Hulp gevraagd bij het uitzoeken van een game monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambolinie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 19:18
Goedendag medetweakers,

Na een week orienteren zie ik door de bomen het bos niet meer, deels komt het ook doordat ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk wil. Daarom vraag ik jullie hulp.

In afwachting van de RTX 3080 kaart ( heb helaas de eerste batch gemist) heb ik mezelf toch een nieuwe GamePC kado gegeven. Ook dit was een leuke uitdaging en ik denk dat dit aardig gelukt is...

Dit betreft onderstaande.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 279,-€ 279,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G€ 465,05€ 465,05
1Geheugen internHyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/32€ 144,90€ 144,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-750€ 105,90€ 105,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 96,90€ 96,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.256,75

Buitenom de RTX 3080 kaart wil ik ook nog een nette Game monitor aanschaffen.
De monitor die ik nu heb is een LG IPS277L
pricewatch: LG IPS277L Zwart

Hoewel dit een mooie monitor is, wil ik graag naar een G/Free Sync monitor waarbij G sync de voorkeur heeft ivm de aanschaf van de Nvidia RTX kaart.

Nu heb ik er 2 op het oog en dat is:
Asus Rog Strix XG27WQ en de LG UltraGear 32GK850G
Zie onderstaande vergelijk link.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1541476/

Mijn eerste vraag gaat over de Asus:
Ondersteund deze ook de G sync van Nvidia, bij de info staat dat deze monitor zowiezo free sync ondersteund maar niet officieel het label G sync gekregen heeft...
Ligt dit dan aan de desbetreffende videokaart? dus de ene Nvidia kaart kan de monitor wel aan en de andere Nvidia niet?

De andere vraag, is een 27" gebogen scherm wel zo mooi, via diverse reviews ligt dit voordeel van een gebogen scherm op de 27" maar wat is jullie / jou ervaring...

Als laatste de vraag, ik heb mijn oog laten vallen op bovenstaande 2 monitoren in de prijsklasse tot ongeveer 450.-
Als jullie / jij een andere monitor weten welke beter is of ook heel goed is voor een 450.- dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je linkt de 27GL850 ipv de 32GK850G die je noemt.

Voor wat betreft die eerste: ik heb hem zelf nu een week of 2 en hij bevalt me goed. In de verschillende reviews wordt ie juist gepresenteerd, en de genoemde voor- en nadelen kloppen. Enige minpuntje van mijn kant is dat de voet wat aan de grote kant is. FreeSync/G-Sync werkt er uitstekend op met zowel een RX570 als een 1080Ti, dus beide kampen goed.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 20-09-2020 18:25 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:12
spone schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:24:
Je linkt de 27GL850 ipv de 32GK850G die je noemt.

Voor wat betreft die eerste: ik heb hem zelf nu een week of 2 en hij bevalt me goed. In de verschillende reviews wordt ie juist gepresenteerd, en de genoemde voor- en nadelen kloppen. Enige minpuntje van mijn kant is dat de voet wat aan de grote kant is. FreeSync/G-Sync werkt er uitstekend op met zowel een RX570 als een 1080Ti, dus beide kampen goed.
Daar aan toegevoegd, de nieuwe Dell S2721DGF zou hetzelfde paneel als die LG gebruiken, maar nieuwe versie. Heeft nog minder reviews maar zal wel goed worden... Ik ga hem zelf allessinds aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:38:
[...]

Daar aan toegevoegd, de nieuwe Dell S2721DGF zou hetzelfde paneel als die LG gebruiken, maar nieuwe versie. Heeft nog minder reviews maar zal wel goed worden... Ik ga hem zelf allessinds aanschaffen.
Ik zou even wachten op reviews. ;)
Er zijn al eerder 165Hz OC modellen van dat LG nano IPS verschenen, maar ze lijken allemaal die snelheden boven 144Hz niet erg goed te kunnen doen met hun overdrive settings. Dat is juist het punt van de LG27GL850. Met een overdrive setting zit je in het 60-144Hz bereik is het paneel altijd sneller dan de verversingssnelheid en heb je dus geen ghosting. Dat veranderd steeds als je over die 144Hz gaat. En dan verliest de LG27GL850 juist haar aantrekkingskracht. De snelheid van dat paneel gaat namelijk ten koste van wat contrast. Dan worden andere 165Hz opties zoals de pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart wat aantrekkelijker. Neemt niet weg dat de LG27GL850 over de hele linie wel zo'n beetje de beste 1440p gaming monitor is, maar niet voor de niche van 165Hz i.p.v. 144Hz gaming.

@Rambolinie Koop geen high refresh VA paneel voor €500. :P
Inmiddels zijn er meer dan genoeg IPS opties voor een vergelijkbare of betere prijs. Voor high refresh gaming is IPS gewoon beter omdat deze panelen sneller zijn. Verder ondersteunt Nvidia inmiddels ook al een tijdje effectief Freesync. Nvidia noemt het alleen G-sync compatible.

Maar voor dit budget, tja pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Dit blijft eigenlijk de beste keuze.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in CAA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:05:
[...]

Ik zou even wachten op reviews. ;)
Er zijn al eerder 165Hz OC modellen van dat LG nano IPS verschenen, maar ze lijken allemaal die snelheden boven 144Hz niet erg goed te kunnen doen met hun overdrive settings. Dat is juist het punt van de LG27GL850. Met een overdrive setting zit je in het 60-144Hz bereik is het paneel altijd sneller dan de verversingssnelheid en heb je dus geen ghosting. Dat veranderd steeds als je over die 144Hz gaat. En dan verliest de LG27GL850 juist haar aantrekkingskracht. De snelheid van dat paneel gaat namelijk ten koste van wat contrast. Dan worden andere 165Hz opties zoals de pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart wat aantrekkelijker. Neemt niet weg dat de LG27GL850 over de hele linie wel zo'n beetje de beste 1440p gaming monitor is, maar niet voor de niche van 165Hz i.p.v. 144Hz gaming.

@Rambolinie Koop geen high refresh VA paneel voor €500. :P
Inmiddels zijn er meer dan genoeg IPS opties voor een vergelijkbare of betere prijs. Voor high refresh gaming is IPS gewoon beter omdat deze panelen sneller zijn. Verder ondersteunt Nvidia inmiddels ook al een tijdje effectief Freesync. Nvidia noemt het alleen G-sync compatible.

Maar voor dit budget, tja pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart. Dit blijft eigenlijk de beste keuze.
Maar je weet dus niet of deze Dell het wel of niet goed doet? Want nu doe je alsof hij het "niet" kan. Ik denk dat deze Dell het fijntjes gaat doen, ze hebben mij toch allessinds altijd kunnen bekoren. Maar klopt dat ik nog een review in depth wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:21:
[...]

Maar je weet dus niet of deze Dell het wel of niet goed doet? Want nu doe je alsof hij het "niet" kan. Ik denk dat deze Dell het fijntjes gaat doen, ze hebben mij toch allessinds altijd kunnen bekoren. Maar klopt dat ik nog een review in depth wil bekijken.
Ik weet net zoveel als jij, daarom wacht op een review. ;)
Er zijn meerdere andere monitoren verschelen met dit paneel, die qua overdrive settings gewoon minder waren dan het origineel van LG. Merknaam zegt ook weinig. Je kan gewoon niet blind uitgaan dat een product goed is en ik weet toevallig dat juist dit paneel eigenlijk niet erg lekker lijkt te willen presteren boven de 144Hz. Dan worden juist andere panelen die iets langzamer zijn over de hele linie, maar 144Hz+ beter doen, interessanter. Die €400+ 27" IPS panelen zijn simpelweg te duur voor vervelende imperfecties. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 20:26:
[...]

Ik weet net zoveel als jij, daarom wacht op een review. ;)
Er zijn meerdere andere monitoren verschelen met dit paneel, die qua overdrive settings gewoon minder waren dan het origineel van LG. Merknaam zegt ook weinig. Je kan gewoon niet blind uitgaan dat een product goed is en ik weet toevallig dat juist dit paneel eigenlijk niet erg lekker lijkt te willen presteren boven de 144Hz. Dan worden juist andere panelen die iets langzamer zijn over de hele linie, maar 144Hz+ beter doen, interessanter. Die €400+ 27" IPS panelen zijn simpelweg te duur voor vervelende imperfecties. :)
De monitor review is juist uit... en kijk eens wat ze zegge ivm de LG en Asus :9
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2721dgf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:14:
[...]

De monitor review is juist uit... en kijk eens wat ze zegge ivm de LG en Asus :9
https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/s2721dgf
Typerend LG Nano IPS. Helaas weer een exemplaar met IPS glow, maar deze lijkt 60-165Hz dus wel goed te kunnen met een overdrive setting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• predator0235
DaniëlWW2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:18:
[...]

Typerend LG Nano IPS. Helaas weer een exemplaar met IPS glow, maar deze lijkt 60-165Hz dus wel goed te kunnen met een overdrive setting. :)
Ja zijn er goede IPS zonder glow? Natuurlijk heb je veel helderder beeld dan bv. een TN? of neig je naar een VA? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

predator0235 schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:22:
[...]

Ja zijn er goede IPS zonder glow? Natuurlijk heb je veel helderder beeld dan bv. een TN? of neig je naar een VA? :)
Het verschilt op individuele basis. Dat LG paneel heeft er meer dan normaal last van, maar er zijn er ook genoeg exemplaren die wel goed zijn. Maar laten we dit topic niet gaan kapen. ;)

Pagina: 1