Vanmoof persverhaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 12:31
@Verwijderd nieuws: Nederlandse e-bikefabrikant VanMoof krijgt investering van 40 miljoen...

Ik merk dat ik als een van de trekkers uit de Elektrische fietsers draad me erg irriteer over hoe er bericht is over het persbericht van VanMoof. UIteraaard is het nieuwswaardig en heeft het een stukje techniek, maar er missen een aantal belangrijke dingen in dit artikel die de focus van het persbericht meteen duidelijk maken.

1. VanMoof heeft enorme leveringsproblemen.
2. Het proces is niet transparant voor de kopers (ze hebben geen idee wanneer hun fiets maanden later arriveert). Er zijn ook tekenen dat VM het zelf ook niet helemaal weet.
3. Ze zitten tegen de 10% defect bij levering (dat is dus voordat er een km is gefietst).

https://www.theverge.com/...mK0gUiuUmAVVfuLU_L4gDf-pQ

Dus ze halen veel geld op, maar het zal vooral moeten worden gebruikt om de logistieke keten dramatisch te verbeteren, de QC op orde te krijgen en om de service op een acceptabel niveau te krijgen. Niet alleen verklaart dit de inhoud van het persbericht, het is ook een belangrijke toevoeging over waar het merk nu staat. Zomaar overnemen van persberichten zonder dit soort info is in mijn ogen verkapt reclame voeren.

Ik hoop dat we als Tweakers vooral kritisch blijven en dit soort uiterst belangrijke achtergrond toevoegen aan persberichten.

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 19-09-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

roffeltjes schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:55:

...Zomaar overnemen van persberichten zonder dit soort info is in mijn ogen verkapt reclame voeren.

Ik hoop dat we als Tweakers vooral kritisch blijven en dit soort uiterst belangrijke achtergrond toevoegen aan persberichten.
Vooral dat ja! d:)b
Dat siert de echte nieuws/tech/journalistieke site.

Mooie Plaatjes