Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:04
Ik moet voor mijn werk soms nachtopnames maken (bewaking) en ben op zoek naar een zeer degelijke nightvision videocamera. Bedoeling is dat deze kan opgesteld worden in de auto (achter verduisterde ramen), maar eventueel ook verborgen in een aangepaste fietszak.

Ik zoek volgende kenmerken:
- Zeer goed in nachtopnames tot 25 meter ver
- Ingebouwde IR lamp mag, maar kan eventueel ook extern
- Ondersteuning voor grote SD kaarten gezien de opnames vaak vele uren duren.
- Afstandsbediening of app is handig.
- 4K is geen must. 1080P will do.
- Grote plus: aan te sluiten op voeding/externe batterij zodat hij vele uren onafgebroken kan filmen.
- Bewegingsdetectie is een plus.

Ik heb al eens gezocht tussen wildlife camera’s maar vind niet direct mijn ding.

Prijs: Ik dacht aan maximum 1000 euro. Met goede nightvision bedoel ik dus niet dat groene opgedreven kleurengedoe maar gewoon goede, scherpe beelden, liefst in kleur. Op internet staan wel vele ‘top 10’ lijstjes maar als ik dan de voorbeelden bekijk op Youtube dan valt het vaak nog wel tegen.

Een soort nachtkijker/verrekijker met opnamefunctie kan mij zeker ook bekoren. Thx :Y)

Beste antwoord (via mrb85 op 20-09-2020 21:54)

Verwijderd

Dit is een goeie camera die 's nachts ook goed kleurenbeeld geeft.
Geen idee of dit enigszins is wat je zoekt.

Als je een beetje handig bent kun je dit vast wel op je wagen monteren.
De camera heeft 12V voeding nodig, dat zit ook in je auto.

DS-2CD2347G1-LU

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51xxM8xx75L._AC_SY355_.jpg

btw: IR werkt niet vanuit de auto achter het glas, dat weerkaatst op de ruit en geeft alleen maar wit (overbelicht) beeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:06

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een aantal zaken in je lijstje met wensen kan ik persoonlijk niet goed rijmen. Waarom wil je als opslagmedium bijvoorbeeld een goedkope SD kaart gaan gebruiken terwijl de camera (statisch?) in, of vlak bij, een auto gemonteerd gaat worden en je eigenlijk al veel betere én snellere opslag kunt kiezen?

Dat voeding 'issue' (AC/DC) laat ik dan nog maar even buiten beschouwing... Stroom krijgen wordt pas een dingetje als er géén vrachtwagen van bijvoorbeeld de Shell meer op je locatie kan komen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mrb85 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:03:
Ik moet voor mijn werk soms nachtopnames maken (bewaking) en ben op zoek naar een zeer degelijke nightvision videocamera.
Loondienst, of zelfstandige ?
Want in het eerste geval zou ik zeggen 'je stuurt ook geen timmerman zonder hamer op pad'

Verder zou je kunnen gluren op Ali :+
rond de 3 tientjes heb je 1080/2MP camera's.
De meeste zijn via USB aangesloten, dus met een powerbank kom je ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FreshMaker Die mobiele 'Gatso' spullen van de diverse overheden (ook buitenlandse) doen 't als Nederlands fabrikaat bést goed over de hele wereld.... Camerabeelden zijn ook 's-nachts gewoon duidelijk af te lezen (helaas, ooit :o).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:27:
@FreshMaker Die mobiele 'Gatso' spullen van de diverse overheden (ook buitenlandse) doen 't als Nederlands fabrikaat bést goed over de hele wereld.... Camerabeelden zijn ook 's-nachts gewoon duidelijk af te lezen (helaas, ooit :o).
Dat kan best zijn, maar als mijn opdrachtgever/werkgever WIL dat ik die inzet, zal die ze mogen aanleveren.

Leuk spul 'voor de heb' maar ik zal dit zeker niet voor mijn werkzaamheden zelf gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
Will_M schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:18:
Een aantal zaken in je lijstje met wensen kan ik persoonlijk niet goed rijmen. Waarom wil je als opslagmedium bijvoorbeeld een goedkope SD kaart gaan gebruiken terwijl de camera (statisch?) in, of vlak bij, een auto gemonteerd gaat worden en je eigenlijk al veel betere én snellere opslag kunt kiezen?

Dat voeding 'issue' (AC/DC) laat ik dan nog maar even buiten beschouwing... Stroom krijgen wordt pas een dingetje als er géén vrachtwagen van bijvoorbeeld de Shell meer op je locatie kan komen ;)
Een sd kaartje is voor mij makkelijk omdat ik via de camera connection kit direct beeld kan overzetten op iPhone/iPad om aan de klant te bezorgen. Ik werk vaak vanuit de auto. Ik sta open voor andere opties maar ik vermoed dat een (Micro)SD toch wel een goede standaard is.

Voeding: Mijn (oude) GoPro’s en fototoestellen kunnen niet laden terwijl ze aan het werk zijn. Ik zoek iets dat vele uren ononderbroken kan draaien. Een powerbank kan inderdaad mee in de fietszak maar bij veel van die dingen moet je een knopje indrukken om hem te activeren en dan nog stopt het laden aan 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb85
FreshMaker schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:22:
[...]

Loondienst, of zelfstandige ?
Want in het eerste geval zou ik zeggen 'je stuurt ook geen timmerman zonder hamer op pad'

Verder zou je kunnen gluren op Ali :+
rond de 3 tientjes heb je 1080/2MP camera's.
De meeste zijn via USB aangesloten, dus met een powerbank kom je ver
Zelfstandig.

De camera gaat met een volle batterij aan de slag. Als ze dan weer zakken in stroom dan zijn de meeste powerbanks te dom om weer in actie te komen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een goeie camera die 's nachts ook goed kleurenbeeld geeft.
Geen idee of dit enigszins is wat je zoekt.

Als je een beetje handig bent kun je dit vast wel op je wagen monteren.
De camera heeft 12V voeding nodig, dat zit ook in je auto.

DS-2CD2347G1-LU

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51xxM8xx75L._AC_SY355_.jpg

btw: IR werkt niet vanuit de auto achter het glas, dat weerkaatst op de ruit en geeft alleen maar wit (overbelicht) beeld.
Pagina: 1