Toon posts:

nieuw netwerkkaartke + Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn 3Com 3C509B-TPO isa kaartje vervangen door een andere 3Com enwel ook een 3C509B-TPO isa (don't ask me why :) ).

Mijn internet verbinding met Chello werkt nu niet meer. Ik heb wel eens gelezen dat Chello eerst het (mac-)nummer van de netwerkkaart controleerd en die is nu dus veranderd. Zeer waarschijnlijk is dat het probleem.

Maaaaaar, hoe los ik dit nu op???

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Chello controleert niets, je kabelmodem onthoudt het mac-adres wel. hoe het precies moet weet ik ook niet maar ik heb het zo gedaan:
- eerst de oude netwerkkaart vrijgegeven (dus eerst de modem daar weer aanhangen)
- toen de modem uitgezet (stroom eraf) voor 3 min. het schijnt dat ie zich reset dan
- daarna met de andere netwerkkaart proberen op chello te komen.
Werkte niet altijd, heb soms meerdere keren moeten proberen....

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Ik heb wel eens gelezen dat Chello eerst het (mac-)nummer van de netwerkkaart controleerd en die is nu dus veranderd. Zeer waarschijnlijk is dat het probleem.
Maaaaaar, hoe los ik dit nu op???
Nee, chello kijkt hooguit naar het macadres van je kabelmodem (jaja, die heeft een eigen macadres!) kijk even op http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=support&sku=3C509B-TPO , op een van de packages (3c509x1.exe of 3c509x2.exedaar staat het tooltje 3c5x9cfg.exe, daar moet je even mee spelen en je kaart goed instellen (liefst NIET plug&play instellen, dan kan je dat lekker zelf instellen in windows), juiste irq en dma instellen, pnp modus uit, tranceiver type TPO enzo, najja, spreekt voor zich. Op de site die ik noemde staat ook tpofix.exe , ken ik verder niet.

Succes verder!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Ik kan gewoon die chello kabel bij mij tussen alle pc's uitwisselen en het werkt dan bij allemaal. De nic's varieren van 3com (mijn pc) tot realtek (pc van zusje).

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Nou als je in Amsterdam e.o. woont en een LanCity modem heb moet je dus je nieuwe MAC adres doorgeven aan UPC. Zo heb ik het altijd gedaan. Misschien dat dat releasen ook werkt, nooit geprobeerd eigenlijk. Maar ff doorbellen naar UPC en dan kan je na een reboot er weer op.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 10 augustus 2001 01:56 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik kan gewoon die chello kabel bij mij tussen alle pc's uitwisselen en het werkt dan bij allemaal. De nic's varieren van 3com (mijn pc) tot realtek (pc van zusje).
Dat ligt aan het type kabelmodem, weet zo niet hoe de mijne heet maar daar werkt het dus niet zo makkelijk. Maar ja, hoef nu niet meer moeilijk te doen met linuxservertje ertussen :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Heb een Com21 modem (zo'n modieus ding met een golfvormpje bovenop. Is lomp groot met iets van 6 lampjes links bovenop de rand.)
Overigens loopt het gewoon via een servertje met win2k, doet het perfect. Je moet alleen niet iets anders op de server willen doen, want hij is zo traag als de neten. Routen werkt nog wel onder win2k maar de rest gaat gewoon langzaam.

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Dat probleem had ik ook:

Het schijnt dat het MAC adres van je netwerkkaart was doorgegeven aan UPC. Dit om ervoor te zorgen dat alleen klanten van UPC toegang konden krijgen tot Chello.

Je ip instellingen staan dus op automatisch ip adres verkrijgen.

Ik net ls jij hebt daarna een ander netwerkkaart gekocht en kon ik dus naderhand niet meer het internet op.
Na lang gezeur en gepraat aan de telefoon moest ik handmatig het ip adres invullen die je kunt krijgen als je winipcfg of ipconfig intypt bij starten/run.
Alles ingevuld en voila ik kon op internet.
Dus als je een kaart verwisseld kun je handmatig een ip adres invullen; dit heet static ip adres.

Wil je toch een automatische (dynamische) ip adres verkrijgen moet je toch effe UPC bellen en daar zeggen dat je een ander kaart hebt geinstalleerd. Ze resetten effe hun MAC adres en voila kun je weer het internet op.

Een Chello gebruiker.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Wat vreemd. Ik dacht dat juist de combinatie van je mac-adres (netwerkkaart) en je mac-adres van je modem de sleutel was tot het internet!?
Ik heb 2 keer een ander netwerkkaartje geinstalleerd en toen heb ik toch steeds met A2000/CHello gebeld om mijn macadres te laten wijzigen, maar dit was dus niet nodig geweest?

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:05 schreef Sick_Nick het volgende:
Heb een Com21 modem (zo'n modieus ding met een golfvormpje bovenop. Is lomp groot met iets van 6 lampjes links bovenop de rand.)
Overigens loopt het gewoon via een servertje met win2k, doet het perfect. Je moet alleen niet iets anders op de server willen doen, want hij is zo traag als de neten. Routen werkt nog wel onder win2k maar de rest gaat gewoon langzaam.
Wat is dus het antwoord van jou op Herwini zijn vraag/probleem????? Blijf ontopic aub *D

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:05 schreef Sick_Nick het volgende:Overigens loopt het gewoon via een servertje met win2k, doet het perfect. Je moet alleen niet iets anders op de server willen doen, want hij is zo traag als de neten. Routen werkt nog wel onder win2k maar de rest gaat gewoon langzaam.
Haal een oude 486 van de schroothoop, zet er 2 ISA nic's in, download freesco en je hebt een superrouter! niet eens een harde schijf nodig.
BTW: herwini, is 't al opgelost? laat anders ff weten welke kabelmodem je hebt.

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:14 schreef Mephistopheles het volgende:
Wat vreemd. Ik dacht dat juist de combinatie van je mac-adres (netwerkkaart) en je mac-adres van je modem de sleutel was tot het internet!?
Ik heb 2 keer een ander netwerkkaartje geinstalleerd en toen heb ik toch steeds met A2000/CHello gebeld om mijn macadres te laten wijzigen, maar dit was dus niet nodig geweest?
Nee dat was niet niet nodig geweest.
Wat je moet weten en invullen is gewoonweg;
- het ipadres
- Gateway adres
- DNS adressen

that's it.

ps. ik ben benieuwd wat andere Chello gebruikers voor dns adressen hebben.
De mijne is 62.108.1.65 en 62.108.1.66.

Verwijderd

Ah ok ! Weet ik dat weer voor in het vervolg.

Ik heb btw dezelfde dns adressen.

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:16 schreef W1LL3M het volgende:

[..]

Haal een oude 486 van de schroothoop, zet er 2 ISA nic's in, download freesco en je hebt een superrouter! niet eens een harde schijf nodig.
Waarvoor heb je een router nodig? Mijn netwerk kennis is niet zo uitgebreid.....

• ZuzZoo

ZuzZoo

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:20 schreef Mephistopheles het volgende:
Ah ok ! Weet ik dat weer voor in het vervolg.

Ik heb btw dezelfde dns adressen.
Vergeet niet iedere keer je kabelmodem te resetten als je iedere keer een ander netwerkkaart gebruikt!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 10 augustus 2001 02:20 schreef ZuzZoo het volgende:

[..]

Waarvoor heb je een router nodig? Mijn netwerk kennis is niet zo uitgebreid.....
Delen van internet voor meerdere pc's, ongeveer hetzelfde als internet connection sharing van win98 en hoger. maar die draait niet op een 486dx33...

• ZuzZoo

ZuzZoo

Ik doe nu internet sharing op beide pc's met op de ene 2 netwerkkaarten en de ander een netwerkkaart met elkaar verbonden via een crosskabel.

-Moet je dan 3 kaarten in zo een router als de jouwe stoppen?

-Is jouw opzet sneller?

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

wordt een beetje off-topic dit...
maaruh
Ik doe nu internet sharing op beide pc's met op de ene 2 netwerkkaarten en de ander een netwerkkaart met elkaar verbonden via een crosskabel.
kan idd ook, wordt één comp (de server) langzamer van en moet(/mag, maar wel handiger) altijd aanblijven.
-Moet je dan 3 kaarten in zo een router als de jouwe stoppen?
kan, maar kan ook met een hub (had ik toch al dus..)
-Is jouw opzet sneller?
Chello wordt toch nooit sneller dan die 486 aankan. Deze hoeft alleen maar pakketjes door te sturen naar de juiste pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:16 schreef W1LL3M het volgende:

Helaas heb ik niets op kunnen lossen.
Ik heb alle tip & trics geprobeerd maar het lukt me niet. Hier enige toelichting van wat ik geprobeerd heb.

Als ik winipcfg.exe draai krijg ik de gehele IP configuratie te zien. Bij mijn "nieuwe" netwerkkaart ziet deze er totaal anders uit. Ander adapter-adress, ander ip-adress, andere default gateway en ander DHCP server.
Als ik alles "release" en vervolgens alles "renew" krijg ik een error message: DHCP-server unavailable: "renewing adapter".
Deze melding zou wel eens een aanwijzing kunnen zijn, toch?

Natuurlijk heb ik ook steeds mijn modem gereset, maar ..... :'(

Ik heb zelfs een 3de netwerkkaart geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Met mijn oude netwerkkaart weer in de komploeter ...... zie het resultaat :)

Ik heb er niet echt zin in, maar ik ben bang dat ik toch telefonisch kontakt met UPC moet maken of is er dan toch nog iemand met een nieuw idee?!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:18 schreef ZuzZoo het volgende:

ps. ik ben benieuwd wat andere Chello gebruikers voor dns adressen hebben.
De mijne is 62.108.1.65 en 62.108.1.66.
Ik heb ook exact dezelfde DNS adressen.

By the way, wat houden deze adressen precies in?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 22:28

boesOne

meuh

Mijne benne :212.142.28.66 en 212.142.28.130
dingen staan in arnhem.. ook Chello btw
Domain Name Servers... de dingen die www.tweakers.net vetalen in ip adressen. . .

offtopic:
It's in my brain; meat beat manifesto ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

ik had dus het zelfde wou m'n andere pc eens aan de modem koppelen maar dat lukte niet
vanwege dat ie het mac adres niet herkent.
zover ik weet heeft die instalateur toen dertijd (2 jaar geleden) wel degelijk het mac adres van netwerk kaart ( heeft ie nog gechect via winipcfg)en van modem doorgegeven aan a200.
weet niet hoe het zit met een chello aansluiting tegenwoordig. maar denk dat de oud a2000 gebruikers wel degelijk hun mac adres van de kaart nodig hebben om internet op te kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een bevesting gekregen van hier al eerder genoemde feiten.
In een telefonisch gesprek werd mij door UPC/Chello meegedeeld, dat ik bij een nieuwe computer/netwerkkaart de gegevens (macnummer) van de netwerkkaart moet doorgeven, waarna zij dit nummer in het Chello-systeem invoeren en dit nummer vrijgeven.
Pagina: 1