Mediaspeler voor mijn oma, advies gewaardeerd

Pagina: 1
Acties:

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10 17:01
Beste tweakers,

Vandaag was ik weer eens op bezoek bij mijn oma. Tijdens het bijpraten vertelde ze mij dat ze zich toch erg verveeld deze corona tijd. Dat greep me best aan want ik zag in de blik van mijn altijd zo fitte en vitale oma dat ze het echt vervelend vind dat al haar sociale zaken op een laag pitje liggen.

Ik denk al jaren dat mijn oma zo veel plezier had gehad van een Netflix abonnementje, mijn oma houdt van films en series maar het aanbod op tv is erg slecht.
Echter heeft mijn oma, ondanks haar vitale levenshouding, de technologische ontwikkelingen niet meer kunnen bijbenen.

Thuis bedacht ik me, zou een android tv box een optie zijn !!! Mijn oma heeft een simpele HD tv met hdmi ingang, geen smart tv.. Liever wil ik geen hele nieuwe smart tv kopen omdat haar tv prima volstaat en ze hier blij mee is.
Ik ben op zoek naar advies voor een betrouwbare, GEBRUIKERSVRIENDELIJKE, Mediaplayer (met WiFi) zodat mijn oma netflix kan kijken op haar tv. Afstandsbediening is een must.

Ik zal het apparaat verder startklaar voor haar maken.

Kan iemand mij adviseren?
Tips zullen enorm gewaardeerd worden :)

Gr

[ Voor 5% gewijzigd door Frez op 19-09-2020 18:16 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien even wachten op de nieuwe Chromecast / Android TV van Google, Sabrina?

Lijkt niet duur te worden. Android TV dus makkelijk te customizen met apps e.d. En met AB (misschien moet die los gekocht worden?)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Frez
DarkSide schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:17:
Misschien even wachten op de nieuwe Chromecast / Android TV van Google, Sabrina?

Lijkt niet duur te worden. Android TV dus makkelijk te customizen met apps e.d. En met AB (misschien moet die los gekocht worden?)
Allereerst dank voor je reactie!
Begrijp ik dat je daarmee dus apps kunt installeren op het apparaat zelf? Want de chromacast die ik heb is alleen om te streamen. Mijn oma heeft geen smartphone :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Het wordt op basis van android TV. Dus ook appstore. Dan ook netflix app en je kan ook wel Kodi installeren.

De AB komt met een netflix knop.Dus simpel opstarten en browsen lijkt het.

Wordt 30-9 aangekondig. En verwachting is volgens mij 50-60 euro.
Dus goedkoper dan de CC ultra. Maar alle details zijn nog niet bekend.
Op wat gelekte fotos staat nu een AB getoond. Maar of je die er bij krijgt?

Hij ziet er voor mij wel interessant uit. Omdat mijn TV geen Android TV heeft, ik wel blij ben met CC ultra, en ik toch graag weer kodi zou willen draaien denk ik dat ik hem wel ga halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6e1LdA2C9cLuVgqD7rb-5udB-Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IjCz1pEhPx55nim46pO1XZiC.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 19-09-2020 18:25 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Alles wat Android TV heeft en YouTube en Netflix kan afhandelen is dan toch voldoende?
Niet te moeilijk gaan doen met Kodi of andere toestanden er op.
Xiaomi heeft leuke boxjes met remote en wifi of anders idd zoals hierboven staat Sabrina eventjes afwachten.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45

BCC

Apple TV werkt ook prima.. of een smart tv. Heeft je oma wel internet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Frez
Bedankt voor al jullie reacties! erg nuttig!
Mijn oma heeft internet. Het moet inderdaad zo simpel mogelijk en zonder poespas. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frez schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:37:
Bedankt voor al jullie reacties! erg nuttig!
Mijn oma heeft internet. Het moet inderdaad zo simpel mogelijk en zonder poespas. :)
En heeft ze ook werkelijk een fatsoenlijk wifi signaal bij haar TV? Zo ja, ik durf dan met een gerust hart een Xiaomi Mi S boxje (Android TV dus), aan te bevelen (niet de TV stick). Als ze daar niet uit gaat komen dan zal een andere oplossing ook niet gaan werken ben ik bang. Naast Netflix kan ze ook andere streaming services gaan gebruiken en gaat er misschien wel een wereld voor haar open, ik denk aan Videoland bijvoorbeeld.

Wel even haar favoriete streaming services toevoegen aan het startscherm en verder alles verwijderen wat zich na het aanmelden voor Nelflix, Videoland, enz. op het startscherm aan gaat bieden. Dat kan simpel worden verwijderd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
En ook Oma leren dat ze de op hdmi ingang moet zijn als ze iets wil kijken.
En daar gaat het vaak mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:51:
En ook Oma leren dat ze de op hdmi ingang moet zijn als ze iets wil kijken.
En daar gaat het vaak mis...
Dat ligt eraan of haar TV om kan gaan met een CEC commando. Als dit het geval is dan gaat dit meestal vanzelf. Is dit niet het geval dan is een (duidelijk) beschrijving op papier vaak voldoende om het voor elkaar te krijgen. Niet denken in problemen maar in oplossingen d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:02
Gewoon een tablet? Hebben we voor mijn schoonmoeder ook geregeld. homescreen leeg gooien en youtube en netflix e.d. erop zetten. Skype kan ook.

Paar weken later kwamen we langs en was ze allemaal Vietnamese (moederland) muziek aan het luisteren via youtube.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Idd mijn vrouw werkt in de thuiszorg,je wilt niet weten hoeveel van die oudjes een tablet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Xiaomi Mi S boxje aanschaffen.
Mensen hebben vaak ook een videorecorder gehad en daar moesten ze voor dat apparaat ook de input op video zetten. Nu dus alleen de HDMI selecteren om via dat boxje te kijken zal echt geen probleem zijn.
Ding inpluggen, instellen mag jij doen.
YouTube account aanmaken en alvast abonneren op een paar kanalen die haar interesse hebben en uitleggen hoe je wat zoekt. (na een tijdje even puinruimen en de baggersuggesties er tussenuit filteren)
Netflix en/of Videoland lukt je ook wel, verder daarna onzin apps verbergen, ook dat wijst voor jou voor zichzelf en geeft een mooie cleane en duidelijke interface op het scherm die niet afschrikt.
YT op Android TV werkt echt heel simpel en goed.

Ik zie in mijn omgeving dat er erg genoten wordt van zo iets simpels als een webcam die op het strand gericht staat of andere live beelden, YT komt vanzelf wel met meer suggesties en dat grijze vlak in de woonkamer is opeens een uitzicht op zee.
Wil ze een keertje ouderwets tv kijken schakelt ze de input van de tv gewoon weer naar kabel.

Een vitale oma gaat dat prima doorkrijgen en heb er alle vertrouwen in dat ze daar meer lol van heeft dan van het huidige TV aanbod.

Voordeel is ook dat ze al een prima tv heeft waar ze gewoon mee om kan gaan. Die Mi boxjes zijn zo klein dat je 'm gewoon lekker uit het zicht achter de tv kan plakken. De remote werkt via Bluetooth dus er hoeft niks zichtbaar in de kamer te liggen.

Meer dan op haar vertrouwde afstandsbediening de input wijzigen is het niet en de Netflix knop op de Mi remote doet de rest.

Eigenlijk precies wat @hardware-lover hierboven zegt... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 21-09-2020 01:51 ]

Pagina: 1