DorkoTheBeast schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:58:
We hebben een stacaravan gekocht in zeeland en de camping waar we gaan staan heeft wel WIFI maar is totaal niet goed genoeg.
Ik was aan het denken wat een goede oplossing zou zijn?
Ik dacht aan een mifi router (bv TP-Link M7450) en een NL sim-only kaartje.
Is het als Belg mogelijk om een sim-kaart aan te schaffen ( tarieven in NL zijn sowieso veel beter dan in Belgie)
Wat zijn de beste providers? Is unlimited eventueel mogelijk zodat ik F1 TV kan streamen? :-)
Voor een Nederlands abonnement dient men een Nederlands woonadres te hebben en een aantoonbare duurzame relatie met Nederland. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan is prepaid de enige optie. Ik heb horen vertellen dat de operator wel moeilijk kan doen bij aanvraag van een abonnement met een buitenlands paspoort/ID-kaart.
Tevens staan niet alle operatoren toe dat een sim-only voor een mobiele telefoon in een MiFi wordt gebruikt.
Hoeveel dataverkeer denk je tijdens verblijf op de camping te genereren? En wat is het budget?
Met prepaid is de enige optie voor onbeperkt 'snel' internet
een onbeperkte dagbundel van T-Mobile. Deze kost €3,50 per dag, daarin zit een bundel van 5GB. Na verbruik van 5GB is de bundel onbeperkt aan te vullen met extra 1GB aanvullers in de T-Mobile applicatie tot 24 uur na aanvraag. Na 24 uur stopt de bundel.
Een andere prepaid optie voor een grote databundel zou een
Holland Super maandbundel van Lycamobile zijn, 35GB voor €30,00 Incl ongelimiteerde nationale minuten en sms.
Bovenstaande bundels zijn eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons, het is mij onbekend of ze MiFi-apparaten actief blokkeren.
In het geval van een mogelijkheid tot het nemen van een abonnement, kun je inderdaad het beste gaan voor 4G voor thuis van T-Mobile. Afhankelijk van een abonnement zit er ook gelijk een WiFi router bij met netwerkpoorten, voor evt bedrade aansluiting van bijv. een smart TV. Zowel T-Mobile als Vodafone en KPN bieden tegenwoordig onbegrensd mobiel internet aan, maar dit is eigenlijk voor gebruik in mobiele telefoons.
Mocht dit allemaal niet voldoen, dan is er evt. nog de mogelijkheid om met de campingeigenaar om tafel te gaan, al dan niet met andere kampeerders die hetzelfde probleem ervaren. Wellicht is er samen uit te komen door middel van een snelheidsverhoging of een upgrade van de infrastructuur?