Feedback voor zelfgemaakte time tracking tool Time Studio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickelimic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-02 02:18
Dag beste mede-Tweakers,

Ik werk al een paar jaar aan een hobbyproject, een computerprogramma om efficiënt tijd te kunnen tracken. En de eerste versie is eindelijk klaar! Stel je zit vaak achter je computer en wil graag weten hoeveel tijd je spendeert aan verschillende klanten/projecten/taken? Dan kost dat ofwel heel veel moeite, namelijk elk uurtje loggen in Excel of specifieke software. Of je gebruikt mijn tool, Time Studio!

Hoe werkt het? Je computer houdt bij welke applicaties, documenten en websites je gebruikt doorheen de dag. Op de tijdlijn schrijf je op wat je doet: werken voor klant x, project y, … Een machine learning (buzzword 8) ) algoritme draait op de achtergrond en ziet verbanden tussen de logs en je bestaande time entries. Na een tijdje is het algoritme slim genoeg en zet het automatisch suggesties in je timeline. Met 1 klik kan je die accepteren.
De bedoeling is dat time tracking vanaf nu slechts enkele minuten per maand aan time tracking spendeert ipv enkele uren.

Big brother dus? Euhm … neen. O-) Je data is altijd privé, enkel door jou te bekijken (en het algoritme). En dat blijft zo. Advertentie-bedrijven/overheid/werkgever/… zullen nooit je data kunnen inzien. Ik gebruik mijn eigen software en dus besef ik maar al te goed hoe confidentieel deze data is. Er is trouwens ook een functie om de logging (al dan niet tijdelijk) uit te schakelen.

De eerste feature-complete versie is eindelijk klaar. Als je wil testen en feedback geven zou mij dat heel erg vooruit helpen. Hopelijk vind je het programma een grote meerwaarde voor je workflow. Het programma is gratis en dat moet ook zo blijven.
Je kan het hier downloaden: https://timestudio.pro

Werkt het bij jullie? Is het nuttig? Werkt de AI naar behoren of krijg je veel foute suggesties? Als je feedback hebt, laat zeker weten hier in het topic.

Bedankt alvast! _/-\o_

Mickelimic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Leuk idee. Ik zit erg in de doelgroep, maar voor mij is elke dag en week dusdanig anders dat het voor mij niet nuttig zal zijn.

Algemeen: ik zie nergens op de site een privacy statement o.i.d. Ik zou graag vooraf lezen concreet welke gegevens waarnaartoe gaan, etc. Vanuit jouw optiek vast niet zo nodig, maar als gebruiker zou ik daar wat nerveus van worden. Kan een hele simpele boodschap zijn: er gaat nul data naar buiten. Een phone home-functie in een tool als dit zou ik eng vinden ;)

De installer zegt dat het v1.0 uit 2017 is: al 3+ jaar bezig met een langetermijnproject?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickelimic
F_J_K schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:00:
Leuk idee. Ik zit erg in de doelgroep, maar voor mij is elke dag en week dusdanig anders dat het voor mij niet nuttig zal zijn.

Algemeen: ik zie nergens op de site een privacy statement o.i.d. Ik zou graag vooraf lezen concreet welke gegevens waarnaartoe gaan, etc. Vanuit jouw optiek vast niet zo nodig, maar als gebruiker zou ik daar wat nerveus van worden. Kan een hele simpele boodschap zijn: er gaat nul data naar buiten. Een phone home-functie in een tool als dit zou ik eng vinden ;)

De installer zegt dat het v1.0 uit 2017 is: al 3+ jaar bezig met een langetermijnproject?
Hey F_J_K,

Goede opmerking ivm die privacy policy. Ik heb daar zeker over nagedacht, maar nog niets neergeschreven. Moet daar eens werk van maken. Het is absoluut niet de bedoeling om iets anders met die data te doen dan waarvoor het bedoeld is. Ik wordt zelf ziek van bedrijven die data misbruiken voor allerhande zaken. Maar het is cloud-software. Zo kan je op meerdere computers de software gebruiken en blijven je logs en activiteiten gesynchroniseerd, heb je automatisch een backup, ... En ook het algoritme draait op mijn server. Ik heb een al gedacht om een offline-only versie te maken, maar voorlopig zit dat er nog niet in. Ik ga er eens werk van maken om dit neer te schrijven in een policy!

Die v1.0 zal mss de versie van de installer zijn. Eenmaal ah installeren zou die moeten zeggen v1.24. Ik ben hier al mee bezig sinds 2014 :/ Regelmatig na de uren eens aan werken. Zo gaat het traag natuurlijk maar eindelijk is er een versie die ongeveer doet wat het moet doen. :P Een aantal family en friends hebben al wat getest, maar de meesten zitten helaas niet in de doelgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar het is cloud-software. Zo kan je op meerdere computers de software gebruiken en blijven je logs en activiteiten gesynchroniseerd, heb je automatisch een backup, ... En ook het algoritme draait op mijn server. Ik heb een al gedacht om een offline-only versie te maken, maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Oeh dan houdt het voor mij iig op. Dergelijke tooling zou voor mij alleen 100% offline acceptabel zijn. (Of 100% webbased zonder windows installer). Zelfs los vd privacy: als cloud based kan het morgen opeens niet meer werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickelimic
F_J_K schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:32:
[...]

Oeh dan houdt het voor mij iig op. Dergelijke tooling zou voor mij alleen 100% offline acceptabel zijn. (Of 100% webbased zonder windows installer). Zelfs los vd privacy: als cloud based kan het morgen opeens niet meer werken.
Goed dat je dat communiceert. Het is een tool die met de beste bedoelingen ontwikkeld is, maar inderdaad er is altijd een risico naar privacy toe, ook al doe ik mijn best om naar security toe alles waterdicht te maken. Ik heb een privacy policy toegevoegd aan mijn website, zodat iedereen weet hoe de tool werkt, welke data er gelogged wordt, wat ik doe op vlak van security, wat er met de data gebeurt, ...

Maar het is echt een super tool, al zeg ik het van mijn eigen software :P Het algoritme werkt gewoon! Time tracking duur nu slechts minuten per week ipv mss een half uur. 8) Dus hopelijk zijn er nog meer mensen die willen testen. Bij zij die al testen, werkt het algoritme bij jullie? Je moet minstens 2x op dezelfde post boeken voordat het algoritme in actie schiet (anders waren er te veel false positives). Als je bugs ziet, tips hebt, feedback wil geven, ... laat het me aub zeker weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit is een lastige zeg: ik heb je video bekeken en ondanks dat het voor mij best ontzettend nuttig kan zijn, is dat het direct om een aantal redenen niet en ik zal proberen uit te leggen waarom.

Als "gebruiker" heb ik een laptop van bedrijf A en op die laptop mag ik niks zelf installeren. Het enige wat ik de hele dag op die laptop open heb staan is Outlook, Teams client, 1 browser (met meerdere tabs) en meerdere Citrix-sessies. Mijn werkvoorraad staat op een andere website (die ik dus met mijn browser benader) maar ik denk niet dat jouw tool ziet / snapt / registreert hoe/waar ik in een andere HTML5-interface rondklik. Daarnaast registreert de tool ook alleen maar meerdere Citrix-sessies maar niet wat ik "daarbinnen" doe.

Dan komen we bij het volgende: binnen mijn Citrix-sessies heb ik (ja, het wordt lastiger) altijd 1 of meerdere RDP-sessies weer open staan. En al zou ik binnen mijn centrale Citrix-sessie jouw tool installeren (of mogen installeren), dan detecteert ie alleen dat ik 1 of meerdere RDP-sessies heb maar niet wat ik binnen die sessie doe.

En terwijl ik dit zit te typen: jouw tool is dus eigenlijk alleen bedoeld voor "local detection" en lijkt vooral in te grijpen op de combinatie "executable & command variable" om dus iets te registreren.

Dan even verder op wat @F_J_K al aangeeft; er zit wel een klein privacy-dingetje aan. Ik probeer het simpel / eenvoudig te houden.

Je privacy-policy vermeldt dat als ik een mail stuur, dat binnen enkele dagen mijn data weg is. Oh? Ook uit je backups? Ook uit de "snapshots" op Azure? Ook uit je regressie-test voor je AI verbetering? Het is "simpel" om mijn actieve data weg te gooien (DELETE * from TIMESTUDIO where user=MAX3400 ofzo) maar dat wil niet zeggen dat mijn data weg is :)

Daarnaast zag ik in de video dat je data logt die mogelijk betrekking heeft op anderen. Zoals "CV Anthony Dvorak" en "Conversation with Roald Mohr and Alicia Springs". Maar ook data die "schadelijk" kunnen zijn voor mezelf zoals welke website URL's ik bezoek. Geen idee of er dus een omgekeerde registratie mogelijk is op basis van regex zodat ik alle registratie die voldoet aan "CV" of "Confidential" niet opsla?

Puur even wat ik zie / lees / opviel op je site; en ja, ik kan het niet testen voor je omdat ik inderdaad een laptop voor werk heb waar de tool ontzettend handig zou kunnen zijn maar ik niet mag installeren en voornamelijk nested sessies / protocollen heb en dus niets detecteer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickelimic
Inderdaad, voor wie veel met RDP, Citrix, ... werkt heeft de tool zijn beperkingen. Mensen die slechts enkele virtuele machines regelmatig gebruiken zouden kunnen overwegen om op elke machine dit te installeren, maar dat is vaak niet aangewezen/toegelaten.

Ook een goed punt dat je aanhaalt is toestemming van het IT departement om software te installeren. Vrienden die het testen hebben in sommige gevallen al aangegeven dat het bedrijfsnetwerk toegang tot de server blokkeert :/

Die de snapshots op Azure, daar had ik nog niet eens aan gedacht... |:( Ik moet nog eens nadenken of ik hier een oplossing voor bestaat. Op zijn minst aageven dat we de data verwijderen voor zover haalbaar is, evtl met een maximale retentieperiode van backups/snapshots.

Een geplande functie is alvast om de gebruiker logs te laten verwijderen op basis van tijd. Maar een verwijderfunctie op basis van keyword/regex is een goed idee!

Bedankt voor deze feedback MAX3400! Dit help me goed vooruit!
Pagina: 1