Dag iedereen,
ik heb al een tijdje alle topics gevolgd in dit forum, om een eerste idee te krijgen van wat er in mijn nieuwe build moet komen.
Het idee is om een future proof desktop te bouwen, die ons 5120x140 Samsung scherm goed aankan.
Ik heb ooit 1 pc in mekaar gestoken, dus als jullie nog handige tips&tricks, of links hebben die mij laten zien hoe ik het in mekaar steken best kan aanpakken, dan graag.
Ik mik op de nieuwe AMD-cpu's, en dat is ook onderdeel van de vraag: koop ik alles nu al, of kan het zijn dat ik voor deze nieuwe processoren een ander moederbord etc nodig heb, dus best op dat moment alles in één?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken, programmeren, sommige GIS toepassingen en -berekeningen, wie weet wat Matlab, occasioneel wat Photoshop. Maar ik wil ook FS2020 kunnen draaien in high of ultra, daar ik het ga gebruiken om de procedures voor mijn PPL (private pilot license) te oefenen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung LC49R90 scherm (5120x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32GB ram, 1TB SSD + 250GB SSD voor OS, GTX 3080, + de nieuwe AMD processoren. Hoeveel ventilatoren heb ik nog nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zo veel mogelijk bang for the bucks is de voorkeur. Ik weet bijvoorbeeld niet wat kiezen tussen het hele scala aan 3080 kaarten... er zijn zoveel verschillende varianten, en ik geraak er niet echt wijs uit welke ik nu moet nemen.
Ook qua kast ben ik er nog niet helemaal uit. Iemand tips voor een toegankelijke, strakke zwarte kast (max 100€)?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet te luid, strakke zwarte kast, geen rgb.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het zou top zijn als ik hierna wist
a) welke 3080,
b) of ik alles al kan bestellen en dan wachten op de nieuwe AMD's,
c) welke behuizing jullie handig vinden,
e) heb ik nog ventilatoren nodig en
d) past dit qua lay-out en formaat allemaal een beetje?
Voorlopig heb ik deze configuratie, processor nog niet geselecteerd (wachten op de nieuwe AMD's), met grafische kaart en behuizing nog met een vraagteken achter.
Alvast merci!
ik heb al een tijdje alle topics gevolgd in dit forum, om een eerste idee te krijgen van wat er in mijn nieuwe build moet komen.
Het idee is om een future proof desktop te bouwen, die ons 5120x140 Samsung scherm goed aankan.
Ik heb ooit 1 pc in mekaar gestoken, dus als jullie nog handige tips&tricks, of links hebben die mij laten zien hoe ik het in mekaar steken best kan aanpakken, dan graag.
Ik mik op de nieuwe AMD-cpu's, en dat is ook onderdeel van de vraag: koop ik alles nu al, of kan het zijn dat ik voor deze nieuwe processoren een ander moederbord etc nodig heb, dus best op dat moment alles in één?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken, programmeren, sommige GIS toepassingen en -berekeningen, wie weet wat Matlab, occasioneel wat Photoshop. Maar ik wil ook FS2020 kunnen draaien in high of ultra, daar ik het ga gebruiken om de procedures voor mijn PPL (private pilot license) te oefenen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1800€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung LC49R90 scherm (5120x1440)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32GB ram, 1TB SSD + 250GB SSD voor OS, GTX 3080, + de nieuwe AMD processoren. Hoeveel ventilatoren heb ik nog nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zo veel mogelijk bang for the bucks is de voorkeur. Ik weet bijvoorbeeld niet wat kiezen tussen het hele scala aan 3080 kaarten... er zijn zoveel verschillende varianten, en ik geraak er niet echt wijs uit welke ik nu moet nemen.
Ook qua kast ben ik er nog niet helemaal uit. Iemand tips voor een toegankelijke, strakke zwarte kast (max 100€)?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet te luid, strakke zwarte kast, geen rgb.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het zou top zijn als ik hierna wist
a) welke 3080,
b) of ik alles al kan bestellen en dan wachten op de nieuwe AMD's,
c) welke behuizing jullie handig vinden,
e) heb ik nog ventilatoren nodig en
d) past dit qua lay-out en formaat allemaal een beetje?
Voorlopig heb ik deze configuratie, processor nog niet geselecteerd (wachten op de nieuwe AMD's), met grafische kaart en behuizing nog met een vraagteken achter.
Alvast merci!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Elite | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 879,- | € 879,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 105,90 | € 105,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 96,90 | € 96,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 34,29 | € 34,29 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.460,95 | ||
:fill(white):strip_exif()/f/image/gqUxgsJVI5MntPAueMgadCFs.png?f=user_large)