Ik heb een LiteOn LTR 12102B op een Asus CUV4x moederbord. Ik krijg het niet voor elkaar om onder win2k de brander op DMA enabled te zetten. Als ik bij de controller hem op "DMA if available" zet, blijft hij naar rebooten op PIO mode staan. Volgens mij kan de brander wel DMA aan. Weet iemand een oplossing?
Verwijderd
VIA 4-1 4.32 installeren, daarmee wordt de VIA Busmaster driver geinstalleerd waardoor je DMA kan gebruiken,
Te vinden op: http://www.via.com.tw/download/drivers/4in1432v.zip
Te vinden op: http://www.via.com.tw/download/drivers/4in1432v.zip
Ik denk dat ik het niemand wijs kan maken, maar een gemiddelde brander ondersteunt geen DMA, alleen de snellere 24x speed branders van lite-on en plextor ondersteunen DMA.
Van plextor weet ik in ieder geval ZEKER dat DMA voor het eerst ondersteund wordt met de 24 speed
BTW: je brander loopt VEEL stabieler (note: niet sneller) in PIO-mode(4) omdat ie daar ook voor gemaakt is.
Van plextor weet ik in ieder geval ZEKER dat DMA voor het eerst ondersteund wordt met de 24 speed
BTW: je brander loopt VEEL stabieler (note: niet sneller) in PIO-mode(4) omdat ie daar ook voor gemaakt is.
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
bij mijn lite-on 16x staat toch wel degelijk DMA aangevinkt
PIII 800@804 Mhz
Ik heb de nieuwe drivers geinstalleerd. Geen verschil.
Ik heb hetzelfde met een 16x.. in het boekje staat duidelijk dat je DMA aan moet zetten, dus lijkt me wel dat ie het ondersteund.
Ik heb een KX133 chipset en draai Windows 2000. Die 4-in-1 zit wel goed, want mijn HD en DVD doen wel gewoon DMA.
Ik heb een KX133 chipset en draai Windows 2000. Die 4-in-1 zit wel goed, want mijn HD en DVD doen wel gewoon DMA.
Verwijderd
Het kan zijn dat hier twee dingen door elkaar gehaald worden. Bij mijn lite-on heb ik in apparaatbeheer, in windows (Y2K) dus, de dma functie aangevinkt. Dit wordt ook door windows geaccepteerd. Desondanks staat hij in het bios op PIO 4. Deze combinatie van dingen is wel nodig om optimaal te kunnen branden. De bios omschrijving krijg je volgens mij niet veranderd. In apparaatbeheer moet je echter dma aanvinken, anders werkt hij zeer beroerd op 12*. Hopelijk heb je hiet wat aan.
Verwijderd
Als je MSCONFIG intypt in het run-menu, heb je geavanceerde toegang tot de DMA instellingen. Probeer hier mee te klooien.
Pagina: 1