Toon posts:

Geheugenprobleem win98?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat raars, ik had 256mb geheugen in mijn pc nu had ik er voor de grap (eigenlijk niet nog, maarja)eens 128mb bij geplaatst en dan geeft win98se een beschermingsfout, nu had ik even de search topic gebruikt om het eea te checken maar ik kwam er niet uit, het zou dus aan de dimm kunnen liggen, maar het rare is dus dat alle combinaties in alle (van de 4) geheugenbanken geen probleem geven, maar 3 tegelijk (2 van LD en 1 van toshiba)van 128MB kan niet, het mb(shuttle661) test het geheugen zonder probs, alleen windows blijft een beschermingsfout geven , reïnstall help ook niet. Mobo kan 1GB aan volgens boekje en ik dacht win98 512MB dus zou toch moeten kunnen, iemand een idee? Het is allemaal pc133 RAM ,wat ik draai op 120Mhz (p3450@540), alleen het Toshiba ram kan evt solo op cas2 ,de LD niet.

Verwijderd

==> PMG

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Is het misschien mogelijk dat je mobo perse 2 reepjes of 4 reepjes wil?? Dat ie gewoon niet overweg kan met 3 reepjes.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

het kan heel goed dat bepaalde dimmen (gaat hierbij dan meestal om de chippies erop)niet goed met elkaar overweg kunnen, geloof me ik heb het vaak genoeg meegemaakt ;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
het kan heel goed dat bepaalde dimmen (gaat hierbij dan meestal om de chippies erop)niet goed met elkaar overweg kunnen, geloof me ik heb het vaak genoeg meegemaakt
Ja dat had ik ook wel begrepen, maar waarom werkt die toshiba dimm dan wel samen met één dimm van LD, alleen 2 LD dimms en 1 toshiba bij elkaar gaat fout, het MB test de dimms o.k. en dat ie persé 4 of 2 dimms nodig heeft lijkt me buitengewoon onwaarschijnlijk, maar ik prop er wel een 4e bij als ik er één ergens vandaan kan toveren van de week.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29

Lordy79

Fundamentalist

zet de dimms eens in een andere volgorde, wil ook nog wel eens helpen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, had ik meteen al geprobeerd zonder resultaat, Die toshiba past gewoon niet in deze groep al blijft het raar dat ze het met z'n tweeen wel goed kunnen vinden. Dit werkt dus gewoon niet, dat is in ieder geval klaar.. |:(

Verwijderd

Oudste geheugen eerst, nieuwste als laatste
Wil ook nog wel eens helpen.
Pagina: 1