Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuw systeem: Gaming PC 3440x1440 ultra settings

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Battagast
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Nu nieuwe range videokaarten uitkomt en huidige systeem al best gedateerd is kan ik een recente financiële meevaller gebruiken om een nieuw systeem te bouwen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen :) VR games, verder games Witcher, Cyberpunk, PUBG,RDR2 etc. Doel is alles op ultra te kunnen doen op dit scherm: pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart

Wat mag het systeem gaan kosten?
geen absoluut plafond aan maar denk dat het niet meer dan 3500 hoeft te kosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
bovengenoemd scherm, Rift S

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10900K Boxed€ 539,-€ 539,-
1MoederbordenAsus ROG Strix Z490-E Gaming€ 277,-€ 277,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio€ 1.589,-€ 1.589,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit€ 139,-€ 139,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 Bruin€ 85,95€ 85,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 142,90€ 142,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 750W€ 145,90€ 145,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 2TB€ 362,-€ 362,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.280,75

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb wel voorkeur (misschien niet terecht maar goed) voor Nvidia en Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prioriteit 1 is dat het huidige en de komende releases op ultra moet aankunnen, liefst op met 100 fps op 3440 x 1440.
Prioriteit 2 is stilte
verder vind ik het fijn als het er een beetje strak uitziet, RGB hou ik niet van
Misschien dat in de toekomst nog videobewerking gedaan moet worden maar is geen prioriteit

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
- Passen de componenten bij elkaar? (is mn kast groot genoeg voor videokaart en cpu koeler? dacht van wel maar hoor graag of jullie daar twijfels aan hebben.
- Moet ik extra casefans en zoja welke zijn hier goed voor (lees: stil en genoeg luchtverplaatsing). Verder.. ik zie dat moederbord 2x 4 pins aansluiting heeft en kast 3 fans, met ruimte voor meer. Is het uberhaupt mogelijk om meer fans te installeren als er maar 2x 4 pin aansluitingen zijn?
- voegt het nog iets toe om 64gb Ram te hebben ipv 32?
- Is voeding genoeg W?
- zie ik verder nog componenten over het hoofd of zijn er betere varianten?

De videokaart is nu placeholder eigenlijk. Ik denk wel voor de 3090 te gaan maar wil nog even de kat uit de boom kijken welke variant de beste balans heeft tussen prestatie en geluidsproductie.

Alle reacties

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 20:30
met jou budget zou ik gaan voor de 3080 (3090 is het niet waard tenzij je er ook professioneel mee aan de slag kan gaan, het geeft je misschien 10% meer fps) en dat geld steken in een mooie waterkoeling. dat heb je betere koeling is dus minder geluid.
en als je op ultra wilt blijven spelen is het met zon budget om gewoon elke 2 jaar een nieuwe GPU aan te schaffen

kast is groot genoeg voor cpu koeler en GPU. voor de CPU koeler is er ook nog een zwarte versie (toch wat mooier dan de bruine)

voor de ram. het advies is op dit moment 16 gb dus met 32 zit je al lekker ruim
voeding- is even de reviews afwachten als je echt voor de 3090 wilt gaan- voor de 3080 lijkt 650w genoeg te zijn

moederbord zou je nog op kunnen besparen, maar daar kunnen andere tweakers beter op adviseren dan ik kan

[ Voor 7% gewijzigd door pedra op 20-09-2020 11:22 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
De pricewatch: be quiet! Straight Power 11 750W is van een stuk betere kwaliteit dan de platinum versie die maar magertjes is. Wil je overkill (rest van je systeem is het immers ook) kun je gaan voor de
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 750W
pedra schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:21:
met jou budget zou ik gaan voor de 3080 (3090 is het niet waard tenzij je er ook professioneel mee aan de slag kan gaan, het geeft je misschien 10% meer fps) en dat geld steken in een mooie waterkoeling. dat heb je betere koeling is dus minder geluid.
Sinds wanneer is waterkoeling beter en stiller dan een goede Noctua luchtkoeler? Dan moet je wel een hele dure set nemen hoor. Komen immers ook fans bij. Luchtkoeling lekt trouwens niet.

@Battagast, neem wel de pricewatch: Noctua NH-D15 chromax.black of vind je die bruine kleur echt mooi :?

En de pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB presteert ongeveer net zo goed voor 100 euro minder.

[ Voor 15% gewijzigd door Djarune op 20-09-2020 11:36 ]

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 20:30
[b]Djarune in "nieuw systeem: Gaming PC 3440x1440 ultra settings"Djarune schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:30

Sinds wanneer is waterkoeling beter en stiller dan een goede Noctua luchtkoeler? Dan moet je wel een hele dure set nemen hoor. Komen immers ook fans bij. Luchtkoeling lekt trouwens niet.
sinds wanneer zet jij je noctua koeler op je GPU?

Als je alleen cpu doet. zal je idd gelijke resultaten krijgen. en daarbij wint noctua het op gebruikersgemak.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
pedra schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:27:
[...]
sinds wanneer zet jij je noctua koeler op je GPU?
Op die fiets. Dat werd mij niet heel duidelijk aan je verhaal.

@Battagast Waar ik het wel met pedra eens ben is de keuze voor een RTX 3080 ipv 3090. Ook zou ik er een 10700k erin zetten ipv 10900k. Kun je de recente spellen prima op 1440p en 100fps mee spelen. Dan kun je over 2 à 3 jaar weer een nieuwe graka aanschaffen en de oude verkopen om weer een paar jaar vooruit te kunnen. Is met dit budget een betere game investering op het lange termijn.

• Battagast
Dank voor de reactie!
Heb me ook nooit aan watgerkoeling durven wagen, maar ook nergens echt overtuigend iets gelezen dat het echt veel beter is idd. Dus dank die zwarte versie van de koeler had ik nog niet gezien :)

Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag over casefans? Ik weet niet zo goed of ik die er nog bij moet hebben en of dat wel past op mobo?

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Battagast schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:47:
Dank voor de reactie!
Heb me ook nooit aan watgerkoeling durven wagen, maar ook nergens echt overtuigend iets gelezen dat het echt veel beter is idd. Dus dank die zwarte versie van de koeler had ik nog niet gezien :)

Heeft iemand misschien nog een antwoord op mijn vraag over casefans? Ik weet niet zo goed of ik die er nog bij moet hebben en of dat wel past op mobo?
Ik zou met die specs en die case wel nog voor extra casefans gaan. De FD 7 staat niet bekend om zijn uitstekende koelvermogen. Sowieso 2 front intakes en 1 outtake minimaal. Ik heb hem zelf ook (zie specs). Ik draai een all core OC op 5.3GHz op 1.375v en een OC op mijn GPU- memory en core clock en daarmee komt mijn CPU gemiddeld niet boven de 82 graden en de GPU niet eens boven de 72.

Helemaal met een side-window zou ik voor de chroma.black versie van je Noctua gaan.

Ik was ook aan het denken om te upgraden naar een RTX 3090 maar het prijsverschil en de daarbijbehorende performance gain vind ik het echt niet waard. Maargoed, dit oordeel kan iedereen beter voor zichzelf bepalen natuurlijk. Mooie OC op een aftermarket RTX 3080 is ook heel leuk en voldoe je voorlopig ruim aan je gestelde eisen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Battagast
Ok dank allemaal voor de reacties, ik ga er mee aan de slag. Wordt dan inderdaad een 3080, ik stort me in de loterij van wachten en hopen dat ik dan uiteindelijk een werkende versie krijg...
Pagina: 1