Alternatief voor HostGator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
Voor een goede kennis doe ik het beheer van een paar websites en de e-mail.

Drie jaar geleden zijn zij via een goedkope aanbieding in zee gegaan met HostGator. Dat contract wordt binnenkort verlengd maar dan is het niet meer zo goedkoop. Ik ben dus voor ze op zoek naar een Nederlands alternatief.

Ik kom er nu achter dat dit in NL toch nog aan de prijzige kant is (althans vergeleken met Hostgator). Ik ben op zoek naar een unmanaged VPS oplossing. Ik heb even rond gekeken en verreweg de goedkoopste is Strato. Als ik echter de reviews lees wordt je daar niet echt blij van. Hetzelfde geldt voor YourHosting.

Over Hostnet lees ik wel goede reviews en ik heb ook ervaring met Hostnet omdat de domein namen daar geregistreerd staan en ik al een paar keer met ze gechat heb. Goedkoopste VPS hosting is daar 7,50 in de maand. Ik zie verder ook dat je de VPS host zelf kunt samen stellen. Met 7.50 vallen de kosten mee maar dan heb je wel het minimum.

Via mijn werk ken ik verder nog TransIP maar die zijn eigenlijk te duur.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alle reacties

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 15:07
Naar wat voor VPS ben je opzoek qua specificaties?

• be3a18
De goedkoopste optie van Hostnet is misschien net iets te licht maar voldoet voorlopig denk ik.

In eerste instantie maar 1 website en e-mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je topic is summier qua info.
Je vertelt niks over eisen.
Dan kan het antwoord net zo goed zijn: ik raad je een tweedehands fiets aan, want die is goedkoper dan een auto.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
be3a18 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:18:
De goedkoopste optie van Hostnet is misschien net iets te licht maar voldoet voorlopig denk ik.

In eerste instantie maar 1 website en e-mail.
Zoals hierboven ook al gezegd is het erg weinig informatie. 1 website en e-mail zegt niets, als die ene website toevallig Facebook is en de e-mail GGD Nederland afhandelt dan heb je aardig wat capaciteit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn. Het gaat om 2 WordPress websites met voor iedere website dus een database en e-mail. 1 E-mail box is redelijk groot met momenteel 6GB, de andere zit onder de 1GB.

De websites zijn niet bijzonder uitgebreid, in 1 geval alleen maar 1 hoofdpagina en bij de andere website zo'n 15 pagina's. Als ik van laatst genoemde website een back-up maak zit ik op zo'n 90MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 02-10 15:15
be3a18 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:30:
Ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn. Het gaat om 2 WordPress websites met voor iedere website dus een database en e-mail. 1 E-mail box is redelijk groot met momenteel 6GB, de andere zit onder de 1GB.

De websites zijn niet bijzonder uitgebreid, in 1 geval alleen maar 1 hoofdpagina en bij de andere website zo'n 15 pagina's. Als ik van laatst genoemde website een back-up maak zit ik op zo'n 90MB.
Kijk eens naar Hetzner Cloud. In combinatie met Cyberpanel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:39

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik heb geen problemen met strato. Ik heb een unmanged vps. De meeste reviews zullen wel managed hosting zijn. Zo lang het maar up blijft. De rest ben je zelf verantwoordelijk voor.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt niet alsof je een VPS nodig hebt. Het business pakket van Neostrada heeft voldoende opslag en bandbreedte en geeft 3GB RAM met 3 vCPU's.

Ik wou vroeger ook alles zelf beheren, blij dat ik het licht heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:12:
Klinkt niet alsof je een VPS nodig hebt. Het business pakket van Neostrada heeft voldoende opslag en bandbreedte en geeft 3GB RAM met 3 vCPU's.

Ik wou vroeger ook alles zelf beheren, blij dat ik het licht heb gezien.
Heb onlangs ook rondgekeken naar een nieuwe shared host (heb momenteel geen SSH en cronjob, die zou ik graag wel hebben). Bij die zoektocht ook Neostrada gezien en hoewel de prijs goed is valt mij de reviews sinds begin dit jaar negatief op. Lijkt wel sinds de overname door Team Blue dat het echt waardeloos is met service. Natuurlijk zie je veel eerder de slechte dan de goede ervaringen op internet, maar ik vind het toch wel frappant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Waarom een VPS? Waarom niet gewoon een hosting/e-mail en eventueel domein alles-in-1 pakket afnemen bij een hoster, stukken goedkoper. Scheelt je ook onderhoud op je server (en een dure licentie?).

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TheDudez schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:33:
Ik heb geen problemen met strato.
offtopic:
Totdat je de huidige reclame ziet met H.P. Baxxter... :p

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

be3a18 schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:30:

Nog steeds niet echt heel veel informatie. Het kan natuurlijk zijn dat je het Snappy 2000 hebt van HostGator, maar het kan net zo goed zijn dat je het Snappy 8000 van hen afneemt. Prijsverschil maar ook de verschillen in specificaties is daarin enorm.

Waar het Snappy 2000 maar 2GB, 2 cores, 120GB Storage en 1.5TB biedt is dit bij het Snappy 8000 ineens 8GB, 4 cores, 240GB storage en 3TB bandbreedte. Voor de prijs die HostGator veelal rekent heb je trouwens goede alternatieven bij isgenoeg en zelfs SoYouStart hoewel .... Frankrijk.

Maar zoals gezegd, waarom niet gewoon hosting? Er zijn genoeg partijen die specifiek voor Wordpress e.a. Content Management Systemen, hele mooie pakketten hebben samengesteld.

Vimexx (Hosting in Nederland)
Antagonist (Hosting in Nederland)
Strato (Hosting in Duitsland)
OVH (Hosting in Frankrijk)

Enkele van deze partijen bieden ook Virtual Private Servers aan of zelfs Dedicated Servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat me nog steeds niet duidelijk is, is waarom het een VPS moet zijn. Dat is iets wat in deze situatie (met de gegevens die we nu hebben) niks toevoegt, buiten kosten, onderhoud, en verantwoording.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Ik heb een vps bij Contabo en bevalt prima!

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:03
Kan je niet gewoon hier een aanbieder uit zoeken?

https://www.webhosters.nl/goedkope-webhosting/?_price=0%2C2

Lekker goedkoop en geen VPS nodig waar nog een control panel overheen moet of de boel gaat een keer plat en niemand weet hoe dat probleem verholpen moet worden.

Begin niet aan een VPS tenzij je een achtergrond als Linux engineer hebt.
Pagina: 1