[Simyo] eSIM activeren gaat niet na reset telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Enige tijd geleden bij Simyo overgegaan van simkaart naar eSIM, omdat het kon (XS Max) en ik wel benieuwd was. Alles werkte prima, oude simkaart werd wel gedeactiveerd. Nu is er een update voor de iPhone en het lukte me niet om deze geïnstalleerd te krijgen. Dus ik dacht de iPhone even te resetten naar factory om dan nog eens de update te proberen. Dat lukte nog steeds niet maar ik was ook mijn eSIM (gedeeltelijk) kwijt door de reset. Handig als je apple id een 2 voudige verificatie doet via sms als je die niet binnen kan krijgen. Met behulp van een ander toestel, Lebara prepay kaart en een nieuwe apple id toch de Simyo app geinstalleerd gekregen. Via de Simyo chat de bevestigingscode gevraagd voor het activeren/downloaden van het eSIM profiel (normaal gaat dat ook via sms, super handig...not) om vervolgens te komen bij het punt dat ik het eSIM prfoiel kan downloaden....

"Oeps, er is iets mis gegaan. Downloaden is niet gelukt"

Weer met Simyo via chat advies gevraagd maar die konden mij uiteindelijk ook niet verder helpen omdat niemand van de technische dienst werkte.

En zo zit ik dus minimaal een weekend dat ik niet bereikbaar ben. :(

Dus...ben ik zo nou dom of is dat hele eSIM gewoon een dom concept.

Ps. ik ben ongeveer 8 uren met de telefoon bezig geweest, nul resultaatAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rq9paluYHwtsJ_GWhv53sW477l4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P0fbmIORX6SX08ATauYw8k18.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door poema op 19-09-2020 20:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp dat TPL dan AZ. Daarom schop ik het topic ook die van op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
eSIM is niet een dom concept, maar het besluit van de mobiele providers om de eSIM aan te bieden via een SMS is dat wel. Dat concept gaat er immers vanuit dat je al een werkende sim hebt met hetzelfde 06-nummer. Als je van eSIM naar eSIM gaat terwijl je de oude eSIM niet meer hebt, dan heb je dus een probleem.

Ik vraag me af waarom je de eSIM niet gewoon kunt downloaden via de website van je provider, na inloggen uiteraard. Of via een app. Dat moet allemaal veel eenvoudiger kunnen.

Ik heb hiermee te maken omdat ik (als een van de weinigen) me zorgen maak over mijn bereikbaarheid in het buitenland. Als ik 2 weken in het buitenland zit en ik raak mijn telefoon kwijt, dan wil ik een willekeurige telefoonwinkel kunnen binnenlopen, een nieuwe iPhone aanschaffen en meteen verder kunnen met m'n eigen abonnement en bundel. Op dit moment kan dat bij geen enkele provider, ze hebben allemaal als eis dat je in Nederland moet zijn bij het activeren van een nieuwe simkaart. Iets dat bij uitstek opgelost had kunnen worden met eSIM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit klinkt inderdaad als een hoop ellende man! Goed om te weten, ik laat alles zoals het nu is dus.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Nog steeds geen succes om bereikbaar te worden. Kwam wel de volgende aanvullende voorwaarden voor Simyo eSIM tegen:

U bent verantwoordelijk voor de volgende zaken:
a. Een internetverbinding die werkt (via wifi, bijvoorbeeld) om het eSIM profiel
te downloaden.
b. Het eSIM profiel op het juiste toestel te downloaden en het activatieproces te
doorlopen. Het eSIM profiel kan één keer gedownload worden op een toestel.
c. Het deactiveren/verwijderen van het eSIM profiel van het apparaat in geval
van reparatie, verkoop of andere reden om het toestel (tijdelijk) niet meer
zelf te gebruiken.

Dat vetgedrukte regeltje zou wel eens de reden kunnen zijn dat het me niet gelukt krijgt om opnieuw het profiel te downloaden. Simyo gaf aan dat idd het opnieuw downloaden voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@poema ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:56

GforceNL

Out of memory....

Heb het zelfde probleem gehad, na een belletje met de klanten service is m’n profiel gereset en kreeg ik per mail een nieuwe activatiecode code.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:14
@poema juist regel c is degene die ervoor zorgt dat het niet gaat. - je hebt je account verwijderd, en vervolgens wil hij niet meer :P

[ Voor 33% gewijzigd door 99ruud99 op 21-09-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld twee verschillende nummers hebt?

Als je dan een hebt die je bijvoorbeeld zakelijk gebruikt dan ben je mooi de sjaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poema
Ok, nog een stukje van mijn probleem en de oplossing:

Door de factory reset was mijn eSIM gedeeltelijk niet goed; het toestel zag wel een simkaart maar er kwam geen verbinding met het netwerk tot stand. Naderhand (lees: uren later) het hele mobiele abonnement verwijderd als mogelijke oplossing voor het downloaden van een nieuw eSIM profiel. Niet dus. Het probleem van het niet kunnen downloaden van een nieuw eSIM profiel via de "Mijn Simyo" app bleek uiteindelijk te liggen dat ik vorige week een nieuwe, fysieke simkaart had aangevraagd. Zo is het door Simyo aan mij verteld. Het traject van de aanvraag hebben zij stopgezet en zojuist was ik idd in staat om het profiel te downloaden en te installeren. Verbinding werkt weer! Aan de ene kant vind ik het iets apart dat dat de reden was dat ik niet in staat was eerder eSIM weer actief te krijgen maar aan de andere kant vind ik het echt super dat gedurende de dag 2 mailtjes krijg van Simyo dat ze nog steeds met het probleem bezig zijn en in de laatste ook de oplossing. Naast het feit dat je echt als een mens te woord gestaan wordt via de chat.
Ik blijf voorlopig nog bij Simyo :)
Hoop wel dat mijn fysieke simkaart nog binnenkomt want heb het wel gehad met eSIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Bedankt voor de update.

Gebruik je dan hetzelfde nummer voor de eSIM?
Heb je naast dit probleem nog andere problemen ontdekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
MoldyInko schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:55:
Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld twee verschillende nummers hebt?

Als je dan een hebt die je bijvoorbeeld zakelijk gebruikt dan ben je mooi de sjaak.
Gelukkig ben ik geen ZZP'er die sterk afhankelijk is van zijn mobiele bereikbaarheid. Ik was niet zo blij met niet bereikbaar te zijn maar bij zo iemand kan dat nog eens geld gaan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poema
MoldyInko schreef op maandag 21 september 2020 @ 18:00:
Bedankt voor de update.

Gebruik je dan hetzelfde nummer voor de eSIM?
Heb je naast dit probleem nog andere problemen ontdekt?
Ik gebruik een XS Max, dual sim, maar ik gebruik maar 1 nummer/abonnement. Die blijft gewoon hetzelfde, eSIM of simkaart. Voor de rest werkt het precies hetzelfde als een gewone simkaart. Hoe het werkt met contacten opslaan e.d. weet ik eerlijk gezegd niet precies maar ik heb ze liever of in mijn Google/Apple account staan dan op zo'n eSIM.

De beweegredenen die providers aanhalen voor het gebruik van eSIM vind ik ook niet echt overtuigend. "geen gehannes met kaartjes" bijvoorbeeld. Ik heb ook een -niet eSIM- telefoon en als ik wil wisselen ben ik met een kaartje binnen 10 seconden klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Bedankt!

Bijzonder allemaal. Mooi dat het nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 19:11
Ik kom toevallig op dit topic.
Ik ben deze week bezig geweest om een Simyo eSim op m’n iPhone 12 te zetten.
Ook na hulp van de helpdesk is dit niet gelukt.
Ik wacht nu op een fysieke simkaart.
Het hele activatieproces via de app is erg ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:36
PhilipsFan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:39:

Ik heb hiermee te maken omdat ik (als een van de weinigen) me zorgen maak over mijn bereikbaarheid in het buitenland. Als ik 2 weken in het buitenland zit en ik raak mijn telefoon kwijt, dan wil ik een willekeurige telefoonwinkel kunnen binnenlopen, een nieuwe iPhone aanschaffen en meteen verder kunnen met m'n eigen abonnement en bundel. Op dit moment kan dat bij geen enkele provider, ze hebben allemaal als eis dat je in Nederland moet zijn bij het activeren van een nieuwe simkaart. Iets dat bij uitstek opgelost had kunnen worden met eSIM.
En op basis waarvan zeg je dit? Ik heb in oktober in Canada mijn Tmobile abonnement laten ingaan. Expliciet klantenservice gevraagd of dit kon. Het kon en het is ook allemaal prima verlopen. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Incognitum schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 20:34:
[...]

En op basis waarvan zeg je dit? Ik heb in oktober in Canada mijn Tmobile abonnement laten ingaan. Expliciet klantenservice gevraagd of dit kon. Het kon en het is ook allemaal prima verlopen. Dus het kan wel.
Ik heb het nagevraagd bij de klantenservice van Vodafone. Ze hebben aangegeven dat je de nieuwe ESIM moet activeren via een code die je via SMS krijgt, dus op de oude simkaart. Niet zo handig als je die kwijt bent. Maar bij T-mobile kan het dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
PhilipsFan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij de klantenservice van Vodafone. Ze hebben aangegeven dat je de nieuwe ESIM moet activeren via een code die je via SMS krijgt, dus op de oude simkaart. Niet zo handig als je die kwijt bent. Maar bij T-mobile kan het dus wel?
Ja goed zoals ik zal zei, bij mij is het prima verlopen. Ik ging van KPN naar Tmobile. Heb de simkaart van tmobile geplaatst en het werkte op een gegeven moment. Want was al bang dat ik niet meer bereikbaar zou zijn op mijn eigen nummer. Portering viel helaas middenin de reis, maar gewoon geactiveerd en bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Incognitum schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Ja goed zoals ik zal zei, bij mij is het prima verlopen. Ik ging van KPN naar Tmobile. Heb de simkaart van tmobile geplaatst en het werkte op een gegeven moment. Want was al bang dat ik niet meer bereikbaar zou zijn op mijn eigen nummer. Portering viel helaas middenin de reis, maar gewoon geactiveerd en bereikbaar.
Maar dat is een _compleet_ andere, onvergelijkbare situatie. Mijn situatie ging er juist om, dat je geen simkaart en telefoon meer hebt. Bijvoorbeeld omdat deze verloren of gestolen zijn in het buitenland. In die situatie wilde ik gewoon een nieuwe esim kunnen'bestellen' bij de klantenservice en die activeren op m'n (nieuw aangeschafte) telefoon, zodat ik meteen door kan met m'n eigen abonnement.

Dat blijkt niet mogelijk bij Vodafone (toen, misschien inmiddels wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
PhilipsFan schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 18:25:
[...]

Maar dat is een _compleet_ andere, onvergelijkbare situatie. Mijn situatie ging er juist om, dat je geen simkaart en telefoon meer hebt. Bijvoorbeeld omdat deze verloren of gestolen zijn in het buitenland. In die situatie wilde ik gewoon een nieuwe esim kunnen'bestellen' bij de klantenservice en die activeren op m'n (nieuw aangeschafte) telefoon, zodat ik meteen door kan met m'n eigen abonnement.

Dat blijkt niet mogelijk bij Vodafone (toen, misschien inmiddels wel).
Ik reageer en quote je op je stukje dat je aangeeft dat er bij geen enkele provider in Nederland in het buitenland een nieuwe simkaart geactiveerd kan worden. Dat kan dus wel.
Pagina: 1