Ipad onbruikbaar door systeem en anders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Mijn vraag
mijn moeder heeft een ipad air 2 met 16gb, zojuist ios 14 geïnstalleerd via iTunes omdat er geen 3.06gb vrij was. Nogal wiedes omdat het systeem iets van 6gb inneemt en de folders "anders" iets van 7,5gb.
Verder heeft mijn moeder alles in de cloud op enkele apps na zoals Facebook en een spelletje van 400 mb.
Geen fotos geen film en geen muziek lokaal opgeslagen

Mijn vraag: kan ze de iPad weggooien omdat alles door ios gebruikt wordt? Er kan geen enkele app geïnstalleerd worden 🤬 zo nee, hoe krijg ik de folder "anders" kleiner

Relevante software en hardware die ik gebruik
ipad air 2 16gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
google

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 19-09-2020 14:40 ]

www.casarodriguillo.com

Beste antwoord (via Pinin op 20-09-2020 19:49)

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Dit euvel komt best vaak voor op iphones/ipads. Dit heb ik ook op mijn 6s.

Via google heb je dan wel kunnen lezen dat je een aantal dingen kan doen die mogelijk helpen;

- Ipad verbinden met je computer/itunes en vervolgens een aantal minuten niks mee doen, dit “kan”
goede resultaten opleveren (variërend van 1Gb tot enkele gb’s).

- Safari legen. Spreekt voor zich.

- de ipad even uit doen om leeg te laten lopen.

- backup maken en een harde reset uitvoeren. zie ook de pagina van apple zelf; https://support.apple.com/en-us/HT211686

Zo zijn er nog wel wat opties. Genoeg om uit te proberen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• oski27
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Dit euvel komt best vaak voor op iphones/ipads. Dit heb ik ook op mijn 6s.

Via google heb je dan wel kunnen lezen dat je een aantal dingen kan doen die mogelijk helpen;

- Ipad verbinden met je computer/itunes en vervolgens een aantal minuten niks mee doen, dit “kan”
goede resultaten opleveren (variërend van 1Gb tot enkele gb’s).

- Safari legen. Spreekt voor zich.

- de ipad even uit doen om leeg te laten lopen.

- backup maken en een harde reset uitvoeren. zie ook de pagina van apple zelf; https://support.apple.com/en-us/HT211686

Zo zijn er nog wel wat opties. Genoeg om uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hmm, dat is allemaal gedaan. Volgens mij kan ik enkel een volledige reset uitvoeren

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat kun je niet ?
update via iTunes mislukt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:52:
Wat kun je niet ?
update via iTunes mislukt ?
Update via iTunes is wel gelukt. Maar de folder "overig/anders" bleef op iets van 7gb staan. Maar na een harde reset was het in orde, wel bizar. Ook apple zelf vind het een normale workaround.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pinin schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:32:
[...]

Update via iTunes is wel gelukt. Maar de folder "overig/anders" bleef op iets van 7gb staan. Maar na een harde reset was het in orde, wel bizar. Ook apple zelf vind het een normale workaround.
Ik ook, vaak reservekopie verwijderen en nieuw maken na update. of zgn force herstart aan itunes, en updaten.
als je te weinig vrij hebt, zal je niet normaal kunnen updaten want er is dan geen ruimte voor reservekopie, dat geeft ie dan ook aan in poging tot.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:37:
[...]

Ik ook, vaak reservekopie verwijderen en nieuw maken na update. of zgn force herstart aan itunes, en updaten.
als je te weinig vrij hebt, zal je niet normaal kunnen updaten want er is dan geen ruimte voor reservekopie, dat geeft ie dan ook aan in poging tot.
Ik vind het niet normaal, mijn moeder kon niks meer met haar ipad, dacht dat het altijd zo foolproof was en altijd alles werkte...

Anyway, hij doet het weer

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1