Goedendag medetweakers,
Na een week orienteren zie ik door de bomen het bos niet meer, deels komt het ook doordat ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk wil. Daarom vraag ik jullie hulp.
In afwachting van de RTX 3080 kaart ( heb helaas de eerste batch gemist) heb ik mezelf toch een nieuwe GamePC kado gegeven. Ook dit was een leuke uitdaging en ik denk dat dit aardig gelukt is...
Dit betreft onderstaande.
Buitenom de RTX 3080 kaart wil ik ook nog een nette Game monitor aanschaffen.
De monitor die ik nu heb is een LG IPS277L
pricewatch: LG IPS277L Zwart
Hoewel dit een mooie monitor is, wil ik graag naar een G/Free Sync monitor waarbij G sync de voorkeur heeft ivm de aanschaf van de Nvidia RTX kaart.
Nu heb ik er 2 op het oog en dat is:
Asus Rog Strix XG27WQ en de LG UltraGear 32GK850G
Zie onderstaande vergelijk link.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1541476/
Mijn eerste vraag gaat over de Asus:
Ondersteund deze ook de G sync van Nvidia, bij de info staat dat deze monitor zowiezo free sync ondersteund maar niet officieel het label G sync gekregen heeft...
Ligt dit dan aan de desbetreffende videokaart? dus de ene Nvidia kaart kan de monitor wel aan en de andere Nvidia niet?
De andere vraag, is een 27" gebogen scherm wel zo mooi, via diverse reviews ligt dit voordeel van een gebogen scherm op de 27" maar wat is jullie / jou ervaring...
Als laatste de vraag, ik heb mijn oog laten vallen op bovenstaande 2 monitoren in de prijsklasse tot ongeveer 450.-
Als jullie / jij een andere monitor weten welke beter is of ook heel goed is voor een 450.- dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Na een week orienteren zie ik door de bomen het bos niet meer, deels komt het ook doordat ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk wil. Daarom vraag ik jullie hulp.
In afwachting van de RTX 3080 kaart ( heb helaas de eerste batch gemist) heb ik mezelf toch een nieuwe GamePC kado gegeven. Ook dit was een leuke uitdaging en ik denk dat dit aardig gelukt is...
Dit betreft onderstaande.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 279,- | € 279,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 465,05 | € 465,05 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/32 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 96,90 | € 96,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.256,75 |
Buitenom de RTX 3080 kaart wil ik ook nog een nette Game monitor aanschaffen.
De monitor die ik nu heb is een LG IPS277L
pricewatch: LG IPS277L Zwart
Hoewel dit een mooie monitor is, wil ik graag naar een G/Free Sync monitor waarbij G sync de voorkeur heeft ivm de aanschaf van de Nvidia RTX kaart.
Nu heb ik er 2 op het oog en dat is:
Asus Rog Strix XG27WQ en de LG UltraGear 32GK850G
Zie onderstaande vergelijk link.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1301182;1541476/
Mijn eerste vraag gaat over de Asus:
Ondersteund deze ook de G sync van Nvidia, bij de info staat dat deze monitor zowiezo free sync ondersteund maar niet officieel het label G sync gekregen heeft...
Ligt dit dan aan de desbetreffende videokaart? dus de ene Nvidia kaart kan de monitor wel aan en de andere Nvidia niet?
De andere vraag, is een 27" gebogen scherm wel zo mooi, via diverse reviews ligt dit voordeel van een gebogen scherm op de 27" maar wat is jullie / jou ervaring...
Als laatste de vraag, ik heb mijn oog laten vallen op bovenstaande 2 monitoren in de prijsklasse tot ongeveer 450.-
Als jullie / jij een andere monitor weten welke beter is of ook heel goed is voor een 450.- dan hoor ik dat graag.
Alvast bedankt voor jullie hulp