Soft of hardware om digitale videos te organiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Vraag

• Cyberdemon
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06 08:59
Mijn vraag
...
Ik wil graag mijn DVD collectie digitaliseren omdat een dvd kast wel veel plek in beslag neemt.
Bestaat er een manier om videos te organiseren en te bekijken zonder de video's op je computer te hebben staan?
Waar alles netjes word getoont met covers (die je ook zelf kan toevoegen) en eventueel een inleiding enzo. Ik dacht aan een specifieke blu ray/dvd player speler ofzo of software voor op de tv ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoekende

Alle reacties

• Cyberdemon
Ik ben intussen gekomen op plex.
Maar ik begrijp er geen snars van. Ik wil inloggen op mijn LG webOS TV maar die vraagt om op een andere device in te loggen. Hoe kan ik nu gewoon een externe schijf in de tv duwen en dan plex gebruiken?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10 21:16

DeTeraarist

#Boots2Asses

Plex is een server/client oplossing. Wat je op je TV ziet is de client. Je zult de server op een PC moeten installeren (of op een NAS of RaspberryPI o.i.d.).
Ik weet niet of je Kodi kunt installeren op webOS? Dat lijkt me een geschiktere kandidaat en is meer gericht op een lokale bibliotheek.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Cyberdemon
Het is gelukt. Ik heb men schijf aan de computer hangen en zie mijn films met cover staan :D
Maar hoe kan ik nu instellen dat srt subtitles automatisch worden ingeladen?

• Cyberdemon
Het is allemaal gelukt. Tis Nog een beetje zoeken maar het was exact wat ik zocht.
Maar nu vraag ik mij het volgende af :
Ik wil mijn familie er mee van laten genieten. Na Port forwarding kan ik als 't goed is ze er gebruik van laten maken.
Maar op welke computer moet ik dan de code ingeven?
Stel ik ga naar mijn familie, ik installeer de Plex app op de tv, en dan vraagt plex om het apparaat te activeren. Moet ik dat op mijn eigen computer/netwerk doen of op de computer van mijn familie lid?

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:56
je bedoelt de 4 cijferige code die je op het scherm ziet staan? Als je op wat voor apparaat dan ook (mobiel, tablet, laptop) inlogt op https://plex.tv/link kun je daar het apparaat toevoegen door de code in te voeren.

• Cyberdemon
Ja idd. Maar moet die activatie plaats vinden in mijn of zijn netwerk?

[ Voor 59% gewijzigd door Cyberdemon op 21-09-2020 12:28 ]

• Cyberdemon
En stel, ik maak een account aan voor mijn vader, ik stuur hem een invite, hij accepteert dit, en hoe moet hij dan inloggen op zijn tv? Zodat hij mijn films ziet?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 00:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Cyberdemon schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:04:
Mijn vraag
...
Ik wil graag mijn DVD collectie digitaliseren omdat een dvd kast wel veel plek in beslag neemt.
Bestaat er een manier om videos te organiseren en te bekijken zonder de video's op je computer te hebben staan?
Waar alles netjes word getoont met covers (die je ook zelf kan toevoegen) en eventueel een inleiding enzo. Ik dacht aan een specifieke blu ray/dvd player speler ofzo of software voor op de tv ?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoekende
In deze topicstart staat niks als het gaat om eigen inzet/initiatief/vooronderzoek.. inmiddels weet je dat we meer verwachten op GoT. Het antwoord op je vraag krijg je eigenlijk al als je Google (of iets anders gebruikt) en zoekt naar termen die te maken hebben met catalogiseren / over internet streamen van dvd collecties.. Deze gaat dus dicht wegens gebrek aan inzet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.