Wordpress website - live score

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michiel B.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Dag Iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar zit toch al een geruime tijd met een vraag.
Ik weet ook wel niet of dit het geschikte forum is.

Ik beheer de website van mijn zaalvoetbalploeg (wordpress).
Niets speciaal, ik prul er graag op en leer zo stilletjes aan wat bij.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om een klassement (rankschikking) van volgende website (http://automaticresults.a.../vlaamsecompetitie.cshtml) op mijn wordpress website te tonen, die automatisch update dan.

Ik heb al wat zitten opzoeken over scraping, maar ik vind niet direct een oplossing binnen mijn mogelijkhden...

Hebben jullie advies?

mvg,

Michiel

Alle reacties

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:02

L0g0ff

omg

Je geeft zelf idd al antwoord op je eigen vraag. Dit los je inderdaad alleen met scraping op.

Wat je kunt doen is ergens een taakje (cron job) draaien die elke x tijd verbinding maakt en bijvoorbeeld met regex die data van die website trekt.

Die output zet je dan ergens als xml/json/csv weg en je laat je WordPress dat bestand weer oppakken.

Of je schiet die data rechtstreeks je WordPress database in.

Er zijn echt allemaal verschillende oplossing en welke oplossing het beste voor jou werkt hangt af van je kennis, jouw hosting en wat je er eventueel extra aan tijd en geld in wil stoppen.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Volledig eens met @L0g0ff . Stond zelf ooit ook voor zo'n dilemma en dat heb ik opgelost door elke avond om 23:30 de data te scrapen en dat in een .csv bestandje op de slaan; het daaraan hangende CRM systeem leest vervolgens 1x per maand dat bestandje en doet er vervolgens zijn ding mee. Dat is in my opinion inderdaad de makkelijkste oplossing zonder je zorgen te maken over overvolle databases en moeilijke queries. :)

An  a day keeps the doctor away.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

L0g0ff schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:52:
Wat je kunt doen is ergens een taakje (cron job) draaien die elke x tijd verbinding maakt en bijvoorbeeld met regex die data van die website trekt.

Die output zet je dan ergens als xml/json/csv weg en je laat je WordPress dat bestand weer oppakken.
Veel te ingewikkeld. De site is gewoon valide XHTML, kun je als XML uitlezen, als HTML snippet opslaan en includen in een PHP template. Cronjob: Ja, Regex; onnodig, net als xml/json/csv.

Het probleem, @Michiel B. zit hem er in dat de eigenaar van die website zijn structuur aan kan passen en dan gaat jouw website kapot. In dit geval zou ik eerder kijken naar, hoe vies het ook is, een iFrame waar je die website in zijn geheel in laadt.
Of eigenlijk nog veel liever; alleen een verwijzing naar die andere website zodat jij niet de data van een ander aan het jatten bent.

• Michiel B.
Ik zit nu met het gegeven dat er bijna dagelijks wedstrijden worden gespeeld (6-tal ploegen) waar ik dan altijd manueel copy paste doe om die tabellen aan te passen. Ik hoopte dat er iets mogelijk was.

• Michiel B.
iApp schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:55:
Volledig eens met @L0g0ff . Stond zelf ooit ook voor zo'n dilemma en dat heb ik opgelost door elke avond om 23:30 de data te scrapen en dat in een .csv bestandje op de slaan; het daaraan hangende CRM systeem leest vervolgens 1x per maand dat bestandje en doet er vervolgens zijn ding mee. Dat is in my opinion inderdaad de makkelijkste oplossing zonder je zorgen te maken over overvolle databases en moeilijke queries. :)
Ik was inderdaad al deze manier tegengekomen, maar hoopte dat er misschien gewoon een simpele wordpress plugin bestond die dit kon :P

• Michiel B.
Ik vroeg mij eigenlijk af hoe bijvoorbeeld de website van het nieuwsblad dit bijhoudt?
Ik kan met toch niet voorstellen dat er iemand manueel al die uitslagen ingeeft?
https://www.nieuwsblad.be...voetbal/reeks-b-nationaal

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:02

L0g0ff

omg

Ik heb nog even voor je gekeken. Maar er zijn wordpress plugins die voor je kunnen scrapen.

Ik heb met deze geen ervaring maar volgens mij is dit precies wat je zoekt:

YouTube: Single Page Scraper - Eurosport to WordPress

Zo zijn er nog wel meerdere.

[ Voor 6% gewijzigd door L0g0ff op 19-09-2020 21:47 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 13:41

DaFeliX

Tnet Devver
Het scrapen van data is niet wenselijk als er betere alternatieven zijn. Zoals eerder aangegeven gaat je scraper stuk als de website de structuur aanpast, maar nog belangrijker is dat de eigenaar van de site er misschien helemaal niet op zit te wachten dat jij zijn data steelttoe-eigent.

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de eigenaar van de site, en vraag je of de data in een feed beschikbaar is. Zo'n feed haal je dan op in een script en kun je in je eigen site inladen. Het voordeel van overleggen is dat de eigenaar van de data dan met jou afspraken kan maken. Het voordeel van een feed is dat deze data in een vorm gepubliceerd wordt die bedoelt is om door een script te worden gebruikt en is dus een stuk robuster.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1