Mijn vraag
Hallo allen!
Ik lees bij anderen dat de Ryzen 5 3600 met stock cooler bij het spelen van games tussen de 65 en 75 graden blijft. Bij mij zit dat tussen de 75 en 85 graden (En soms uitschieters naar de 93-95)
Nu heb ik mijn processor draaien op 3,95Ghz 1.1V
Out-of-the-box kwam ie op 4,2Ghz (weet Voltage niet meer)
1. Ik heb de Wraith Prism als cooler erop zitten (zou in principe beter moeten zijn dan de stock cooler lijkt mij), hoe zou ik dan, of op welke frequenties, normale temps kunnen krijgen?
2. Zou het aan mijn case kunnen liggen? Het gaat om de pricewatch: Antec NX600
Geen hele goede case als het om airflow gaat. Alleen aan de zijkant zit een klein rastertje. Misschien komt daar niet genoeg lucht doorheen? Gaten iets groter maken bijvoorbeeld?
Of kan ik beter nog 2 fans bovenop vastmaken als exhaust?
Dus ik zou graag weten wat een mooie GHz en Voltage zijn en dan kan ik kijken of dat impact heeft, en zo niet, graag een paar tips over de kast
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Bios, Ryzen Master (voor Cpu freq. en Voltage)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Allemaal verschillende frequenties en Voltages, maar misschien zit ik er een beetje naast.
Ook nog een belangrijk ding;
Wanneer ik in Ryzen Master mijn CPU op Stock settings zet, gaat hij weer lopen op 4,2Ghz terwijl dat 3,6Ghz moet zijn right?
Ik hoef echt niet de allerbeste prestaties, als de CPU maar wat koeler wordt.
[Edit] Videokaart: pricewatch: Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
Heel erg bedankt alvast allemaal !
Hallo allen!
Ik lees bij anderen dat de Ryzen 5 3600 met stock cooler bij het spelen van games tussen de 65 en 75 graden blijft. Bij mij zit dat tussen de 75 en 85 graden (En soms uitschieters naar de 93-95)
Nu heb ik mijn processor draaien op 3,95Ghz 1.1V
Out-of-the-box kwam ie op 4,2Ghz (weet Voltage niet meer)
1. Ik heb de Wraith Prism als cooler erop zitten (zou in principe beter moeten zijn dan de stock cooler lijkt mij), hoe zou ik dan, of op welke frequenties, normale temps kunnen krijgen?
2. Zou het aan mijn case kunnen liggen? Het gaat om de pricewatch: Antec NX600
Geen hele goede case als het om airflow gaat. Alleen aan de zijkant zit een klein rastertje. Misschien komt daar niet genoeg lucht doorheen? Gaten iets groter maken bijvoorbeeld?
Of kan ik beter nog 2 fans bovenop vastmaken als exhaust?
Dus ik zou graag weten wat een mooie GHz en Voltage zijn en dan kan ik kijken of dat impact heeft, en zo niet, graag een paar tips over de kast
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus Bios, Ryzen Master (voor Cpu freq. en Voltage)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Allemaal verschillende frequenties en Voltages, maar misschien zit ik er een beetje naast.
Ook nog een belangrijk ding;
Wanneer ik in Ryzen Master mijn CPU op Stock settings zet, gaat hij weer lopen op 4,2Ghz terwijl dat 3,6Ghz moet zijn right?
Ik hoef echt niet de allerbeste prestaties, als de CPU maar wat koeler wordt.
[Edit] Videokaart: pricewatch: Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
Heel erg bedankt alvast allemaal !
[ Voor 4% gewijzigd door Samuel op 20-09-2020 01:08 ]
Samuel