Probleem met SQL connector [icm .py + .php script]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-10 16:37
Hallo,

Voor een bepaald project gebruik ik een script, die de output van een applicatie op Ubuntu Server, naar een database schrijft.
Dat doe ik met mysql connector. Dat werkt opzich prima, maar zo af en toe dan dan stopt het hele python script, omdat de connector 1x niet kan connecten met de db.

Opzich is dat geen ramp, want er wordt niet constant iets in de db gezet. Soms paar keer per minuut, maar soms ook maar 1 keer per dag. Hangt af van hoe druk het is.

Maar het probleem is dat zodra de connector 1 keer de db niet kan connecten, dan stopt het hele script er mee. Met een restart van het script is het dan wel weer gefixt, maar het is wel irritant.

Hopelijk weet iemand een oplossing.
Ruben

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf al eens iets geprobeerd te fixen?
Ik zie iig 3 opties:
- script aanpassen zodat het kijkt of de verbinding er is, bijv door een db ping, en dan pas doorgaat. Either way wil je niet dat dat script zomaar stopt
- tijdigheid van het script aanpassen, bijv middels een cronjob. Dan loopt ie maar 1x per dag. Kennelijk is dat niet erg - en anders moet je afstemmen wanneer de data up to date moet zijn
- aan de beheerder van die mysql doos vragen waarom er disconnects zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Correcte foutafhandeling implementeren?

Vindt waar het script "stopt" en wat daar de oorzaak van is. Handel die fout af of, als het helemaal niet anders kan, zet de verbinding opnieuw op. Bij herstart kan dat, dan zou het script dat ook zelf moeten kunnen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed zelf dat jij je connectie niet netjes afsluit.