MIFI 4G in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 17:21
We hebben een stacaravan gekocht in zeeland en de camping waar we gaan staan heeft wel WIFI maar is totaal niet goed genoeg.

Ik was aan het denken wat een goede oplossing zou zijn?

Ik dacht aan een mifi router (bv TP-Link M7450) en een NL sim-only kaartje.

Is het als Belg mogelijk om een sim-kaart aan te schaffen ( tarieven in NL zijn sowieso veel beter dan in Belgie)

Wat zijn de beste providers? Is unlimited eventueel mogelijk zodat ik F1 TV kan streamen? :-)

Beste antwoord (via DorkoTheBeast op 22-09-2020 07:46)

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 10:25
DorkoTheBeast schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:58:
We hebben een stacaravan gekocht in zeeland en de camping waar we gaan staan heeft wel WIFI maar is totaal niet goed genoeg.

Is het als Belg mogelijk om een sim-kaart aan te schaffen ( tarieven in NL zijn sowieso veel beter dan in Belgie)

Wat zijn de beste providers? Is unlimited eventueel mogelijk zodat ik F1 TV kan streamen? :-)
Voor een Nederlands abonnement dient men een Nederlands woonadres te hebben en een aantoonbare duurzame relatie met Nederland. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan is prepaid de enige optie. Ik heb horen vertellen dat de operator wel moeilijk kan doen bij aanvraag van een abonnement met een buitenlands paspoort/ID-kaart.

Tevens staan niet alle operatoren toe dat een sim-only voor een mobiele telefoon in een MiFi wordt gebruikt.

Hoeveel dataverkeer denk je tijdens verblijf op de camping te genereren? En wat is het budget?

Met prepaid is de enige optie voor onbeperkt 'snel' internet een onbeperkte dagbundel van T-Mobile. Deze kost €3,50 per dag, daarin zit een bundel van 5GB. Na verbruik van 5GB is de bundel onbeperkt aan te vullen met extra 1GB aanvullers in de T-Mobile applicatie tot 24 uur na aanvraag. Na 24 uur stopt de bundel.

Een andere prepaid optie voor een grote databundel zou een Holland Super maandbundel van Lycamobile zijn, 35GB voor €30,00 Incl ongelimiteerde nationale minuten en sms.

Bovenstaande bundels zijn eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons, het is mij onbekend of ze MiFi-apparaten actief blokkeren.

In het geval van een mogelijkheid tot het nemen van een abonnement, kun je inderdaad het beste gaan voor 4G voor thuis van T-Mobile. Afhankelijk van een abonnement zit er ook gelijk een WiFi router bij met netwerkpoorten, voor evt bedrade aansluiting van bijv. een smart TV. Zowel T-Mobile als Vodafone en KPN bieden tegenwoordig onbegrensd mobiel internet aan, maar dit is eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons.

Mocht dit allemaal niet voldoen, dan is er evt. nog de mogelijkheid om met de campingeigenaar om tafel te gaan, al dan niet met andere kampeerders die hetzelfde probleem ervaren. Wellicht is er samen uit te komen door middel van een snelheidsverhoging of een upgrade van de infrastructuur?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 16:01

basvn

Breezand - NHN

je zou ook hier naar kunnen kijken
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 18:44

Kijk eens bij T-Mobile prepaid. Die heeft bundels waarmee je voor een paar euro per dag onbeperkt kan internetten. Hangt natuurlijk ook af hoeveel dagen je in die caravan gaat doorbrengen.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels

Mocht je heel veel in de caravan door gaan brengen, dan is een abonnement wellicht voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:24
heb je werkelijk onbeperkt nodig? wat ben je van plan om te gaan doen? oeps ja, je wilt streamen van f1.
Anders heb je ook abbo's met zoiets als 20 gb data per maand oid.

[ Voor 13% gewijzigd door 99ruud99 op 21-09-2020 08:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 10:25

Voor een Nederlands abonnement dient men een Nederlands woonadres te hebben en een aantoonbare duurzame relatie met Nederland. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan is prepaid de enige optie. Ik heb horen vertellen dat de operator wel moeilijk kan doen bij aanvraag van een abonnement met een buitenlands paspoort/ID-kaart.

Tevens staan niet alle operatoren toe dat een sim-only voor een mobiele telefoon in een MiFi wordt gebruikt.

Hoeveel dataverkeer denk je tijdens verblijf op de camping te genereren? En wat is het budget?

Met prepaid is de enige optie voor onbeperkt 'snel' internet een onbeperkte dagbundel van T-Mobile. Deze kost €3,50 per dag, daarin zit een bundel van 5GB. Na verbruik van 5GB is de bundel onbeperkt aan te vullen met extra 1GB aanvullers in de T-Mobile applicatie tot 24 uur na aanvraag. Na 24 uur stopt de bundel.

Een andere prepaid optie voor een grote databundel zou een Holland Super maandbundel van Lycamobile zijn, 35GB voor €30,00 Incl ongelimiteerde nationale minuten en sms.

Bovenstaande bundels zijn eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons, het is mij onbekend of ze MiFi-apparaten actief blokkeren.

In het geval van een mogelijkheid tot het nemen van een abonnement, kun je inderdaad het beste gaan voor 4G voor thuis van T-Mobile. Afhankelijk van een abonnement zit er ook gelijk een WiFi router bij met netwerkpoorten, voor evt bedrade aansluiting van bijv. een smart TV. Zowel T-Mobile als Vodafone en KPN bieden tegenwoordig onbegrensd mobiel internet aan, maar dit is eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons.

Mocht dit allemaal niet voldoen, dan is er evt. nog de mogelijkheid om met de campingeigenaar om tafel te gaan, al dan niet met andere kampeerders die hetzelfde probleem ervaren. Wellicht is er samen uit te komen door middel van een snelheidsverhoging of een upgrade van de infrastructuur?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Alavst iedereen al bedankt voor de opties... zal eens goed bekijken

F1 kijken op 1080p 'kost' ong. 3gb / uur dus dat gaat als een speer...

Wel spijtig dat een unlimited abonnement niet gaat lukken als Belg...

Met de campingeigenaar samenzitten gaat niets helpen...reeds geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

timmie1 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:39:
4G voor Thuis, is - zoals de naam al zegt - voor thuis en eigenlijk niet bedoeld voor op de camping, een vakantieadres/huisje etc. dat mensen dit doen houdt niet in dat dit ook de bedoeling is. Ondanks dat....

Tegenwoordig staat er niets meer in de Algemene Voorwaarden van T-Mobile vermeld dat men woonachtig moet zijn in Nederland en/of dat men een Nederlandse paspoort of identiteitskaart dient te hebben. Nu weet ik niet precies hoe de vork in de steel zit, maar ik kan mij goed voorstellen dat dit niet langer een probleem is (of hoeft te zijn).

Een korte speurtocht op internet leverde mij trouwens dit resultaat op ondanks dat dit voor mobiel geldt vermoed ik dat dit ook opgaat voor 4G voor Thuis. Ik weet niet of er in de tussentijd iets in veranderd is, maar het lijkt mij dat hier ook wel e.e.a. aan vooruitgang in geboekt is ?

Misschien is het voor @DorkoTheBeast een idee even contact op te nemen met de T-Mobile Thuis klantenservice.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 21-09-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Zal inderdaad geen abonnement zijn zonder nederlands paspoort.

Wat ik nog niet kan volgen is :

"Bovenstaande bundels zijn eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons, het is mij onbekend of ze MiFi-apparaten actief blokkeren"

Wist niet dat er veel verschil was tussen MIFI en GSM connectie...zal ik dan zeker ook moeten uitzoeken...
Zal toch iets worden voor begin volgend jaar als het campingseizoen terug begint...

Voorlopig vind ik de bundels van T-Mobile, vooral de "unlimited Data weekend" bundel voor 5eur van vrijdag 17:00 tot zondag 23:59 meest interresant

[ Voor 14% gewijzigd door DorkoTheBeast op 22-09-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:17

slaay

Natuurbeleven.com

De zaken met betrekking tot gebruik in telefoon en dat je in Nederland moet wonen staat hier:
De T-Mobile abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets.
De abonnementen zijn bedoeld voor consumenten/gebruikers met een woon- of verblijfplaats in Nederland, of een stabiele link met Nederland, wat zich uit in een frequente en substantiële aanwezigheid.
Bron: Aanvullende voorwaarden T-Mobile https://www.t-mobile.nl/C...rden-redelijk-gebruik.pdf

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
T-Mobile lukt inderdaad enkel als je woonachtig bent in Nederland.

Geen optie voor op de camping dus.
Als iemand nog een idee heeft... Mobile vikings in Belgie is meer gericht op gebruik in Belgie.

Ik zou het liefst een data only simkaart hebben die ook in een MIFI router te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:33
https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

Vodafone dagbundel van 10gb per dag voor 3 euro ook miscchien een optie voor wannner je f1 wil kijken.

En in dit topic paar genoemd

4G voor Thuis

[ Voor 20% gewijzigd door saharoen op 03-04-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
4G voor Thuis kan ik als Belg niet nemen bij T-Mobile... Je moet een vast adres en Nederlands paspoort hebben... Had anders een perfecte oplossing geweest..

Vodafone prepaid is inderdaad een zeer goed alternatief indien ik dit zou kunnen aanschaffen...
3 euro 10gb zou perfect zijn voor mijn gebruik...

Wel raar dat 10 GB Maandbundel 29 euro kost?

Alvast bedankt voor jullie hulp 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 19:46
Waarom niet een Belgische sim kaart gebruiken, met de EU roaming regels is er weinig wat je daarin tegenhoudt. Eens in de 6 weken zorgen dat de simkaart op een Belgische gsm mast aanmeldt.
Bovendien is het prima mogelijk om een abonnement af te sluiten zonder Nederlands paspoort, ga vooral eens naar een winkel van een provider in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 19:22
Ff wachten tot Starlink beschikbaar wordt ...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1