[REQ][PW] Betere indeling bij de specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Als ik kijk naar de specificaties pagina pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) zie ik eigenlijk dat er best wel heel gigantisch veel whitespace is, doordat de tabel met de statistieken (onder het kopje "Testrapport uit het Tweakers Testlab") onder elkaar worden geplempt. Ze zijn weliswaar in te klappen, maar dat neemt niet weg dat er aan de rechterkant (onder de foto's) gewoon gigantisch veel whitespace ontstaat en ik denk dat dat iets is, wat anno 2020 echt niet meer hoeft.

Een alternatief kan zijn om het accordion onder het genoemde kopje standaard ingeklapt te laten zijn ipv uitgeklapt, degene die de specifieke informatie willen weten, kunnen het dan gewoon open klikken in plaats van een eind zinloos te moeten scrollen.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2020 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-05 16:28
CH4OS schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:40:
Als ik kijk naar de specificaties pagina pricewatch: WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) zie ik eigenlijk dat er best wel heel gigantisch veel whitespace is, doordat de tabel met de statistieken (onder het kopje "Testrapport uit het Tweakers Testlab") onder elkaar worden geplempt. Ze zijn weliswaar in te klappen, maar dat neemt niet weg dat er aan de rechterkant (onder de foto's) gewoon gigantisch veel whitespace ontstaat en ik denk dat dat iets is, wat anno 2020 echt niet meer hoeft.

Een alternatief kan zijn om het accordion onder het genoemde kopje standaard ingeklapt te laten zijn ipv uitgeklapt, degene die de specifieke informatie willen weten, kunnen het dan gewoon open klikken in plaats van een eind zinloos te moeten scrollen.
Ik denk dat op deze pagina witruimte niet te voorkomen is. Als we de specificaties van links naar rechts en boven naar beneden zouden weergeven dan is deze niet goed te scannen.

Accordions in- of uitgeklapt wordt onthouden voor de volgende keer dat je het kenmerken-tab weer bezoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
boenkeijer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:37:
Ik denk dat op deze pagina witruimte niet te voorkomen is. Als we de specificaties van links naar rechts en boven naar beneden zouden weergeven dan is deze niet goed te scannen.
Ik heb het idee dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Over de specificaties heb ik het immers niet, maar onder wat er onder staat; het 'Testrapport uit het Tweakers Testlab', dat kan best naar rechts en standaard ingeklapt zijn, tov de specificaties die je standaard uitgeklapt wil hebben lijkt me.
Accordions in- of uitgeklapt wordt onthouden voor de volgende keer dat je het kenmerken-tab weer bezoekt ;)
Die standaard uitgeplapt staan en het in dit geval bij het testrapport vanuit het lab een berg informatie oplevert die zelfs mij niet veel zegt. Dan is het wellicht interessanter om het standaard ingeklapt te laten, iemand die de informatie wel wil weten en bekend is met de materie kan dan simpelweg de info tevoorschijn laten komen door erop te klikken. ;)

Als ik het accordeon 'Testrapport uit het Tweakers Testlab' inklap, wordt de pagina qua hoogte echt enorm gedecimeerd. Dat zou dus nog meer zijn, als dat accordeon rechts onder de afbeeldingen stond.

EDIT:
Ik heb hier lokaal even een en ander getest en ja, als alles uitgeklapt is, hou je dan links ook witruimte, dus witruimte is onoverkomelijk, maar de pagina wordt er mijns inziens zoveel overzichtelijker op. Dit is wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDajE9E.png

EDIT2:
Overigens net even getest, maar de accordeon 'Testrapport uit het Tweakers Testlab' is bij een page refresh en de pagina opnieuw opvragen in een nieuw tabblad gewoon standaard volledig geopend bij mij op Firefox 81.0 op Linux (Kubuntu 20.04).

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ook voor andere producten met een 'Testrapport uit het Tweakers Testlab' is er veel ruimte te winnen, zie ook pricewatch: Nokia 1.3 Zwart bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@boenkeijer Ik hoop dat een en ander verduidelijkt is met de screenshot, zie hierboven.