PS4/5 kun je gedowloade games ook kwijt raken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• backspin98
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2020
Mijn vraag
Ik zou graag te weten willen komen wat er gebeurt als je in de playstation store een game koopt en dan niet meer op je account kunnen komen bijv.(gehack, ww vergeten of geblokkeerd door sony). Blijven de games op het apparaat/externe schijf staan of ben je ze kwijt omdat je ze alleen via je ps account kun gebruiken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Playstation

Beste antwoord (via backspin98 op 19-09-2020 20:54)

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Als je toegang verliest tot je account verlies je toegang tot je games.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Als je toegang verliest tot je account verlies je toegang tot je games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. games zijn gekoppeld aan account. Kun je niet op je account, dan geen games.
Dus gebruik een uniek ww. Een ww manager en zet 2FA aan om je zoveel mogelijk te beschermen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backspin98
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09-2020
dus na jullie uitleg bevorderd mij keus om een ps5 te kopen met disk optie en de games zijn dan ook wel vaak goedkoper

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

Zonder diskdrive kun je waarschijnlijk überhaupt geen tweedehands games kopen / draaien.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 08:22
Ik weet niet hoe dat bij Sony zit, maar op de Switch is fysiek ook allang niet meer zaligmakend. Veel kleinere titels worden niet fysiek uitgegeven, of maar in heel beperkte oplage, dus die zul je dan helemaal niet kunnen spelen.

Daarnaast hoor je als voordeel van fysiek ook vaak dat als de servers down gaan of je console defect raakt, je je games nog hebt, maar dat is ook maar ten dele waar. Je hebt het schijfje misschien nog wel, maar je bent alle updates, patches en DLC kwijt, en zonder servers krijg je die ook niet meer terug. Dan kun je de game nog wel spelen, maar in de vorm waarop het uitgegeven is. Meestal ook geen leuke ervaring meer...
Pagina: 1