Nu nieuwe range videokaarten uitkomt en huidige systeem al best gedateerd is kan ik een recente financiële meevaller gebruiken om een nieuw systeem te bouwen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
VR games, verder games Witcher, Cyberpunk, PUBG,RDR2 etc. Doel is alles op ultra te kunnen doen op dit scherm: pricewatch: Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen absoluut plafond aan maar denk dat het niet meer dan 3500 hoeft te kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
bovengenoemd scherm, Rift S
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb wel voorkeur (misschien niet terecht maar goed) voor Nvidia en Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prioriteit 1 is dat het huidige en de komende releases op ultra moet aankunnen, liefst op met 100 fps op 3440 x 1440.
Prioriteit 2 is stilte
verder vind ik het fijn als het er een beetje strak uitziet, RGB hou ik niet van
Misschien dat in de toekomst nog videobewerking gedaan moet worden maar is geen prioriteit
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
- Passen de componenten bij elkaar? (is mn kast groot genoeg voor videokaart en cpu koeler? dacht van wel maar hoor graag of jullie daar twijfels aan hebben.
- Moet ik extra casefans en zoja welke zijn hier goed voor (lees: stil en genoeg luchtverplaatsing). Verder.. ik zie dat moederbord 2x 4 pins aansluiting heeft en kast 3 fans, met ruimte voor meer. Is het uberhaupt mogelijk om meer fans te installeren als er maar 2x 4 pin aansluitingen zijn?
- voegt het nog iets toe om 64gb Ram te hebben ipv 32?
- Is voeding genoeg W?
- zie ik verder nog componenten over het hoofd of zijn er betere varianten?
De videokaart is nu placeholder eigenlijk. Ik denk wel voor de 3090 te gaan maar wil nog even de kat uit de boom kijken welke variant de beste balans heeft tussen prestatie en geluidsproductie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen absoluut plafond aan maar denk dat het niet meer dan 3500 hoeft te kosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
bovengenoemd scherm, Rift S
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-10900K Boxed | € 539,- | € 539,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z490-E Gaming | € 277,- | € 277,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio | € 1.589,- | € 1.589,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Clear Tint Wit | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 142,90 | € 142,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W | € 145,90 | € 145,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 362,- | € 362,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.280,75 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb wel voorkeur (misschien niet terecht maar goed) voor Nvidia en Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prioriteit 1 is dat het huidige en de komende releases op ultra moet aankunnen, liefst op met 100 fps op 3440 x 1440.
Prioriteit 2 is stilte
verder vind ik het fijn als het er een beetje strak uitziet, RGB hou ik niet van
Misschien dat in de toekomst nog videobewerking gedaan moet worden maar is geen prioriteit
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
- Passen de componenten bij elkaar? (is mn kast groot genoeg voor videokaart en cpu koeler? dacht van wel maar hoor graag of jullie daar twijfels aan hebben.
- Moet ik extra casefans en zoja welke zijn hier goed voor (lees: stil en genoeg luchtverplaatsing). Verder.. ik zie dat moederbord 2x 4 pins aansluiting heeft en kast 3 fans, met ruimte voor meer. Is het uberhaupt mogelijk om meer fans te installeren als er maar 2x 4 pin aansluitingen zijn?
- voegt het nog iets toe om 64gb Ram te hebben ipv 32?
- Is voeding genoeg W?
- zie ik verder nog componenten over het hoofd of zijn er betere varianten?
De videokaart is nu placeholder eigenlijk. Ik denk wel voor de 3090 te gaan maar wil nog even de kat uit de boom kijken welke variant de beste balans heeft tussen prestatie en geluidsproductie.