• default12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-08 15:06
Beste leden,

Ik weet dat er veel topics hierover zijn maar toch wil ik mijn verhaal kwijt.

Momenteel krijg ik van de stoel waar ik op zit hele erge pijn aan mijn onderrug als ik er te lang op zit. Ik zit gemiddeld 8 uur voor mijn PC, en ik heb uren op het internet gekeken wat nou een goede stoel is en ik kom er gewoon niet uit.

Na wat onderzoek blijkt dat de HM Aeron de top is van de bureaustoelen, en de goedkoopste refurbished die ik kon vinden is 650 euro inc btw
is te veel voor mij, mijn budget is 500 euro.

Daarna kwam ik de steelcase think V2 tegen, kon er weinig informatie over vinden of die nou echt goed is. Deze was rond de 380 euro inc btw bij workbrands.

Echter kon ik geen steelcase leap V2 vinden hier in Nederland, helaas want velen op verschillende forums vinden het een goede stoel.

In conclusies: Is er ergens HM Aeron refurbished te koop voor ongeveer 500€? en is er iemand die de Think V2 heeft en mij wat advies erover kan geven? En is er misschien iemand die toch weet waar je aan een Leap V2 kan komen?

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen! Wordt zeer gewaardeerd _/-\o_

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht een domme vraag: waarom denk je dat je op een duurdere stoel minder last van je rug krijgt? En, krijg je ook last van je rug als je op een andere stoel 6 tot 8 uur gaat zitten?

Want een HM staat in het gemiddelde kantoor ook niet dus ik denk dat je ook met een ander / goedkoper model uit de voeten zou kunnen (gezien je budget).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• default12
MAX3400 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:13:
Allicht een domme vraag: waarom denk je dat je op een duurdere stoel minder last van je rug krijgt? En, krijg je ook last van je rug als je op een andere stoel 6 tot 8 uur gaat zitten?

Want een HM staat in het gemiddelde kantoor ook niet dus ik denk dat je ook met een ander / goedkoper model uit de voeten zou kunnen (gezien je budget).
Ik zit op een eetkamer stoel dus wil ik gewoon een ergonomisch bureaustoel dat een goede rugleuning heeft voor mijn onderrug.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 18:19
Elke kantoor bureaustoel zal een enorme vooruitgang zijn. Heb er zelf ook een gekocht 2e hands i.v.m. pijn aan de onderrug. Thuiswerken tijdens corona aan de eettafel met een normale eetkamerstoel was funest voor mijn rug.
Er zijn diverse websites/locaties waar men 2e hands kantoormeubilair verkoopt. Voor 250-400 euro heb je echt een prima stoel.

• default12
Mr. Blonde schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:56:
Elke kantoor bureaustoel zal een enorme vooruitgang zijn. Heb er zelf ook een gekocht 2e hands i.v.m. pijn aan de onderrug. Thuiswerken tijdens corona aan de eettafel met een normale eetkamerstoel was funest voor mijn rug.
Er zijn diverse websites/locaties waar men 2e hands kantoormeubilair verkoopt. Voor 250-400 euro heb je echt een prima stoel.
welke merk heb jij gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
Ik denk dat een bepaald merk niet relevant is. Stoelen moet je echt uitproberen wat fijn zit. Is het zitvlak diep genoeg, kunnen de armleuningen hoog of laag genoeg. zulke dingen kom je alleen achter door uit te proberen. Plus modellen binnen een merk verschillen erg.

Ik zelf heb een tweede hands stoel gekocht bij albeka.nl en zo heb je meerdere partijen in Nederland waar je langs kan gaan. Ik heb denk ik 2 uur lang verschillende stoelen uitgeprobeerd, steeds met uitleg erbij en het correct instellen. Uiteindelijk vielen juist op het eerste oog comfortabele stoelen (dikke, zachte zittingen) af.

Ik zou je echt willen aanraden om vooral te gaan proefzitten.

vergeet niet om de hoogte van je bureau op te meten. sommige stoelen gaan niet hoog of laag genoeg,

• default12
vinpower schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:44:
Ik denk dat een bepaald merk niet relevant is. Stoelen moet je echt uitproberen wat fijn zit. Is het zitvlak diep genoeg, kunnen de armleuningen hoog of laag genoeg. zulke dingen kom je alleen achter door uit te proberen. Plus modellen binnen een merk verschillen erg.

Ik zelf heb een tweede hands stoel gekocht bij albeka.nl en zo heb je meerdere partijen in Nederland waar je langs kan gaan. Ik heb denk ik 2 uur lang verschillende stoelen uitgeprobeerd, steeds met uitleg erbij en het correct instellen. Uiteindelijk vielen juist op het eerste oog comfortabele stoelen (dikke, zachte zittingen) af.

Ik zou je echt willen aanraden om vooral te gaan proefzitten.

vergeet niet om de hoogte van je bureau op te meten. sommige stoelen gaan niet hoog of laag genoeg,
Bedankt voor de tip! ik wist niet dat er showrooms bestond voor stoelen! ik zie dat albeka.nl een vestiging in de buurt hebben van mij misschien dat ik er even langs ga.

Welke stoel heb je trouwens uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:11
https://www.albeka.nl/bur...4-7578-met-3d-armleggers/

Maar dan een gebruikte versie voor 240 euro. Die was opnieuw gestoffeerd. Wel wat krassen op het voetstel maar daar kon ik mij eigenlijk niet echt druk over maken.

De nieuwprijs die daar staat is wel overdreven. Als ik zo de eerste hits op Google bekijk is de nieuwprijs eerder 600-700 euro.

Edit: Waar zit je eigenlijk aan? Een te hoge of te lage tafel heeft misschien wel meer invloed op je rug dan de stoel zelf..

[ Voor 14% gewijzigd door vinpower op 19-09-2020 16:55 ]

• default12
vinpower schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:53:
https://www.albeka.nl/bur...4-7578-met-3d-armleggers/

Maar dan een gebruikte versie voor 240 euro. Die was opnieuw gestoffeerd. Wel wat krassen op het voetstel maar daar kon ik mij eigenlijk niet echt druk over maken.

De nieuwprijs die daar staat is wel overdreven. Als ik zo de eerste hits op Google bekijk is de nieuwprijs eerder 600-700 euro.

Edit: Waar zit je eigenlijk aan? Een te hoge of te lage tafel heeft misschien wel meer invloed op je rug dan de stoel zelf..
Top bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:13

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik zelf zit al sinds 2002 op Giroflex bureaustoelen (via mijn werk in aanraking gekomen met dit merk)

En het bevalt mij prima! Mag ook wel voor die prijs. :9

https://www.giroflex.com/...t-series/giroflex-64.html

Dit model heb ik thuis en op het werk. Wel opletten dat als je lang bent of breed je een grotere maat koop. Mijn vrouw heeft een kleinere zitvlak dan die van mij en op die stoel kan ik minder goed aarden. Maar sinds ik op deze stoelen zit nooit ergens last van!

Oke zijn dure stoelen maar je kan ze ook goedkoper krijgen (refurbished)
Zoek daar eens op bij google je vind ze dan al vanaf 150 euro.

Afbeeldingslocatie: https://www.albeka.nl/media/catalog/product/cache/1/image/960x720/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/b/u/bureaustoel_giroflex_64-7578-016_4d_1.png

Vake bei te bange

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47

TVL

Misschien dat je hier iets kan vinden. Verkopen tweedehands refurbished stoelen, sommige met nieuwe stoffering..
https://www.debureaustoelwinkel.nl/
En geen verzendkosten.

[ Voor 42% gewijzigd door TVL op 19-09-2020 17:10 ]

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Is dit geen idee?

MAX3400 in "Zoektocht naar (gaming) bureaustoel"

Laatste alinea.

Vaste locatie, vast netwerk.

• default12

• Comp User
Nee, ik bedoelde eigenlijk een (kuip)stoel van de sloop aanpassen.

• default12
Comp User schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:35:
Nee, ik bedoelde eigenlijk een (kuip)stoel van de sloop aanpassen.
oh zo, juist ik zag laatst op reddit voorbij komen van mensen die auto stoelen omzetten naar bureaustoelen. Mij zou het denk ik niet lukken om te doen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User

Als je last van je rug hebt is deze misschien wel wat je zoekt.

[ Voor 98% gewijzigd door Comp User op 19-09-2020 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 14:49
Hier staat een uigebreide review van de Steelcase Think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• default12
Kitano schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:48:
Hier staat een uigebreide review van de Steelcase Think.
Top bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:14

EvH

Waar je vooral op moet letten is dat je goed en comfortabel zit.

Zorg dat je knieen 90 graden zijn en er moet een vuist tussen de zitting en je benen kunnen.

Je ellebogen moeten rusten op de armpads, dus instelbaar qua hoogte tot aan je bureaublad en uiteraard de ellebogen 90 graden.
Het is ideaal als je een armpad hebt dat kan draaien, maar is geen must.

Voor je rug: de rug moet in hoogte instelbaar zijn en let vooral op een instelbare lendesteun. Deze moet de holling in je rug opvullen.

Dan heb je de zitting nog: hier zit vaak (niet altijd) een kantelmechanisme in. Hierdoor kun je een actievere zithouding aannemen.
Vaak zit er ook een knopje op dat de zitting verschoven kan worden.

Al deze kenmerken zitten op veel bureaustoelen al vanaf 150 euro gebruikt. Voor 250 nieuw vind je ze ook.

Naast alle instelbare functies is de belangrijkste altijd: het moet comfortabel zitten.
Pagina: 1