PC en laptop aansluiten op 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMG2
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-06-2022
Mijn vraag
Ik heb een medion PC met 2 beeldschermen aangesloten via HMDI en DVI
PC is uit 2015 i5 met Geforce GTX 760 video en heeft verder 3 USB 3 aansluitingen
Niks mis mee en doet het prima.

Mijn werkgever zal binnenkort een nieuwe laptop ter beschikking stellen.
pricewatch: HP EliteBook 830 G7 (1J6L6EA)
Echter ik wil die thuis ook kunnen aansluiten op de beide beeldschermen.
Hoe doe ik dat zonder elke keer alle kabels los te moeten halen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home op de pc en Pro op de laptop

Wat ik al gevonden heb
Op kantoor wordt een dock van HP gebruikt om aan te sluiten op externe beeldschermen.
Dan kan uiteraard thuis ook.
Echter kan ik de PC dan ook daarop aansluiten zodat ik alle kabels netjes kan laten zitten en alleen de laptop hoef aan te sluiten op de dock?
En zo ja wat moet ik dan daarvoor nog kopen. Een dock en zo ja welke is dan geschikt?

Misschien kan iemand mij adviseren?
BMG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je zoekt is een KVMswitch. Zolang je geen heel spannende dingen gebruikt moet dat lukken tegen een shappelijk bedrag. Aan de KVM sluit je je monitoren aan, je PC en je notebook (al dan niet via een dock). En dan kun je makkelijk switchen tussen die 2 systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMG2
Dank hiervoor. Wel nog een vraag. De kvm die ik ken hebben de mogelijkheid meerdere pc’s/laptop aan te sluiten en slechts 1 monitor. Zijn er ook kvm die meerdere monitoren ondersteunen? ( en een draadloos toetsenbord en muis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 12:57
Ik heb ongeveer dezelfde situatie. Mijn monitoren hebben meerdere aansluitingen (HDMI/DVI/VGA) en als ik niet beide (PC en laptop) aanzet, wordt automatisch de actieve poort gezocht en gebruikt. Het gebeurt wel eens dat ik beide moet/wil gebruiken en dan moet ik de poort op de monitor zelf selecteren. Ik heb een voorloper van jouw laptop, en die heeft een VGA poort en een HDMI poort. Maar ik gebruik altijd een replicator die via usb 3 aan mijn laptop hangt. Thuis komen en aan het werk is alleen de USB 3 inpluggen en de schermen werken (en ja ook mijn voeding moet ik aan mijn laptop hangen).
Vwb toetsenbord en muis, ik heb een logitech set gekocht (muis en toetsen bord) een van de ontvangers zit in mijn PC en de andere in mijn laptop (en haal ik er ook niet uit als ie mee gaat naar kantoor).

Als je toetsenbord en/of muis bedraad is, zou je naar een KVM switch kunnen kijken zoals @TERW_DAN aangeeft. Als die geen dual of triple setup van monitoren ondersteund kun je altijd nog de "meerdere poorten op je monitor" optie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BMG2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:31:
Dank hiervoor. Wel nog een vraag. De kvm die ik ken hebben de mogelijkheid meerdere pc’s/laptop aan te sluiten en slechts 1 monitor. Zijn er ook kvm die meerdere monitoren ondersteunen? ( en een draadloos toetsenbord en muis)
Ja, er zijn KVMs waar je 2 monitoren aan kan hangen. De eerste die ik tegenkwam met Google: https://www.amazon.nl/GHT...id=pla-897229969372&psc=1
En zo zijn er vast nog meer, afhankelijk van je eisen en wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lodu
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 15:50
Goedkoper dan KVM: Koop twee HDMI switches (2 in 1 out) en gebruik Symless' Synergy om dezelfde toetsenbord en muis te gebruiken.

• BMG2
Allemaal, dank voor alle suggesties. Ik wacht nu even af tot dat de laptop er is.
BMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMG2
Beste allemaal,
Is de volgende oplossing misschien de juiste.
Mijn pc is verbonden met mijn beide monitoren via HMDI en DVI
De monitoren hebben nog een HMDI en DP vrij.
Mijn keyboard K 520 en muis MX Master gaan via Logitech draadloos

Een HP dock G5 met daaraan mijn beide monitoren via HMDI/DP
In de laptop een extra usb ontvanger voor keyboard K520 en muis MX master

De monitoren op auto ingangselectie

Dan sluit ik alleen de laptop aan op de Dock.
Enige nadeel: ik kan slechts een tegelijk gebruiken. Of per bron slechts 1 monitor.

Alles bij elkaar weinig gedoe met kabels.
Wat mis ik nog?

BMG
Pagina: 1