Mijn beste vriend en ik hebben in 2014 allebij een redelijk gelijke pc laten bouwen door een maat van ons,
6 jaar en 0 upgrades later kan hij het niet meer aan en heb ik aangeboden om
een nieuwe pc voor hem samen te stellen en te bouwen, zijn budget hiervoor is ~€1500.
Wat wil hij doen met zijn nieuwe systeem?
Mijn maat wil weer kunnen gamen, hij heeft doom eternal gekocht maar kwam tot de ontdekking dat zn huidige pc het niet aankan.
het doel is dat hij voorlopig vooruit kan met nieuwe spellen op 1080p en op den duur een leuk beeldscherm koopt om op hogere framerates te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
zijn budget is ~€1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
hij heeft de randapparatuur al en tzt zal er een beter beeldscherm komen (hij heeft een full-hd scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
op basis van het budget en wat er veel in andere topics genoemd word kom ik uit op een ryzen 5 3600 met 16gb 3200 ram en een rtx 5700 gpu, uiteraard hoor ik graag wat voor opties er nog meer zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik zie veel AMD ryzen 3600 cpu's voorbijkomen en daarom heb ik dat platform gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij weet nog niet of hij RGB wil, de pc komt op zn slaapkamer en staat vaak aan dus hij prefereert een build zonder al te veel lichtjes.
Ga je overklokken?
Gezien zijn pc skills is dit niet waarschijnlijk
Wat verwacht je van ons?
Advies over de componenten, of er dingen beter kunnen en of niks lijkt te clashen
Het volgende is wat ik tot nu toe heb gevonden: 1TB SSD voor de OS en de games die baat hebben bij extra snelle laadtijden en een 4TB HDD voor al zn muziek etc (hij heeft al 1,5TB aan data op zn huidige pc staan wat niet helpt)
6 jaar en 0 upgrades later kan hij het niet meer aan en heb ik aangeboden om
een nieuwe pc voor hem samen te stellen en te bouwen, zijn budget hiervoor is ~€1500.
Wat wil hij doen met zijn nieuwe systeem?
Mijn maat wil weer kunnen gamen, hij heeft doom eternal gekocht maar kwam tot de ontdekking dat zn huidige pc het niet aankan.
het doel is dat hij voorlopig vooruit kan met nieuwe spellen op 1080p en op den duur een leuk beeldscherm koopt om op hogere framerates te spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
zijn budget is ~€1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
hij heeft de randapparatuur al en tzt zal er een beter beeldscherm komen (hij heeft een full-hd scherm)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
op basis van het budget en wat er veel in andere topics genoemd word kom ik uit op een ryzen 5 3600 met 16gb 3200 ram en een rtx 5700 gpu, uiteraard hoor ik graag wat voor opties er nog meer zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ik zie veel AMD ryzen 3600 cpu's voorbijkomen en daarom heb ik dat platform gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij weet nog niet of hij RGB wil, de pc komt op zn slaapkamer en staat vaak aan dus hij prefereert een build zonder al te veel lichtjes.
Ga je overklokken?
Gezien zijn pc skills is dit niet waarschijnlijk
Wat verwacht je van ons?
Advies over de componenten, of er dingen beter kunnen en of niks lijkt te clashen
Het volgende is wat ik tot nu toe heb gevonden: 1TB SSD voor de OS en de games die baat hebben bij extra snelle laadtijden en een 4TB HDD voor al zn muziek etc (hij heeft al 1,5TB aan data op zn huidige pc staan wat niet helpt)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor AXRX 5700 XT 8GBD6-3DH | € 398,01 | € 398,01 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 80,90 | € 80,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm | € 6,66 | € 6,66 |
| 2 | Ventilatoren | Arctic P14 PWM PST, 140mm | € 8,60 | € 17,20 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Optische drives | Transcend Extra Slim Portable DVD Writer | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 100,- | € 100,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 131,- | € 131,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.359,42 | ||
[ Voor 11% gewijzigd door Pawnhamster op 29-09-2020 21:01 ]