IPTV krijgt geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvdLaan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-02-2023
Mijn vraag:

Ik heb hier thuis al enige tijd een Unifi netwerk draaien met een Solcon Glasvezel verbinding. Tot nu toe maar 1 IPTV kastje eraan gehad en dat werkte prima. Helaas is de analoge lijn nu echt verdwenen en moet er nu op de slaapkamers toch echt een kastje geplaatst worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netwerk setup is als volgt.

Glasmodem -> Edgeswitch -> US8 Meterkast
-> USG -> US8 Meterkast

Vanaf mijn meterkast ligt er 1 lijn naar een US8 switch bij de TV woonkamer en 1 lijn naar de Zolder.

Alle apparaten zijn van Unifi behalve de Edgeswitch die zie ik niet. Ook hangt er een losse controller in mijn netwerk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het IPTV wat ik heb draait op VLAN 4. Ik heb het juiste profiel geselecteerd bij mijn switch op zolder waar de slaapkamer aan hangt maar helaas krijg ik dat geen netwerk adres toegewezen van buitenaf? Zodra ik mijn profiel schakel naar mijn LAN2 waar het normale internet aan hangt krijg ik wel een verbinding en IP adres toegewezen maar helaas in het normale netwerk en niet in het VLAN 4. Hierin heb ik al flink geschakeld maar nog niet tot enig resultaat.

Ik heb het nieuwe tv kastje ook al aan de poort gehad beneden omdat ik daar dus wel gewoon TV heb maar helaas krijg ik ook daar dan geen adres toegewezen. Het lijkt erop dat de nieuwe ontvanger nog een stukje firmware ofzo moet ophalen maar dit gaat dus mis. Het nieuwe Amino kastje geeft aan ACS synchroniseren en daar houd het dan op helaas.

Ik heb al heel veel gelezen op diverse fora en websites maar helaas nog geen resultaat geboekt. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Speciaal voor dit soort vragen: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

Vermeld in je vraag ook even de IPTV provider (dus je internetprovider) .... Het wisselt nog wel eens qua instellingen pér provider ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvdLaan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb hem daarbij gezet. Dus ga daar verder.