Mini vaatwasser installeren in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jordy12345
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-04-2023
Mijn vraag
Ik zou heel graag een vaatwasser in mijn appartement installeren. Ik woon in een studentenhuis, waar ik niks mag aanpassen aan het huis. Ik kan dus geen water toevoer en afvoer aanpassingen doen. Nu zijn hier dus wel oplossingen voor, als je op deze link klikt: YouTube: hOmeLabs Portable Countertop Dishwasher zie je dat er een soort koppelstuk op de normale kraan gezet wordt. Dit is eigenlijk exact wat ik nodig heb, nu kan ik dit koppelstuk eigenlijk alleen maar terugvinden op niet Nederlandse websites en videos en heb ik dus geen idee of ik deze bij mijn mini vaatwasser meegeleverd krijg. Hier zijn een aantal linkjes van zulke mini vaatwassers.Nu is dus eigenlijk mijn vraag, heeft iemand enig idee of zo'n koppelstuk als in de video staat, standaard meegeleverd wordt? Zo nee, heeft iemand enig idee hoe zo'n koppelstuk heet in het nederlands? Ik kan hem namelijk alleen maar op amerikaanse websites vinden als amazon.com en wil eigenlijk liever niet het vanuit het buitenland laten komen.

Bedankt alvast! Als ik onduidelijk ben geweest, laat het me graag even weten, dan vul ik de thread verder aan! _/-\o_

Beste antwoord (via jordy12345 op 21-09-2020 20:22)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 21:24

BrZ

https://www.hornbach.nl/s...-3-4/1626728/artikel.html

Is volgens mij wel bedoeld voor tuinslangen enzo, maar de maten kloppen volgens mij wel.

Bouwmaat heeft ook zoiets:
https://www.bouwmaat.nl/v...ndraad/product/0000511027

[ Voor 56% gewijzigd door BrZ op 21-09-2020 11:40 ]

Alle reacties

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:41
Die van de Lidl kan je denk ik wel aan de kraan aansluiten. Maar je hebt natuurlijk ook een waterafvoer nodig.
https://www.lidl-service....86161/330790_OS_NL_BE.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:29
Die camping vaatwasser op bol
https://www.bol.com/nl/p/...NqQ.1_8_9.17.ProductTitle
Alleen wat water ingooien en verder geen installatie nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@larsiey die dingen kun je allemaal vastdraaien aan een kraan, maar dan zittie vast en kun je de kraan dus niet meer 'normaal' gebruiken in de gootsteen..

Je zou het kunnen oplossen met een een tweetal Gardena koppelingen.

Je zult even moeten kijken hoeveel inch/duim de wateraanvoer van je vaatwasser is, dat zou normaal gesproken 3/4" moeten zijn, maar met die chinese meuk weet je het maar nooit. Daar kun je dus dit ding opdraaien.

Van de kraan schroef je de perlator los (dat is dat kapje met het zeefje aan het uiteinde van de kraan) en daar schroef je dit ding op. Ook hier geldt weer; even goed kijken om hoeveel inch/duim het gaat. Je kunt die koppeling namelijk kopen als 1/2", 5/8", 3/4", etc.

Als je de perlator van je kraan niet los wil maken, zou je ook nog dit ding kunnen gebruiken...

Eigenlijk allemaal honky-tonky oplossingen, maar dat krijg je al snel als je vaatwasser geen vaste aansluiting heeft maar ontkoppelbaar moet zijn. Tijdens het typen van deze post zie ik de post binnenkomen van @grolo2010 hierboven; misschien is dat wel de beste optie. Of je wast die 2 borden en 3 glazen op je studentenkamer gewoon met de hand af :X

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 19-09-2020 17:01 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb vroeger zo'n tafelmodel in mijn studentenhuis geplaatst. Extra kraantje en afvoer geplaatst. En bij vertrek... Kijkt natuurlijk niemand naar het leidingwerk in de kastjes ;) Het wasresultaat was helaas waardeloos, ik had me een hoop werk kunnen besparen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Je hebt toch ook een wasmachine? Maakt daar een plankje boven en zet een Y-stuk onder de kraan en op de afvoer.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn keuken grenst aan mijn badkamer waar de wasmachine staat. Ik heb de slangen vd af- en toevoer verlengt (met 2 meter) , een gat in de muur geboord/gebeiteld. Werkt al 9,5 jaar perfect.
Dat gat smeer ik wel weer dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 19-09-2020 20:32 ]

• jordy12345
larsiey schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:57:
Die van de Lidl kan je denk ik wel aan de kraan aansluiten. Maar je hebt natuurlijk ook een waterafvoer nodig.
https://www.lidl-service....86161/330790_OS_NL_BE.pdf
Waterafvoer zou in dat geval gewoon in de gootsteen kunnen! niet ideaal, aangezien je tijdens het wasprogramma de kraan daar niet kan gebruiken, maar dat neem ik voor lief.
grolo2010 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:58:
Die camping vaatwasser op bol
https://www.bol.com/nl/p/...NqQ.1_8_9.17.ProductTitle
Alleen wat water ingooien en verder geen installatie nodig
Deze is dan net weer iets te klein voor wat ik eigenlijk zoek, wil er wel ietssss meer in kwijt kunnen, toch thanks voor je reactie!
o1o92o2o schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:19:
Je hebt toch ook een wasmachine? Maakt daar een plankje boven en zet een Y-stuk onder de kraan en op de afvoer.
Haha, nee dat heb ik dus ook niet, ook een andere oplossing hiervoor moeten gebruiken!
Thijsmans schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:21:
Ik heb vroeger zo'n tafelmodel in mijn studentenhuis geplaatst. Extra kraantje en afvoer geplaatst. En bij vertrek... Kijkt natuurlijk niemand naar het leidingwerk in de kastjes ;) Het wasresultaat was helaas waardeloos, ik had me een hoop werk kunnen besparen.
Heb ik ook nog overwogen inderdaad, denk dat ik toch @Harrie_ z'n oplossing maar ga proberen door een Gardena koppelstuk te gebruiken.

Maar heeft echt niemand enig idee hoe dit koppelstuk, of hoe je het ook noemt, zou noemen? Na veel Googlen heb ik dit stuk nog steeds niet kunnen vinden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y63_yVt3vXXC51LUFa-J9y_oPOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9D0sch89JW4OqenHXH3I15XW.png?f=user_large

Thanks voor de reacties!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Met de GARDENA 8193-20 kun je ook de kraan nog normaal gebruiken.
Je hebt alleen geen perlator meer dan of je moet je die op de tweede uitgang beunen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Als ik heel eerlijk ben zou ik een echt groot model kopen. Overleg met je huisbaas, biedt aan een deel te betalen (wat je nu ook doet voor dit model). Misschien krijg je je huisgenoten wel mee. Maar weet niet of het een type huisjesmelker of eerlijke huisbaas is.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:50
Thijsmans schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:21:
Het wasresultaat was helaas waardeloos, ik had me een hoop werk kunnen besparen.
Ik heb een tijdje zo'n mini model van Bosch gebruikt, daar viel weinig op aan te merken. Alle werd schoon en droog. Voor dat geld kan je ook wel een normaal formaat vaatwasser vinden dus dat is alleen zinvol als je te weinig ruimte hebt.

@jordy12345
Heb je geen foto van je keukenkastje? Vaatwasser aansluitingen op je sifon zijn al een jaartje of 30 gangbaar en een T stukje voor het water kan er waarschijnlijk plug&play tussen. Dat zijn geen aanpassingen aan je huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
Jim423 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:21:
Met de GARDENA 8193-20 kun je ook de kraan nog normaal gebruiken.
Ik lees hier meerdere keren Gardena. Maar realiseer je wel dat het wachten is tot het lekt langs de koppeling of deze losschiet en je een waterballet hebt waar je het niet wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Hoezo, dat zit toch allemaal boven de gootsteen?
De slang naar de vaatwasser zou ik wel even met een zwanenhalsvorm eruit laten lopen, zodat er geen water ''mee kan sluipen'' langs de buitenkant. Losschieten ben ik niet bang voor, lekken kan natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 19-09-2020 22:54 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:07
voor wie is het bedoeld? eigen gebruik, of ook voor medestudenten?

• o1o92o2o
jordy12345 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:54:
[...]

Haha, nee dat heb ik dus ook niet, ook een andere oplossing hiervoor moeten gebruiken!
Studentenhuis zonder WM aansluiting? En iedereen neemt z'n was mee naar mama in het weekend? Wasserij? For real?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
o1o92o2o schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:13:
[...]

Studentenhuis zonder WM aansluiting? En iedereen neemt z'n was mee naar mama in het weekend? Wasserij? For real?
Je moest eens weten wat voor hokken verhuurd worden aan studenten. Maar ik zou ook gaan voor een Gardena koppeling eraan knutselen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:34

SomerenV

It's something!

Waarom perse een vaatwasser als het zo'n gedoe is dat te realiseren? Zeker als je alleen bent (of zelfs nog met z'n 2en) is met de hand afwassen ook prima te doen. Op die manier kost het je geen stroom, je verbruikt minder water, afwasmiddel is goedkoper dan tabletten, geen gedoe met 'installatie', water toevoer en afvoer, en je hoeft niks extra's aan te schaffen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:07
Volgens mij mag je gewoon een wateraansluiting laten plaatsen, ook in een huurhuis. Het kan zijn dat je het weer moet weghalen als je vertrekt, maar dat lijkt me toch 100x beter dan zo'n houtje-touwtje oplossing. Dat is vragen om een afvoerslang die een ker losschiet waardoor je hele keuken blank staat.

Of overleg het met de verhuurder. Het is toch geen rare vraag, genoeg mensen (ook studenten) willen graag een vaatwasser in hun keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo'n minivaatwasser is een halve vaatwasser, het lijkt mij de moeite niet voor een studentenkamer. Wij hebben een normale vaatwasser maar zijn met twee personen (in een huis) en als we die niet vol krijgen (wat bijna altijd is) wassen we het gewoon zelf af. De vaatwasser wordt dan wel gebruikt om de vaat te laten drogen maar daar zijn goedkopere oplossingen voor.

Je kan ook gewoon multitasken tijdens het afwassen als je het zonde van je tijd vind (een serie kijken, als je tv te ver weg is (waarschijnlijk niet in een studentenkamer) kan dat ook op een telefoon of tablet. Maar ik denk dat het vijf tot tien minuten werk is voor een student?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:02

Punkrocker

Mostly harmless

[...]

Zoonlief woont in een studentenflat met in de kelder een washok met een aantal wasmachines...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52
Ik denk dat je hier zo weinig in kwijt kan, met een hoop gedoe, plus kans op lekkage dat ik het lekker met de hand zou doen!
Ik heb dat ook altijd moeten doen.. Vond het ook vervelend altijd maar nodig wat vaker mensen uit en doe t samen! Denk dat je hem alsnog niet heel veel zal gebruiken (hoop gedoe) of dat net niet alles past.. voor die paar jaartjes zou ik mijn geld lekker aan leuke dingen uitgeven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:59
Het is mij nog niet helemaal duidelijk of het om een studio gaat (met eigen badkamer en keuken) of om een studentenkamer (waarbij badkamer en keuken gedeeld is). Of een hele andere configuratie?

Als ex-student die op kamers heeft gezeten in een studentenflat, waar je met een hele verdieping (17 man) een grote keuken en badkamer moest delen, kan ik je een ding aanbevelen: niet doen.

Er zijn namelijk verdiepingen geweest waar ze een vaatwasser hebben geïnstalleerd en dat ding was - hoe kan het ook anders - altijd goor, overvol, en als de was klaar was kwam niemand hem uitruimen natuurlijk.

Dit heb ik ook gezien in een studentenhuis met 5 man. De stapel van de vuile vaat die nog in de machine moest was gigantisch, maar niemand had er natuurlijk tijd voor om de vaatwasser leeg te ruimen en nieuwe vaat er in te doen.

Voor een studio kan je het nog overwegen. ik zou echter gewoon met de hand afwassen. Of zorgen dat je vaak bij iemand anders eet :+

Och, studentenleven... Wat een mooie tijd! :9B :9B :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb ook een tijdje zo'n mini-vaatwasser gehad en hoewel het wasresultaat best acceptabel was (met halve tabletjes per beurt), staat me vooral bij dat het een open keuken was en de herrie nogal storend. Dat kleine ding maakte véél meer geluid dan de grote die ik nu heb. Hou er dus rekening mee dat afhankelijk van hoe je woont, geluidsoverlast ook nog een factor kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
SomerenV schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:20:
Waarom perse een vaatwasser als het zo'n gedoe is dat te realiseren? Zeker als je alleen bent (of zelfs nog met z'n 2en) is met de hand afwassen ook prima te doen. Op die manier kost het je geen stroom, je verbruikt minder water, afwasmiddel is goedkoper dan tabletten, geen gedoe met 'installatie', water toevoer en afvoer, en je hoeft niks extra's aan te schaffen.
Dat inderdaad. Als je alleen of hoogstens met z'n tweeën bent, krijg je die vaatwasser echt niet binnen één dag vol. Eerder 2-3 dagen. Moet je weer extra servies kopen e.d.

Overigens moet je toch altijd met de hand blijven wassen. Bijvoorbeeld tefal-pannen kunnen -ondanks dat ze dat wel beweren te kunnen- niet in de vaatwasser. Dan eet je binnen de kortste keren macaroni Teflon. Plastic droogt heel slecht, messen worden bot enzovoort. Als je gewoon meteen na het eten even je vaat doet, heb je hooguit 2 bekers, 2 borden, bestek en wat pannen. Die zijn echt wel binnen 5 minuten afgewassen. Afdrogen hoeft niet, want als je ze goed uitspoelt, drogen ze vanzelf zonder afwasmiddelresten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Niet iedereen heeft altijd zin om direct af te wassen, ik stapelde in m'n studentenstudio ook altijd alles op tot m'n (micro)keukentje vol zat. Voor maar 1 of 2 bordjes een sopje te maken ging er bij mij niet in, zonde van de zeep. (Ja, ons bin zuunig)

Nu 1 keer wat gedoe om daar het heerlijke gemak te hebben dat je je vuile vaat gewoon weg kan zetten is heerlijk hoor. Dat waardeer je dan echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lanfear89 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:26:
[...]

Niet iedereen heeft altijd zin om direct af te wassen, ik stapelde in m'n studentenstudio ook altijd alles op tot m'n (micro)keukentje vol zat. Voor maar 1 of 2 bordjes een sopje te maken ging er bij mij niet in, zonde van de zeep. (Ja, ons bin zuunig)

Nu 1 keer wat gedoe om daar het heerlijke gemak te hebben dat je je vuile vaat gewoon weg kan zetten is heerlijk hoor. Dat waardeer je dan echt
Direct na het koken/eten alles met de hand afwassen werkte hier wel beter dan opsparen en moeten afwassen wat je op dat moment nodig hebt. Sopje in een pan maken, of afwasmiddel gewoon op de borstel en onder lopende kraan snel bord+bestek doen. Maar idd, fatsoenlijke vaatwasser went heel snel :).

offtopic:
Je kunt ook overschakelen op combinaties van kant-en-klaar, diepvries, afhaal en thuisbezorgd. Als je daarbij wegwerpborden en -bestek gebruikt heb je aan een combimagnetron en vuilnisbak genoeg. Nauwelijks een keuken nodig en niks afwassen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 09:59
hoi1234 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:11:
[...]

Overigens moet je toch altijd met de hand blijven wassen. Bijvoorbeeld tefal-pannen kunnen -ondanks dat ze dat wel beweren te kunnen- niet in de vaatwasser. Dan eet je binnen de kortste keren macaroni Teflon. Plastic droogt heel slecht, messen worden bot enzovoort. Als je gewoon meteen na het eten even je vaat doet, heb je hooguit 2 bekers, 2 borden, bestek en wat pannen. Die zijn echt wel binnen 5 minuten afgewassen. Afdrogen hoeft niet, want als je ze goed uitspoelt, drogen ze vanzelf zonder afwasmiddelresten.
Mijn ervaring is echt anders, jarenlang tefal pannen zonder problemen in de vaatwasser. Hetgeen waar het als eerste misgaat is vaak het metaal van het handvat wat gaat verkleuren / beslaan. Als die tefal laag loslaat ben ik vooral benieuwd of je met metaal bestek / opschep spul in die pan hebt gezeten?

Wel wordt niet alles even schoon, dat hangt erg af van je vaatwasser, het wasmiddel en hoe je het ding inlaadt.

Ik ben het trouwens eens met dat een bordje afwassen vaak sneller is dan de machine vullen. Maarja, de eerste keer een vaatwasser (na jaren afwassen bij m'n ouders en studentenhuis) was wel echt luxe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk eens onder de wastafel!
Daar zitten tegenwoordig bijna altijd gewoon slangen. Slang los, t-stuk erop, slang er weer op. En op het t-stuk de slang naar de vaatwasser met kraantje.

Houd er ook rekening mee dat een kraan niet altijd ontworpen is voor tegendruk. Dus het kan continu een beetje lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ivos schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:59:
[...]

Mijn ervaring is echt anders, jarenlang tefal pannen zonder problemen in de vaatwasser. Hetgeen waar het als eerste misgaat is vaak het metaal van het handvat wat gaat verkleuren / beslaan. Als die tefal laag loslaat ben ik vooral benieuwd of je met metaal bestek / opschep spul in die pan hebt gezeten?

Wel wordt niet alles even schoon, dat hangt erg af van je vaatwasser, het wasmiddel en hoe je het ding inlaadt.

Ik ben het trouwens eens met dat een bordje afwassen vaak sneller is dan de machine vullen. Maarja, de eerste keer een vaatwasser (na jaren afwassen bij m'n ouders en studentenhuis) was wel echt luxe :)
We letten er thuis juist heel erg op dat we alleen met plastic of houten keukengerei werken. Op één of andere manier beschadigt de antiaanbaklaag toch na verloop van tijd.

Vaatwasser is inderdaad handig, omdat je je vaat gewoon verzamelt in de vaatwasser in plaats van op het aanrecht. Maar als ik weleens zie hoe weinig je met twee personen vies maakt en vervolgens de helft alsnog met de hand moet, is het haast minder moeite om even je spullen met de hand af te wassen.

Trouwens als je als student gewoon veel in 1x maakt, hoef je ook maar één keer de vervelende pannen, kommen en andere grote vaat te wassen. Voordeel is dan ook weer dat je groot kunt inkopen en door de week niet hoeft te koken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
Waarom zou je in godsnaam zoveel geld betalen voor zoiets? je kan er maar een paar borden in doen etc, en alles wat je daar in kwijt kan valt ook af te wassen. Wat is nou die 10 min tegenover extra geld wat je weer kan gebruiken om te stappen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witstert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
*knip*
Dit is een Nederlands forum en de voertaal is Nederlands.

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 20-09-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy12345
Anoniem: 882605 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:26:
Als ik heel eerlijk ben zou ik een echt groot model kopen. Overleg met je huisbaas, biedt aan een deel te betalen (wat je nu ook doet voor dit model). Misschien krijg je je huisgenoten wel mee. Maar weet niet of het een type huisjesmelker of eerlijke huisbaas is.
Helaas geen optie, staat ook in mijn huurcontract. Gaat overigens om een studio, een eenpersoonswoning dus!
leecher schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:50:
[...]

Ik heb een tijdje zo'n mini model van Bosch gebruikt, daar viel weinig op aan te merken. Alle werd schoon en droog. Voor dat geld kan je ook wel een normaal formaat vaatwasser vinden dus dat is alleen zinvol als je te weinig ruimte hebt.

@jordy12345
Heb je geen foto van je keukenkastje? Vaatwasser aansluitingen op je sifon zijn al een jaartje of 30 gangbaar en een T stukje voor het water kan er waarschijnlijk plug&play tussen. Dat zijn geen aanpassingen aan je huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5StG423oP1z-vs5v9TIDbDNZ8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nquDqtxCypXiU8xTwBTlHVUQ.jpg?f=user_large

Hierbij een fotootje van mijn keukenkastje! Ik zit alleen met deze optie een beetje met de afvoer, afvoer moet eigenlijk lager zitten dan de afwasmachine zelf. Lijkt me dus een probleem omdat het vrij hoog zit.
107mb schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:11:
voor wie is het bedoeld? eigen gebruik, of ook voor medestudenten?
Eigen gebruik, geen medestudenten!
[...]

Wasserette beneden in het gebouw, welkom in amsterdam ;)
Erwin schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:19:
[...]

Je moest eens weten wat voor hokken verhuurd worden aan studenten. Maar ik zou ook gaan voor een Gardena koppeling eraan knutselen!
Thanks ik ga dit maar eens onderzoeken! Lijkt mij inderdaad tot nu toe de beste oplossing.
Ik heb vaak mensen hier eten en heb gewoon een bloed hekel aan afwassen, dat dagje dat ik kwijt ben aan het in elkaar knutselen vind ik het meer dan waard. Stroom betaal ik niet variabel voor, is dezelfde prijs voor iedereen in dit gebouw. En kosten, maakt me niet zo heel veel uit, ik kan hem daarna ook gewoon weer verkopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon wat tussen prutsen wat je bij het verlaten van je appartement weer weg kan halen.
https://www.google.com/se...et+vaatwasser+aansluiting
Het plakband zou nog een keer vervangen moeten worden voor een schroefklem, maar dat vergeet ik steeds. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5AStjel2khyvXFb_CXHOtCihbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1fpWSs1CaqpLJGb6g4KCDc9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 20-09-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

epoman schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:55:
Heb ook een tijdje zo'n mini-vaatwasser gehad en hoewel het wasresultaat best acceptabel was (met halve tabletjes per beurt), staat me vooral bij dat het een open keuken was en de herrie nogal storend. Dat kleine ding maakte véél meer geluid dan de grote die ik nu heb. Hou er dus rekening mee dat afhankelijk van hoe je woont, geluidsoverlast ook nog een factor kan zijn.
Het geval wat mijn oudste dochter gebruikt is toch relatief stil bij gebruik. Toch is deze niet in de keuken geplaatst, puur voor het gemis aan aanrechtruimte en het gebrek aan de juiste aansluitingen. Waar zijn deze aansluitingen meestal wel te vinden? In de badkamer in haar geval. In de toch tamelijk krappe ruimte is nu een stapel apparatuur bovenop elkaar geplaatst.
Wasmachine, droger en daar bovenop nog de compacte vaatwasser. Tja, als je zo'n bloedhekel hebt aan afwassen met de hand dan neem je alles voor lief 😏

Dus de vraag aan @jordy12345, heb je niet de mogelijkheid om te stapelen in een andere ruimte?

Edit: je foto laat voldoende mogelijkheden zien om toch een aansluiting (aan-/afvoer) in het kastje te realiseren.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-09-2020 17:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Ik zie nog geen E-aansluiting in dat kastje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
jordy12345 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:43:
Ik woon in een studentenhuis, waar ik niks mag aanpassen aan het huis. Ik kan dus geen water toevoer en afvoer aanpassingen doen.
Dat is onzin, de wet stelt dat een huurder gewoon kleine aanpassingen mag maken aan het gehuurde, het maakt niet uit wat er in je contract staat, de wet bepaald dat deze rechten niet contractueel beperkt kunnen worden. BW7 art 215
het gaat om veranderingen en toevoegingen die bij het einde van de huur zonder noemenswaardige kosten kunnen worden ongedaan gemaakt en verwijderd.
Overigens denk ik dat de verhuurder het niet eens zal merken als je een extra aansluiting maakt en die gewoon laat zitten, denk je echt dat er iemand in al je keukenkastjes gaat kijken of er een extra kraan zit?

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 20-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:50
jordy12345 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:11:
[...]

Helaas geen optie, staat ook in mijn huurcontract. Gaat overigens om een studio, een eenpersoonswoning dus!

[...]

[Afbeelding]

Hierbij een fotootje van mijn keukenkastje! Ik zit alleen met deze optie een beetje met de afvoer, afvoer moet eigenlijk lager zitten dan de afwasmachine zelf. Lijkt me dus een probleem omdat het vrij hoog zit.

[...]

Eigen gebruik, geen medestudenten!

[...]

Wasserette beneden in het gebouw, welkom in amsterdam ;)

[...]

Thanks ik ga dit maar eens onderzoeken! Lijkt mij inderdaad tot nu toe de beste oplossing.

[...]

Ik heb vaak mensen hier eten en heb gewoon een bloed hekel aan afwassen, dat dagje dat ik kwijt ben aan het in elkaar knutselen vind ik het meer dan waard. Stroom betaal ik niet variabel voor, is dezelfde prijs voor iedereen in dit gebouw. En kosten, maakt me niet zo heel veel uit, ik kan hem daarna ook gewoon weer verkopen!
toon volledige bericht
Volgens mij kan je met een paar euro aan plug&play onderdelen hier perfect een vaatwasser op aansluiten. Als je echt bang bent dat bij vertrek de huisbaas moeilijk doet heb je het in een paar minuten teruggezet naar de huidige situatie. Lijkt me een stuk praktischer dan iets gaan beunen met een verloopje op je kraan en wat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:22
@Ernemmer's oplossing is het mooist, en goed te realiseren. Die knelfittingen zijn eenvoudig zelf te plaatsen en, mits goed aangedraaid, lekvrij. Dat stukje is meestal 15 mm buis. Als je naar een ijzerwarenhandel gaat heb je kans dat ze je goed kunnen voorlichten.

Afvoerslang even in de gootsteen hangen voor de beurt vind ik nou niet zo'n punt.

Maar voor je hieraan begint: heb je toegang tot de hoofdkraan? :P Snel en goed werken is belangrijk: danwel als je "stiekem" bij je hospita de kraan even wilt dichtzetten, danwel als je je halve flat af wilt sluiten.

Dan is een aansluitstuk-op-kraan idd veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy12345
Oke! Even een korte update, ik heb een vaatwasser gekocht, nu is dit inderdaad een 3/4 aansluiting die erop moet. Sommige van jullie hadden een Gerdena oplossing gesuggereerd, maar helaas kan ik geen stukje vinden dat op mijn kraan past die vervolgens naar de vaatwasser kan. Als ik het goed heb, is die perlator 1/2 en moet ik dus eigenlijk een male 1/2 naar male 3/4 hebben om daarop de vaatwasser aansluiting te zetten toch? Deze kan ik alleen nergens vinden.. iemand enig idee hoe zoiets heet?

Verder vind ik aanpassingen aan de waterleiding net iets te risicovol, mocht het gaan lekken en ik ben niet thuis, dan heb ik een heel groot probleem. Ik vind het prima om af en toe de perlator eraf te schroeven, een uurtje mn kraan niet te gebruiken (kan ik de badkamer gewoon gebruiken die 2 meter verder is) en het na het afwassen weer te vervangen. Kan iemand mij hiermee helpen misschien? Hieronder een foto van de perlator en de vaatwasser aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4d312ORiJq1FnuscUVwTCdT9S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G1RGIJXW86VIxrYQkbYWseM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
Zoiets? Beetje teflon eromheen draaien om het water binnen te houden :*) .*

* Dit is natuurlijk niet zoals het moet, maar zoals het kan :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy12345
Erwin schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:29:
Zoiets? Beetje teflon eromheen draaien om het water binnen te houden :*) .*

* Dit is natuurlijk niet zoals het moet, maar zoals het kan :+ .
Zat ik idd naar te kijken ja, moet alleen een male naar male zijn, en dit lijkt een female naar male :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
Klopt, ik had in gedachten een andere kraan voor me. Maar zal dus iets moeten zijn in de richting Verloopnippel 3/4'' buitendraad x 1/2'' buitendraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 03:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rbx6La8V1UyOXrVBdFelVNb51dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axG64LNFYOj6bIehoS0FQltY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZvP2d2Mmzu-H8Z_Hep6I6Mi_3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3fuOhj5m6RU9WhsCACZGWSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAlqaCqftaHhWsWYCtCCZUU2jd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xereg39ubhm6SVGR4rFEYsaa.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet of je iets aan dit voorbeeld hebt, maar bij ons is het ideaal een kleine vaatwasser. Zit op dezelfde kraan/afvoer als de wasmachine die ook in de keuken staat

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 21:24

BrZ

Is volgens mij wel bedoeld voor tuinslangen enzo, maar de maten kloppen volgens mij wel.

[ Voor 56% gewijzigd door BrZ op 21-09-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy12345
BrZ schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:38:

Top! Ik heb er eentje besteld en komt morgen aan, dus hopelijk werkt het dan allemaal, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
Volgens mij is dat de verkeerde, dan moet je één kant in je kraan draaien ipv erop. Moet je niet deze hebben?

https://www.hornbach.nl/s...raad/7884895/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:10

Nikeo

Jawelles

Bespaar je de moeite. Zo'n klein ding is waardeloos. Er past niks in, maakt lawaai en is alsnog elke keer werk want het komt er niet altijd schoon uit en in en uitruimen kost ook moeite.

Maar zelf weten natuurlijk.

Mijn advies is om je over dit first world problem heen te zetten (op karakter) en evt in 5 min gewoon de afwas te doen evt met je visite samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, of iig zorgen voor een permanente oplossing..

Je gaat toch niet elke keer die slang op je kraan schroeven? Das wel een heel erge pauperoplossing. Zou me doodschamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:26
[...]

In NL zijn studenten heel wat zelfstandiger, maar in BE is het meer regel dan uitzondering.
Vrijdag de vuile was mee naar huis en maandag de koffer vol met vers gewassen en gestreken kleding en bakjes eten voor de hele week. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:09
@jordy12345
Niet vergeten, elke keer als je die messing nippel van je kraan afdraait, daarna teflon-tape verwijderen en bij opnieuw bevestigen opnieuw intapen.

Is dus wel even een gehannes, maar anders lekt het 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Nu online
Max-Imus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:52:
@jordy12345
Niet vergeten, elke keer als je die messing nippel van je kraan afdraait, daarna teflon-tape verwijderen en bij opnieuw bevestigen opnieuw intapen.

Y-stuk ertussen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

jordy12345 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:04:
Verder vind ik aanpassingen aan de waterleiding net iets te risicovol, mocht het gaan lekken en ik ben niet thuis, dan heb ik een heel groot probleem.
Ieder z'n ding, maar eenmaal goed aangelegd gaat een leiding niet vanzelf ineens lekken. Of je 'm goed hebt aangelegd, merk je direct als je er weer water op zet. Ik zou toch echt gaan voor de vaste oplossing, daarmee heb je volgens mij juist minder gezeur dan wanneer je onderdelen blijft losdraaien/adapteren. Gelet op de foto van je keukenkastje is het best straight-forward om dit netjes op te lossen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00
Thijsmans schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:09:
[...]

Ieder z'n ding, maar eenmaal goed aangelegd gaat een leiding niet vanzelf ineens lekken. Of je 'm goed hebt aangelegd, merk je direct als je er weer water op zet. Ik zou toch echt gaan voor de vaste oplossing, daarmee heb je volgens mij juist minder gezeur dan wanneer je onderdelen blijft losdraaien/adapteren. Gelet op de foto van je keukenkastje is het best straight-forward om dit netjes op te lossen.
Dit dus...
Je gaat nu een tijdelijke oplossing die je steeds moet loshalen en vastdraaien klussen, met spullen die er niet voor bedoeld zijn. 1 keer niet thuis zijn terwijl je vaatwasser aanstaat met die houtje touwtje oplossing en je hebt een groter probleem als het lekt.

De aansluiting in je keukenkastje is dusdanig dat je alle ruimte hebt om een nette oplossing te maken voor hetzelfde geld. En ook nog op een manier die je netjes kan verwijderen als je daar weggaat. Overigens ook niet moeilijker dan je nu gaat doen.

Als je bang bent dat je huisbaas dat extra (nette) kraantje in je keukenkastje ziet voor je weggaat, bedenk je dan wat zijn reactie is als ie je huisvlijt ziet met plastic verbindingen op een keukenkraan :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Max-Imus schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:52:
@jordy12345

Rubber ring op die nippel doen voor dikkere zeskant deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axino
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-05 13:10
Ik had precies hetzelfde probleem en met https://www.gamma.nl/asso...ssing-13x8x3-cm/p/B407168 werkte het perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy12345
Voor de geïnteresseerde, uiteindelijk deze afwasmachine gekocht: https://www.blokker.nl/p/...er-wqp6-3602d-wit/2084363. Om hem aan te sluiten op mijn kraan had ik dit stukje nodig: https://www.hornbach.nl/s...oomd/7885096/artikel.html, aan beide kanten een rubber ringetje gezet en werkt perfect! Ik hoef hem er alleen even op te draaien als ik hem wil gebruiken maar dat is geen probleem. Hier een fotootje van hoe het nu staat en hoe ik het aangesloten heb als hij draait. Was resultaat is prima, en lekt verder helemaal niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brPYYK6v5qXFdANyfbpKTyJwn0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOLRgFXKs1Tl999xfsOzsYlR.jpg?f=fotoalbum_large

Thanks voor het meedenken allemaal! Topic kan wat mij betreft gesloten worden, weet niet of ik dat zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witstert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
witstert schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:50:
[mbr]*knip*
Dit is een Nederlands forum en de voertaal is Nederlands.[/]
Well, if my system can translate the Dutch to English why is the reverse not possible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
@jordy12345 wat een gedoe. Heb je dan een beugeltje om die slangen aan op te hangen zodat ze niet nadruipen?
witstert schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Well, if my system can translate the Dutch to English why is the reverse not possible?
Vertaal dan maar eerst voordat je post.
Pagina: 1