• nickvandam
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 11:12
Beste Tweakers,

Inmiddels heb ik dit scherm al 4 keer teruggestuurd i.v.m. dode pixels en de eerste had zelfs een dode pixel rij. Elke keer ook uren JScreenFix.com geprobeerd, maar werkt helaas niet. Het is momenteel ook echt lopende band werk geworden. Oude terugsturen en de nieuwe direct weer bestellen. Helaas bij het vierde scherm ook weer twee dode pixels.

Ben er ondertussen wel een beetje klaar mee en vraag mij af, moet ik dit nou accepteren omdat het blijkbaar normaal is met dit scherm dode pixels te hebben en hoe gaan jullie met dode pixels om? :|

Zijn er nog andere met een 38GN950 in hun bezit die hetzelfde hebben ervaren of juist helemaal niet? Ik heb echt een jaar op dit scherm gewacht en voor een prijs van €1400 kan je toch geen dode pixels accepteren?

Thanks voor jullie reactie!

Mvg, Nick

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom blijf je hetzelfde scherm kopen als je al 4 keer dode pixels hebt. Ik zou dode pixels sowieso niet accepteren, ongeacht wat voor geld je uitgeeft aan een scherm.
Dus zou 'm gewoon terugsturen, en een compleet ander scherm bestellen.

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Idem met de LG 34 inch 850. Al twee modellen gehad met dode en stuck pixels. Zeker op hoge(re) brightness goed te zien

• nickvandam
Er is helaas nog niet zoveel keuze in deze categorie monitoren. Ik probeer het denk nog 1 keer en daarna ben ik wel klaar met LG. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 23:22
Ik heb ook een 38GN950. Ook hier 1 dode pixel. Toevallig krijg ik morgen een nieuwe toegestuurd van Bol. Ben benieuwd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickvandam
Nou het lijkt erop dat monitor nr.5 geen dode pixels heeft. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkyzz
Ook hier geen dode pixels meer! Misschien betere quality control voordat ze de deur uit gingen

• nickvandam
sharkyzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:50:
Ook hier geen dode pixels meer! Misschien betere quality control voordat ze de deur uit gingen
Goed zo! Nu hopen dat het zo blijft. Het kostte wat moeite, maar ik ben weer tevreden. :*)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja, heb ik ook gehad, al vielen ze niet super op. Echter helemaal voor dit enorme bedrag vind ik het onaanvaardbaar.

Lijkt dus helaas hoge kans op dode pixels te zijn tot nu toe. Zag op amazon.de op gegeven moment iets van 10+ tweede kans exemplaren. Zou me niks verbazen als dat dode pixel gerelateerd was.

Mijn 3e scherm was eindelijk zonder dode pixels echter naar mijn gevoel iets meer vignetting (waar al deze schermen last van hebben) dan de andere twee.

Zo heb je altijd wat. Maar ben verder erg blij met dit scherm, hier kan ik een hele tijd mee vooruit. Zowel voor werk als gaming. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 23-09-2020 16:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Waar had je ze besteld dan weet ik dat ik daar iig niet hoef te bestellen want die jij hebt teruggestuurd proberen ze waarschijnlijk weer te slijten lol. Ik heb tijdje geleden deze monitor besteld, was perfect. Geen bleed, glow en geen pixel problemen. Om andere reden teruggestuurd toen maar beetje spijt nu 😁

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Die van mij zijn al weer even geleden dus daar hoef je sowieso niet al te bang voor te zijn. Bovendien worden ze daar niet meer als nieuw verkocht maar als 2e kans.

Je bent de eerste die ik tegenkom die beweert er één gehad te hebben zonder vignetting dus dat was dan inderdaad zonde dat je hem teruggestuurd hebt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• nickvandam
Help!!!! schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:16:
^
Die van mij zijn al weer even geleden dus daar hoef je sowieso niet al te bang voor te zijn. Bovendien worden ze daar niet meer als nieuw verkocht maar als 2e kans.

Je bent de eerste die ik tegenkom die beweert er één gehad te hebben zonder vignetting dus dat was dan inderdaad zonde dat je hem teruggestuurd hebt.
Klopt ik zie toevallig mijn scherm nu als tweedekans op Coolblue staan en ze vermelden erbij dat er een dode pixel is. Dat is wel netjes. Qua IPS glow hebben volgens mij al mijn schermen last van gehad, maar dit vind ik niet zo'n probleem.

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:16:
^

Kan me idd niet herinneren dat er vignetting was op dat scherm. Was 2 maanden geleden, ook bij CB.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

• sharkyzz
En ik heb weer een dode pixel (ditmaal rood gekleurd) Deze is nog een stuk irritanter als de vorige, zucht...

• nickvandam
sharkyzz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:19:
En ik heb weer een dode pixel (ditmaal rood gekleurd) Deze is nog een stuk irritanter als de vorige, zucht...
Ah balen man! En weer terugsturen? Ik ben ook echt panisch en controleer elke dag het scherm op dode pixels, maar so far so good hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Reactie op een wat oudere topic, maar ik ben benieuwd hoe de recentere monitoren zijn?

Nog steeds volop problemen met pixels of inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Ik wacht al sinds 3 september op een monitor van amazon, ik denk dat ze door hun voorraad heen gegaan zijn ivm deze problemen?

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:22
Vincenz0 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:41:
Ik wacht al sinds 3 september op een monitor van amazon, ik denk dat ze door hun voorraad heen gegaan zijn ivm deze problemen?
Ze zijn ruim leverbaar bij bol.com. Daar zijn er nog 27 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:44
Helaas zijn ze bij Bol wel ruim €100 duurder dan bij Amazon. Ik overweeg ook dit scherm te kopen, dus vraag me net als Ferio af of er iemand recente ervaring heeft met dode pixels op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
Ja, ik! Alle schermen die ik tot op heden van Bol heb gehad bevatten dead/stuck pixels. Ze hebben bij mij het probleem "afgekocht" (was mijn eigen voorstel overigens) omdat ze niet meer willen ruilen

[ Voor 16% gewijzigd door sharkyzz op 22-10-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Waren het pixels die je kan repareren? bijv door er op te duwen/de pixel fixer te gebruiken?

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
Ja wel geprobeerd, maar dat haalde niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ter info, mijn eerste twee 38GN950's hadden ook kapotte pixels. De pixelfixer/gebruikelijke truukjes haalde bij mij ook niets uit.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeMeNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 20:19
Ook leuke info.
Ik had gevraagd bij Informatique, deze zit bij mij om de hoek, of zij deze ook kunnen/gaan leveren.

Het antwoord was:
Ik heb antwoord ontvangen van onze inkoopafdeling.
Helaas kunnen wij deze monitor niet leveren.
LG heeft enkel Coolblue de rechten gegeven om deze monitor in Nederland te verkopen.
Helaas helaas. Vind ik nog wel raar waarom bol.com toch dit scherm kan leveren.

Ik wacht het nog even rustig af tot er weer wat meer voorraad is bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 22:22
Hmm ik kocht de 38GN950-B bij Bol en het was gelijk goed. Geen dode/stuck pixels of iets.
had alleen een soort corrosie (beschadiging) op de voet van de monitor (als dat alles is :+ )

Contact opgenomen met de klantenservice van LG zelf en kreeg vanuit hun een nieuwe voet toegestuurd gratis

[ Voor 4% gewijzigd door Tjona100 op 24-10-2020 23:22 ]

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvandam
Hier nog steeds zeer tevreden met de monitor en nog steeds dode pixels vrij, dus denk het het met deze wel goed zit. :)

Heb bij monitor nr4 wel even gedacht zal ik de Samsung G9 dan maar halen, maar blij dat het ik het toch nog een keer geprobeerd heb. Als ik de reviews mag geloven en omdat ik de monitor ook voor beeldbewerking gebruik is de LG denk toch een betere keuze.

Nu nog die 3080 op de kop tikken voordat Cyberpunk er is, maar volgens mij gaat dat helaas niet lukken. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 16:00

ZakjePatatje

Met mayonaise

Ik heb gisteren mijn 38GN950 mogen ontvangen van bol.com, geen dode pixels of andere problemen. Een prima exemplaar van een geweldige monitor :)

Er is dus niet per se iets mis met bestellen bij bol.com, blijft een kwestie van (on)geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkyzz
Klopt. Maar feit is dat het aantal exemplaren met 1 of meerdere dode pixels schrikbarend hoog ligt. Je mag toch verwachten dat ze bepaalde kwaliteitscontrole doen voordat die dingen de deur uit gaan.

Morgen krijg ik weer een nieuw exemplaar haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
Het probleem is ook niet gelieerd aan bol.com. Bij Coolblue zijn ook retouren met dode pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvandam
Ik denk dat alles onder de 3 dode pixels gewoon de deur uit gaan bij LG, maar dat ze een beetje onderschat hebben hoe kritisch wij consumenten zijn in deze prijsklasse. Ik ken ook wel een aantal mensen die de CX een paar keer hebben teruggestuurd i.v.m. dode pixels. Hoe dan ook 1 dode pixel is 1 te veel.

https://www.lg.com/nl/ond.../CT20182048-1359105321849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb destijds CB retour gestuurd en Amazon. De 3e via amazon was wel goed.

Je moet geluk hebben en je weet toch niet wat de reden is. Slechte produktierun ? Kan, maar is niet zo dat die run perse bij 1 retailer terecht komt.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sharkyzz
Nou precies dat Nick. In deze prijsklasse moet het gewoon goed zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkyzz
Maar buiten de dode pixel problemen is het wel een geweldig scherm en word ik er elke dag weer vrolijk van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nickvandam schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:07:
Ik denk dat alles onder de 3 dode pixels gewoon de deur uit gaan bij LG, maar dat ze een beetje onderschat hebben hoe kritisch wij consumenten zijn in deze prijsklasse. Ik ken ook wel een aantal mensen die de CX een paar keer hebben teruggestuurd i.v.m. dode pixels. Hoe dan ook 1 dode pixel is 1 te veel.

https://www.lg.com/nl/ond.../CT20182048-1359105321849
Exact. Zelf vind ik een kapotte pixel ook bij een monitor van de helft niet acceptabel.

Maar voor een monitor die meer kost dan een LG 55" oled moet het gewoon goed zijn.

Wel is het zo dat ik echt behoorlijk goed moest zoeken met de bekende tools om de kapotte pixels te vinden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sharkyzz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:12:
Maar buiten de dode pixel problemen is het wel een geweldig scherm en word ik er elke dag weer vrolijk van :)
Ik ook! :)

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickvandam
sharkyzz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:12:
Zeker weten, genieten dit: :*) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kkzp9xted3MxpNHyunNH-rIviAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ce2vBDW2dpHR8sEl2oqpLP7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkyzz
Nice! Ik zal morgen ook even een foto delen :)

[ Voor 4% gewijzigd door sharkyzz op 27-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
TakeMeNL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:22:
Ook leuke info.
Ik had gevraagd bij Informatique, deze zit bij mij om de hoek, of zij deze ook kunnen/gaan leveren.

Het antwoord was:

[...]

Helaas helaas. Vind ik nog wel raar waarom bol.com toch dit scherm kan leveren.

Ik wacht het nog even rustig af tot er weer wat meer voorraad is bij Coolblue.
Coolblue ook nog is gelijk één van de duurste webshops. Ik haal daar echt nooit mijn spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Nu ik dit zo allemaal lees over de 38GN950 en de dode pixels ben ik niet zo hyped meer om er een te bestellen. Ik heb eerder wel een monitor gehad met een dode pixel, wat bij mij hielp was een tikje tegen de dode pixel te geven. Iemand van jullie al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvandam
mprkooij schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:27:
Nu ik dit zo allemaal lees over de 38GN950 en de dode pixels ben ik niet zo hyped meer om er een te bestellen. Ik heb eerder wel een monitor gehad met een dode pixel, wat bij mij hielp was een tikje tegen de dode pixel te geven. Iemand van jullie al geprobeerd?
Jepp, bij alle 4 de monitoren heb ik alles geprobeerd. Paar uur lang JScreenFix.com hielp niet, licht tikken tegen de pixel, heel licht drukken op de pixel met een tablet pen, zelf met een zaklamp en bepaalde hertz frequentie geluid geprobeerd. (Alle mogelijkheden op het internet geprobeerd) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
Ik heb dat met meerdere schermen geprobeerd, maar haalt niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Dit is de reden waarom ik het liefst met afterpay zou willen bestellen. Helaas mag dat bij dat artikel niet bij bol.com :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkyzz
Ja, niet heel gek bij zo'n duur product :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkyzz
Aan de andere kant je hebt altijd 30 dagen bedenktijd. Stuur je hem terug en krijg je het geld binnen 3-5 werkdagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Edit: mag weg

[ Voor 80% gewijzigd door Ferio op 28-10-2020 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 87Dave
  • Laatst online: 18-07 23:16
Mijn vorige monitor begon kuren te krijgen en kon geen 144hz meer aan. Ook op lage refresh rates, kreeg ik steeds meer issues dus had ik een nieuwe nodig. Vrij dringend omdat ik nu fulltime thuis moet werken.

Ik kom van 1440p 16:9 en wil een stapje hoger gaan. Ik heb 1440p 21:9 overwogen, maar ik heb deze gekozen voor 1600p 21:9 met 160hz en HDR600. Voor perfecte HDR ga ik wel op mijn oled tv films kijken, dit is eerder voor games in HDR te krijgen.
Het is ook nog altijd 26% minder pixels dan 4k, dus is alles vlot laten draaien een beetje realistischer. :P En je kan ook lagere resoluties gebruiken zoals bv. 2560x1600.

De Samsung G9 heb ik ook overwogen, maar die is extreem krom en lijkt veel problemen te hebben.

De LG 38GN950-B besteld bij Bol.com omdat daar retour wel kan indien nodig. Binnen een dag geleverd. Er waren er nog 9 beschikbaar, dus ze zullen er nog wel hebben.

Doos was perfect in orde, lijkt me nog niet geopend. Ik heb deze dead pixel test al gedaan en geen enkel defect gevonden. :)
Moet natuurlijk wel voor die prijs. Ik zou geen halve dode pixel aanvaarden.

Ook naar 160hz overclocken lukt meteen. Dat is wel op 8bit RGB. Voor de niet competitieve meer sightseeing games denk ik 120hz 10bit te gaan.

Een eerste test met cs go gedaan met en zonder G-sync en alles werkt. Geen flikkering gemerkt.

Mijn oude GTX 1080 kan het nog verbazend goed aan, maar ik ben toch al van plan om een pc upgrade te gaan doen met alle nieuwe kaarten die uitkomen. :p Ik had wel vroeger al de firmware upgrade voor DP 1.4 ondersteuning gedaan, ik weet zeker niet of dat noodzakelijk was, maar ik denk van wel voor de hogere refresh rates. Ik heb ook nog de hotfix driver. Die had ik als trouble shooting voor mijn oud scherm geprobeerd.
Pagina: 1