Vraag

• henry1062
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo,

Weet iemand waarom ik bij het afspelen van DTS/wav bestandenop de Bluesound alleen maar ruis hoor?
Mijn muziekbestanden staan op een externe SSD aan een Mac mini. Op de Mac via VLC zijn de bestanden prima af te spelen.

groeten,
Henry

Alle reacties

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Dts is een gecodeerd audioformaat, ruis betekent meestal dat het niet wordt ondersteund en dus niet gedecodeerd kan worden. VLC daarentegen ondersteund praktisch alles.

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 19-09-2020 18:06 ]

• henry1062
Bedankt, zoiets dacht ik al. Ik heb het bestand via DbPoweramp proberen om te zetten naar Flac, maar ook deze bestanden geven ruis, ook via VLC. Heeft iemand advies om dit goed om te zetten?

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik weet dat er programma's bestaan om dts om te zetten naar lpcm, dan zou het wel moeten werken. Ik weet zo even niet welk specifiek programma dat is, maar wellicht kun je er op googelen. Hou er wel rekening mee dat deze programma's zich in een grijs gebied bevinden. Er bestaat kans op Warez, dus downloaden en installeren is op eigen risico.

Wav en flac zijn containers, dan verandert de codering niet mee en zou het dts moeten blijven, vandaar dat dat niet werkt.

• henry1062
Dank je wel LA-384, ik ga op zoek.