Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieckie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik wil graag buiten in de tuin een sterker WiFi signaal en overweeg daar een ASUS RP-AC53 te plaatsen. Ik heb hiervoor een UTP kabel aansluiting beschikbaar. Binnen gebruik ik twee RT-AC88U routers die een AiMesh netwerk vormen (1 als router op begane grond, 1 als node op 2e verdieping). Ik begrijp dat de RP-AC53 geen AiMesh compatibiliteit heeft; kan ik deze toch in het netwerk opnemen met eenzelfde SSID als het AiMesh netwerk? Of raakt het systeem dan in de war als ik dan bijvoorbeeld van achter in de tuin naar binnen loop, en dus van het signaal van de RP-AC53 over moet op het signaal van 1 van de 2 AC88U's?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Twee RT-AC88U routers, in AiMesh mode

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

-
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-06 21:17
Heb je de handleiding van dat ding al eens gelezen?

https://www.asus.com/nl/Networking/RP-AC53/

Hij is in te stellen als AP, repeater en media bridge mode.

Dus instellen als AP en gaan met die banaan

[ Voor 181% gewijzigd door ykaenS op 20-09-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieckie
Hi ykaenS,

Dank voor je antwoord!

Ik begrijp dat hij als AP in te stellen is, maar hij is niet aimesh compatible. Ik vraag me af wat er gebeurd als je een AP hangt aan een aimesh netwerk. Ik heb hier geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat twee routers die op een bepaalde manier met elkaar communiceren het lastig vinden als er een AP geplaatst wordt dat niet 'dezelfde taal' spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieckie
Ik heb het even aan Asus gevraagd, hierbij het antwoord:

Nee u kunt de RP-AC53 niet zonder problemen toevoegen aan een AiMesh netwerk wanneer u de SSID hetzelfde noemt.
En dit dan niet zozeer om het probleem wat u aangeeft met het overschakelen tot het AiMesh systeem wanneer de SSID hetzelfde is. Maar dat uw producten geen onderscheid kunnen maken in de 2.4Ghz en 5Ghz van de RP-AC53.
Want bij AiMesh worden uw producten automatisch geselecteerd op de juiste band. Maar zonder AiMesh en benoemen van dezelfde SSID voor zowel de 2.4Ghz als 5Ghz kunnen uw producten daar problemen mee ondervinden. Zo zal een producten welke wel 5Ghz kan niet op de 5Ghz komen en producten welke geen 5Ghz kunnen conflicten ondervinden. Omdat u in principe dan 2 huizen hetzelfde huisnummer geeft.

Omtrent het overschakelen tussen uw AiMesh systeem zal het verder goed lopen wanneer u de roaming assistent onder de wireless professional instellingen aanzet.

Dus concreet kan het, maar niet geheel probleemloos.