• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Beste Tweakers,

Ik hoop dat hier een aantal email marketers zijn die mij kunnen helpen.

Momenteel werk ik in de UK nadat ik hier een stage had gedaan en vervolgens een baan aangeboden heb gekregen.

Ik heb eerder onderhandeld en met dank aan jullie een goede deal gesloten, namelijk een variable bonus van £250 - 850 per maand.

Ik had hun mijn KPI's doorgestuurd maar deze vonden ze te moeilijk en kreeg vervolgens dit toegestuurd:
We will be adjusting your pay the £25000k pro rata for the 3 days a weeks you worked while you were still at home.

The KPI’s need to be simple and based on current revenue.

You will have a target every month for revenue of £10,000, For all email and Text communications for company A, including Pharmacy, PPE, Trade and Natural, Also for company B.

The emails included in your target are.
Automation (workflow) campaigns
Abandoned Carts
Abandoned Browser
Push marketing campaigns
Remarketing Emails

For each campaign that has a 10% conversion rate you will get £35 per campaign

For achieving the £10000 target revenue you will receive £100. Baseline bonus.

Additional revenue over this you will receive 8%.

This is subject to change as the department and sales grows

Your bonus is paid a month behind for example, September’s bonus will not be paid until October.
Dit is volgensmij helemaal niet eerlijk maar ik weet niet echt goed wat ik moet zeggen aangezien ik net gestart ben daar. Hoop dat iemand mij advies kan geven.

Dit zijn de gegevens volgens GA van de afegelopen maanden (mijn vs hun gegevens)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PtchSCH/screenshot-docs-google-com-2020-09-19-13-28-10-1.png

Alvast super bedankt!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier kunnen we natuurlijk vrij weinig mee. Er mist een lading aan informatie. Welke KPI's had jij opgestuurd? Ben je akkoord gegaan met hun KPIs? Wat is er niet "eerlijk"? Leg uit. Wat is de inhoud van die Excel sheet? Wat moeten we daar in lezen?

Ofwel: begin eerst eens met veel meer informatie te geven. We hebben helaas geen glazen bol.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Waarom vind je het niet eerlijk? Omzet is best wel een goede KPI voor een bonus.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Lijkt eigenlijk wel vrij OK wat zei voorstellen? Maar kan er raar tegenaan kijken.
zowel een stukje kwaliteit (conversion) als een stukje gerealiseerde omzet.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• fb_consultancy
Microkid schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:04:
Hier kunnen we natuurlijk vrij weinig mee. Er mist een lading aan informatie. Welke KPI's had jij opgestuurd? Ben je akkoord gegaan met hun KPIs? Wat is er niet "eerlijk"? Leg uit. Wat is de inhoud van die Excel sheet? Wat moeten we daar in lezen?

Ofwel: begin eerst eens met veel meer informatie te geven. We hebben helaas geen glazen bol.
Hallo,

Ik ben akkoord gegaan met een variable bonus gebaseerd op minimaal £250-850 per maand.

Het excel sheet laat aan de linker kant hun gegevens kwa omzet etc zien en aan de rechterkant "Dylan's figures mijn gegevens die ik hun had aangeleverd.

Een baseline van £100 + 4 campagnes (push email) geeft £240 per maand extra.

• fb_consultancy
RagingPenguin schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:12:
Waarom vind je het niet eerlijk? Omzet is best wel een goede KPI voor een bonus.
Ik kom uit op minimaal £240 per maand als ik dit baseer op een email campagne per week.

Maar kan mij vergissen, had met hun afgesproken een minimale bonus van £250-850 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shoprevieuw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:06:
[...]
Maar kan mij vergissen, had met hun afgesproken een minimale bonus van £250-850 per maand.
Het antwoord daarop van je baas daarop is simpel: dan moet je meer verkopen!

Als ik nog eens je andere thread erbij pak denk ik dat je het allemaal nogal naïef benadert. Het moge toch duidelijk zijn dat een verkoop-gedreven organisatie vooral zichzelf bevoordeelt boven z'n werknemers?

Wat is eigenlijk de inkoopprijs van die spullen die je verkoopt? Dan is snel genoeg duidelijk hoeveel provisie ze jou kunnen betalen en wat er voor de organisatie zelf overblijft.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Shoprevieuw schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:06:
[...]

Ik kom uit op minimaal £240 per maand als ik dit baseer op een email campagne per week.

Ah, dus niet zo zeer oneerlijk maar lager dan je had gewild. Je zou een tegenbod kunnen doen maar verder valt daar vrij weinig aan te doen (net als bij de rest van je salarisonderhandelingen).
Pagina: 1