemerkt, niet overdag en niet in het donker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 10:26
Even meer gas geven zodat het flikkeren verdwijnt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:23:
Even meer gas geven zodat het flikkeren verdwijnt 8)
Inderdaad, je hebt precies je eigen resonantie/vernieuwingsfrequentie van je hersenen gevonden.

Let maar eens op; als je moe bent - ligt die frequentie lager ... dan volledig uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:28
Misschien dat het inderdaad aan mij ligt.

Zoals al gezegd heb ik afgelopen weekend (vrijdag) migraine gehad.
Dat vertaalt zich dan in vermoeidheid in de dagen ervoor en erna. En dan ben ik ook extra gevoelig voor licht.

Vond het bij deze tunnel alleen zo opvallend dat ik mij afvroeg of anderen daar misschien ook last van hebben.

Reed er zondag met een aanhanger (105 op teller).

Ga er binnenkort als ik wat meer uitgerust ben nog wel een keer doorheen, maar dan zonder aanhanger om te kijken of het met 140 op de linkerbaan opgelost is. >:)

Dan dus even bij de huisarts een medische verklaring op laten stellen dat ik legaal hard mag rijden :+

EDIT: bovenstaande iets verduidelijkt.

Ok tijd voor een disclaimertje voor iedereen het idee heeft dat ik half afwezig achter het stuur kruip en veel te hard rijd.

Het (veel) harder rijden was meer een reactie op de oplossing om harder te gaan rijden.
Dit ook met smileys benadrukt.

Je mag er 100, ik reed er 100 na aftrek teller correctie.
En dus 10km te hard vanwege de aanhanger, maar met 90 gaan vrachtwagens inhalen met 1 km/u verschil en word je continue klem gezet door andere auto's.

Migraine was al paar dagen terug, en ik zou echt niet gaan rijden als ik ook maar het idee had dat mijn reactievermogen beinvloed is of dat het op een andere manier onverantwoord zou zijn.
Ik heb het nu al een hele tijd, voel het aankomen en weet wanneer dingen onverantwoord zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door FRANQ op 21-09-2020 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FRANQ schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:26:

Zoals al gezegd heb ik afgelopen weekend migraine gehad.
Dat vertaalt zich dan in vermoeidheid in de dagen ervoor en erna. En dan ben ik ook extra gevoelig voor licht.

Vond het bij deze tunnel alleen zo opvallend dat ik mij afvroeg of anderen daar misschien ook last van hebben.

Reed met een aanhanger, en al te hard (105 op teller).

Ga er binnenkort als ik wat meer uitgerust ben nog wel een keer doorheen, maar dan zonder aanhanger om te kijken of het met 140 op de linkerbaan opgelost is. >:)

Dan dus even bij de huisarts een medische verklaring op laten stellen dat ik legaal hard mag rijden :+
of langzamer rijden, dan knippert het ook niet meer zo erg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FRANQ schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:26:

Zoals al gezegd heb ik afgelopen weekend migraine gehad.

Reed met een aanhanger, en al te hard (105 op teller).

Misschien beter om niet te rijden na een migraine aanval?

Langzamer rijden is ook een optie he... :/

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54

Mach

[END]Avengers

Ik rij deze tunnel wekelijks en nergens last van

DUGG

Acties: