Vraag

• plukassen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-03 09:33
Mijn vraag:
Waarom werkt een Apple USB 3 camera kabel niet samen met het Apple docking station voor mijn Ipod?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ipod touch, Apple USB 3 camera kabel, Apple docking station voor o.a. Ipod touch, USB printer kabel, Cambridge Audio DAC.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Om mijn Ipod aan te sluiten op mijn Cambridge Audio DAC had ik een USB 3 camera kabel gekocht, zodat de Ipod opgeladen blijft en de digitale muziek naar de DAC kon worden gestuurd. Werkt prima, maar Ipod ligt verkeerd om en plat. Met een docking station er bij zou het mooier staan, dus zo'n Apple docking station aangeschaft. Echter, er komt helemaal geen geluidsignaal uit de female Lightning aansluiting achter op het docking station.
Heeft Apple de connectoren niet één op één doorverbonden? Zou ik wel raar vinden. :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heb je al eens gekeken naar de compatibiliteitslijst van de betreffende kabel? https://www.apple.com/nl/...naar-usb-3-camera-adapter

Daar staat geen iPod touch tussen. Dan ga ik zo snel even vanuit dat de iPod touch dus niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
Dank voor je reactie.

Tsja, zonder docking station doet de kabel wel wat ik wil. Ik kan de Ipod dan laden en via de usb uitgang (die normaal naar de camera gaat) sluit ik de DAC aan. Dat werkt wel.

Zet ik het docking station er tussen, dan werkt het niet. Dan concludeer ik dat de lightning uitgang op het docking station dus niet het audio signaal krijgt. Dat vind ik wel vreemd. Het lijkt er op dat het docking station het audio signaal alleen naar de koptelefoon uitgang (mini jack) stuurt.

Overigens krijg ik wel een analoog audio signaal uit de koptelefoon aansluiting, maar ik zou toch erg graag de auido via de DAC laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20

Croga

The Unreasonable Man

Het zou handig zijn linkjes te plaatsen van de producten die je gebruikt.

Wat ik kan vinden bij apple zijn twee docking stations:
- Een Wireless Charging dock. Die heeft helemaal geen lightning doorvoer.
- Een dock met lightning en headphone aansluiting waarbij mijn aanname zou zijn dat alleen de headphone nog audio doorvoer heeft aangezien de lightning poort alleen voor stroom toevoer bedoelt is.

Wellicht dat jij een ander dock gebruikt maar de docks die ik kan vinden zullen inderdaad geen audio over lightning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukassen
Dank weer voor je snelle reactie.

De linkjes staan boven aan de vraag. Alle hardware (4 stuks) heb ik aangegeven en Tweakers plaatst die dan helemaal bovenaan.

Het is een Apple Iphone Lightning docking station.

Wat ik zo raar vind is dat Apple de male lightning aansluiting blijkbaar niet één op één doorverbindt met de lightning female (beide op het docking station te vinden).
Apple is de enige fabrikant die blijkbaar de keuzes voor de consument zelf maakt. Men legt dus beperkingen op aan hoe je e.e.a. kan gebruiken. Iets waar men zelf niet aan heeft gedacht, of niet nodig vindt, kan dus niet? Hmmm? Of ik doe dus iets verkeerd.