DHL code doorgeven?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.546 views

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
Ik heb een pakketje in Duitsland liggen die naar mij in Nederland moet. Degene in Duitsland heeft moeite met verzenden, omdat hij al ouder is en niet meer weet hoe dat moet.

Nu zat ik eraan te denken om voor hem alvast een code aan te maken. Hij heeft alleen geen internet, computer of printer. De man houdt van rust en een leven offline.

Mijn vraag: kan ik een verzendlabel voor hem aanmaken en dan de code aan hem doorgeven, zodat hij die aan de medewerker van het postkantoor kan geven? Kunnen zij daar dan het label voor hem printen? Of gaat dit niet werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 08:21
Waarom gaat ie niet gewoon naar postkantoor oid en dan regelt hij verzenden daar?

• Dennisweb
Dracula schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:04:
Waarom gaat ie niet gewoon naar postkantoor oid en dan regelt hij verzenden daar?
Dat zou ook kunnen, maar de man heeft problemen met zijn geheugen. Ik heb ‘m net uitgelegd dat hij een track & trace code moet vragen en welke gegevens hij nodig heeft om het te verzenden. Aan de telefoon hoorde ik al dat ‘ie daar een beetje onzeker van werd.

Daarom dacht ik... misschien kan ik het hem wat makkelijker maken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je dan toch DHL inschakelt, waarom niet UPS? Die kan zelfs bij die persoon langsgaan om op te halen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zelf even een label printen (die aan jou is gericht), deze per post naar hem opsturen zodat hij alleen een stukje plakband nodig heeft en een loopje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
Dennisweb schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:08:
[...]

Dat zou ook kunnen, maar de man heeft problemen met zijn geheugen. Ik heb ‘m net uitgelegd dat hij een track & trace code moet vragen en welke gegevens hij nodig heeft om het te verzenden. Aan de telefoon hoorde ik al dat ‘ie daar een beetje onzeker van werd.

Daarom dacht ik... misschien kan ik het hem wat makkelijker maken. :)
Kan je dan niet zeggen tegen hem schrijf deze instructies die ik je nu geef woord voor woord op en neem dat mee naar postkantoor en geef briefje aan mensen daarzo?

• Dennisweb
Dracula schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:12:
[...]

Kan je dan niet zeggen tegen hem schrijf deze instructies die ik je nu geef woord voor woord op en neem dat mee naar postkantoor en geef briefje aan mensen daarzo?
Ja. Dat is inderdaad ook nog een idee. 👍

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Er zijn verschillende vervoeders(en dhl in nederland ook. Weet niet in duitsland). Dat zou de makkelijkste optie zijn. Gewoon aangeven dat het pakketje bij .. in xx kan worden opgehaalt en bezorgen in zz.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, daar gaat je Apple Watch.. hoop dat ie op tijd is.

Neem inderdaad een dienst zoals UPS met pick-up, zie bijvoorbeeld:

https://wwwapps.ups.com/pickup/schedule?loc=nl_NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdF3067udhcTeFvebavueSG9Gbc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GZohw6MTynXbXTAGLdLslNh.png?f=fotoalbum_large

• Dennisweb
Dat was inderdaad een optie geweest. Maar ik kreeg zojuist een belletje. Mijn oom komt naar Nederland morgen. Hij geeft ‘m liever persoonlijk af, omdat hij weet wat de waarde van die Watch is. Hij is bang dat er anders iets fout gaat.

Anders had ik inderdaad UPS die kant op gestuurd. Weten we dat voor de volgende keer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
Ehm dus een pakketje naar postkantoor brengen lukt niet maar helemaal naar Nederland rijden kan wel?

Nou ja eind goed al goed.

• Dennisweb
Dracula schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:58:
Ehm dus een pakketje naar postkantoor brengen lukt niet maar helemaal naar Nederland rijden kan wel?

Nou ja eind goed al goed.
Klopt! De man is namelijk buschauffeur. Rijden kan ‘ie wel, maar een duur pakketje op de post doen vindt hij te riskant. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Dennisweb schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:57:
[...]

Klopt! De man is namelijk buschauffeur. Rijden kan ‘ie wel, maar een duur pakketje op de post doen vindt hij te riskant. :)
Buschauffeur met geheugenproblemen die niet meer weet hoe hij een pakketje moet verzenden... Ben ik de enige die hier een zorgelijke situatie in ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Gadgeteer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Buschauffeur met geheugenproblemen die niet meer weet hoe hij een pakketje moet verzenden... Ben ik de enige die hier een zorgelijke situatie in ziet?
Blijkt dus dat zijn vriendin het verzenden niet zag zitten omdat er nogal wat bij het postkantoor gejat wordt daar.

Hij heeft ‘m twee weken terug veilig afgeleverd. En een volgende keer stuur ik gewoon een koerier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Bizar verhaal.

Buschauffeur met geheugen problemen, kan je lang wachten op de bus.
Vriendin vertrouwd postkantoor niet..

Dan maar naar NL rijden uit Duitsland, en dan 2 weken in quarantaine?

Nou ja het is goed gekomen moet je maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Dracula schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:43:
Dan maar naar NL rijden uit Duitsland, en dan 2 weken in quarantaine?
Dat was toen nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Nu is het wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien alles wel is gezegd in de discussie en TS zijn pakket inmiddels heeft, gaat hier een slotje aan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.