• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Zojuist sinds een maandje (voor het eerst) in bezit van een leaseauto.
Ik rij hem alleen zakelijk, dus heb netjes het formulier ingevuld dat ik geen prive km's rij
(buiten de 500 die toegestaan is uiteraard).

Ik wil de rittenregistratie bijhouden in een app, of in excel.
Waar ik moeite mee heb is om te bepalen wat nu wel of niet zakelijk is.
Klinkt misschien gek maar ik zal het uitleggen.

Heb sinds kort een nieuwe functie, en het kantoor is voor 20% open ivm corona.
Je wordt dus gestimuleerd om zo veel als mogelijk thuis te werken.
Je mag wel naar kantoor maar dan moet je reserveren. Ik snap dat deze woon-werk km's zakelijk zijn.

VB1:
Ik heb nu redelijk wat virtuele kennismakingen gemaakt,
en wil met wat collega's een fysieke kennismaking inplannen icm een lunch.
Mag ik dit nu registreren als zakelijk en ook zo noteren ?
huis-lunchroom collega en dit ook zo in mijn werkagenda noteren natuurlijk.

VB2:
Ik wil met een andere collega een kennissessie bij hem thuis,
omdat we het beide geen probleem (op 1.5m) vinden en zo makkelijker up to speed kunnen komen.
Mag ik hier ook de leaseauto voor pakken?

Slotvraag
Wie bepaalt nu wat zakelijk is bij een eventuele controle ?
Zodra ik het in mijn zakelijke agenda zet incl adres. Is het dan waterdicht icm de rittenregistratie ?
Wordt er navraag gedaan bij mijn manager of het wel echt zo was?
Indien ja, geen probleem natuurlijk!

Kortom.. hoe moet ik dit nu aanvliegen?
Dank je wel alvast !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Dat lijken mij vragen die de wagenparkbeheerder / lease coordinator van jouw bedrijf perfect kan beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wie bepaalt nu wat zakelijk is bij een eventuele controle ?
De belastingdienst. En dan "eisen" ze een sluitende rittenregistratie.

Tenzij de regels veranderd zijn, is het voldoende om alleen "startpunt (postcode + huisnummer)", "eindpunt (postcode + huisnummer)" en "kortste afstand" voor zakelijke ritten te noteren. Voor je eigen gemodsrust kan je dan vertrek- / aankomsttijd en "reden van rit" invullen.

Elke kink in de kabel zoals een file waarbij je verplicht wordt door de wegbeheerder om 9km door een stadskern om te rijden, moet je markeren in je agenda en administratie; de 9km kan dus ook gezien worden als "even door de stad langs de Appie" en telt daardoor bij je prive-telling tenzijn dus apart gemarkeerd.

Wil je e.e.a. automagisch; ik geloof dat er meerdere apps zijn incl een dongle van de ANWB die alles tot op de centimeter nauwkeurig bijhouden; hoef je dat alleen dus maar later langs je agenda te leggen als er een audit komt.

Normaliter wordt je pas door de belastingdienst gecontroleerd als jouw auto meermaals "best ver" van huis gezien is op tijden dat het voor hun niet aannemelijk is dat je werkt (zoals het parkeerterrein van een meubelboulevard op zondag of 2 dagen continu geparkeerd op het adres van een vriend van je).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Djmaddox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:31:
Dat lijken mij vragen die de wagenparkbeheerder / lease coordinator van jouw bedrijf perfect kan beantwoorden.
Want de wagenparkbeheerder is door de bank genomen ook belasting expert? Hij of zij zal vast de vraag eerder gehad hebben maar zijn mening is niks meer dan dat: een mening. Zoals @MAX3400 terecht aangeeft bepaalt uiteindelijk de belastingdienst of de rit zakelijk was

@C6DL : het gaat erom dat jij aannemelijk kunt maken dat het een zakelijke rit was. Zoals jij het beschrijft zou ik mij geen zorgen maken mocht je ooit vragen krijgen. Zeker als je ook nog agenda bijhoudt met wat inhoud dan heb je goede bewijslast :). Navraag bij je manager zou wel een behoorlijke inbreuk zijn op je zakelijke relatie met je werkgever. Als je kijkt naar de rechtszaken die de belastingdienst heeft gevoerd over dit onderwerp wordt er vooral uitgegaan van camera registraties die dan sowieso moeten kloppen met je administratie.

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 19-09-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:14
Ik ben consultant en heb met hetzelfde te maken (reed eerst alleen zakelijk). Ook heb ik sommige klanten waar ik 7 verschillende routes heb op basis van Apple Maps en verkeersdrukte. De belastingdienst gaat mij niet verkopen dat ik verplicht in de file moet staan om mijn standaard kilometers te maken.

Oftewel houd simpelweg bij waarom je ergens naartoe moet en de route. Ik schreef de hoofdwegen op en totaal aantal kilometers. Idem voor een lunchmeeting of bijeenkomst bij iemand thuis, als je dit in je agenda hebt staan, is dat helemaal prima.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Zakenlunch is zoals de naam al zegt, zakelijk van aard.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat ze anpr gebruiken, als jij dus bij de Gamma geparkeerd stond en dat niet in je km registratie is terug te vinden ben je het bokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wolly schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:07:
Houd er ook rekening mee dat ze anpr gebruiken, als jij dus bij de Gamma geparkeerd stond en dat niet in je km registratie is terug te vinden ben je het bokje.
Neehoor... Je hebt 500km speling om te voorkomen dat een "onduidelijkheid" in je agenda/registratie ervoor zorgt dat je alsnog bijtelling moet gaan betalen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 21:50
Ontopic: Ja is allemaal zakelijk. Je zou nu volgens mij zelfs een ritje naar de AH zakelijk kunnen maken als je daar je lunch en koffie koopt ivm thuiswerken. Boeit de belastingdienst weinig denk ik, zolang je maar niet bij de efteling, gamma, scheveningen boulevard gezien wordt.

Offtopic:
Zet aub ook de begin en eindstand van je kilometerteller erbij. Soort van dubbelboekhouden, heb zo zelf al een aantal foutjes eruit gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

Reptile209

- gers -

Question Mark schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:39:
[...]

Neehoor... Je hebt 500km speling om te voorkomen dat een "onduidelijkheid" in je agenda/registratie ervoor zorgt dat je alsnog bijtelling moet gaan betalen.
Maar je had dat ritje naar de Gamma dus wel als privérit moeten noteren. Net zoals zondagavond even naar het tankstation, zodat je maandag gelijk door kan. Het mag prima, maar schrijf het wel op! Ga er niet vanuit: die 2 km komt wel bij de rit van maandag op, want als je kenteken op zondag ergens wordt geregistreerd en er is geen rit, wordt je hele administratie afgekeurd.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Als een registratie aantoonbaar onvolledig of onjuist is (door bijvoorbeeld een foto op de parkeerplaats van de Gamma en die rit is niet geregistreerd), dan verwerpt de belastingdienst je registratie en voldoe je dus niet aan de eisen voor de vrijstelling van bijteling. Omdat het achteraf moet worden geconstateerd, is het een naheffing en vaak een boete.

Edit: wat hierboven staat. De Gamma mag best, binnen de 500 km. Maar dan moet hij wel in de rittenregistratie staan. Een aantoonbaar ontbrekende rit maakt het mogelijk om de hele rittenregistratie te verwerpen.

[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 21-09-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Dank voor alle reacties!
HenkEisDS schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:51:
Ontopic: Ja is allemaal zakelijk. Je zou nu volgens mij zelfs een ritje naar de AH zakelijk kunnen maken als je daar je lunch en koffie koopt ivm thuiswerken. Boeit de belastingdienst weinig denk ik, zolang je maar niet bij de efteling, gamma, scheveningen boulevard gezien wordt.
Meen je?
Ik vind dat werk en prive zo op deze manier erg in elkaar verweven.
Als ik dan eten ten drinken koop ivm thuiswerken, moet ik dit dan ook in mijn agenda vermelden dat ik daar de auto voor heb gepakt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
We Are Borg schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:50:
[...]

@C6DL : het gaat erom dat jij aannemelijk kunt maken dat het een zakelijke rit was. Zoals jij het beschrijft zou ik mij geen zorgen maken mocht je ooit vragen krijgen. Zeker als je ook nog agenda bijhoudt met wat inhoud dan heb je goede bewijslast :). Navraag bij je manager zou wel een behoorlijke inbreuk zijn op je zakelijke relatie met je werkgever. Als je kijkt naar de rechtszaken die de belastingdienst heeft gevoerd over dit onderwerp wordt er vooral uitgegaan van camera registraties die dan sowieso moeten kloppen met je administratie.
Vind het gewoon apart om dit te lezen.
Hoe gaat de inspecteur (indien het er ooit van komt), nu bepalen of het zakelijk of prive was?
Dat kan alleen mijn werkgever toch ?
Zelf al wordt ik bij de gamma gespot in het weekend om bv een goede bureaustoel te kopen voor het thuiswerken?

Zoals ik hierboven ook vermeld had.. ik vind werk en prive dan erg in elkaar opgaan.
Hoe ga je dit dan nog hardmaken tijdens een controle..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

C6DL schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:25:
[...]
Zelf al wordt ik bij de gamma gespot in het weekend om bv een goede bureaustoel te kopen voor het thuiswerken?

Zoals ik hierboven ook vermeld had.. ik vind werk en prive dan erg in elkaar opgaan.
Door héél goed bij te houden waar een rit voor was. Dus niet alleen in je administratie, maar ook door bv via je emailverkeer met je werkgever aantoonbaar te maken dat je op verzoek van de werkgever bij de gamma was. Het vervelende is nu eenmaal dat de bewijslast bij jou ligt.
Reptile209 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:52:
[...]

Maar je had dat ritje naar de Gamma dus wel als privérit moeten noteren.
Klopt, elke rit moet geregistreerd worden. Wél heb je 500 Km speling mocht er discussie ontstaan of een rit nu wel of niet zakelijk was.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

ik vind werk en prive dan erg in elkaar opgaan.
Bot gezegd: wat je vindt is niet wettelijk vastgelegd. En als je dat dus "wel" wil weten, zou ik je expliciet adviseren om dit niet alleen even met je werkgever te bespreken (die hebben namelijk vast een fiscaal jurist in dienst) maar misschien ook op persoonlijke titel met de Belastingdienst.

De (halve) voorbeelden van in het weekend naar de Gamma voor een stoel, vind ik wat zwakjes en ik ben bang dat een belasting-inspecteur dus hierin niet meegaat. Sterker nog, en nu speel ik helemaal advocaat van de duivel: zolang jij geen vastgelegde maandelijkse / dagelijkse vergoeding krijgt voor een thuiswerkplek, is de uitgave prive en "dus" is je ritje prive.

Ook wat @Orangelights23 zegt over bijvoorbeeld " De belastingdienst gaat mij niet verkopen dat ik verplicht in de file moet staan om mijn standaard kilometers te maken.": Dat klopt. Je wordt niet verplicht om in de file te staan. Je bent echter wel verplicht om je omweg te noteren.

Gek voorbeeld: je wil zakelijk vanaf Nieuw-Vennep (A4) naar Zaandam. Snelste route: A4, A5, Coentunnel, klaar. Maar nu is Coentunnel dicht. Moet je dus A4, A10 Zuid, Oost, Noord omrijden. Scheelt je een km over 19. Die moet je opschrijven in je administratie. Je staat dus expliciet niet verplicht in de file maar je rijdt wel "19 onbekende kilometers" die in een controle verantwoord moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Standeman

Prutser 1e klasse

En dat is allemaal precies de reden dat ik gewoon bijtelling betaal. Ik weer van mezelf al dat ik een administratieve ramp ben en geheid de mist in ga met de rittenadministratie. Het kost wat, maar het geeft mij een hoop gemoedsrust (en gemak) terug.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Standeman schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:48:
En dat is allemaal precies de reden dat ik gewoon bijtelling betaal.
Topicstart is wat incompleet maar @C6DL heeft gewoon nog prive een (dikke) BMW5 staan. Ik snap wel dat die lease-Outlander dan zo min mogelijk mag/moet kosten op de jaarlijkse blauwe brief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

Standeman

Prutser 1e klasse

MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:51:
[...]

Topicstart is wat incompleet maar @C6DL heeft gewoon nog prive een (dikke) BMW5 staan. Ik snap wel dat die lease-Outlander dan zo min mogelijk mag/moet kosten op de jaarlijkse blauwe brief ;)
Ah, dat verklaard wel het één en ander :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Vind het gewoon apart om dit te lezen.
Hoe gaat de inspecteur (indien het er ooit van komt), nu bepalen of het zakelijk of prive was?
Dat kan alleen mijn werkgever toch ?

Daarom ken ik mensen die apart een fysieke agenda bijhouden als extra bewijslast. Echter, nogmaals, tot nu toe heb ik alleen rechtszaken gelezen waarbij de belastingdienst camera’s gebruikt om zo gaten te schieten in de kilometerregistratie. Dat wil niet zeggen dat ze het ook niet anders kunnen controleren (en zoals al is aangegeven ligt de bewijslast bij jou). Zeker je gamma voorbeeld zou ik lastig vinden: heeft jouw werkgever jou de opdracht gegeven dit bij de gamma te gaan halen? Is een bureau stoel voor thuis ondertussen niet standaard en is het dus wel puur zakelijk of ook niet (een gedeelte) privé? Dat is dan aan de belastinginspecteur

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 21-09-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:14
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:43:
[...]

Ook wat @Orangelights23 zegt over bijvoorbeeld " De belastingdienst gaat mij niet verkopen dat ik verplicht in de file moet staan om mijn standaard kilometers te maken.": Dat klopt. Je wordt niet verplicht om in de file te staan. Je bent echter wel verplicht om je omweg te noteren.
Dat is ook precies de reden waarom ik de route noteer, oftewel straatnamen, N-wegen en snelwegen. Hierdoor is het perfect af te leiden hoe ik heb gereden. Je hebt ook opties die je rit zelf registreren, maar vanwege privacyredenen wil ik dat niet.

Het lastige vind ik wel wanneer ik verkeerd rij, of geen parkeerplek kon vinden, maar ook hier schrijf ik alle wegen op in mijn rittenregistratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Orangelights23 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:16:
[...]

...Je hebt ook opties die je rit zelf registreren, maar vanwege privacyredenen wil ik dat niet.
Allicht, maar semi-offtopic: Torque App (in ieder geval Android) kan je hele rit via GPS vastleggen in jouw "eigen" omgeving. En er zullen meer apps zijn die vrij duidelijk bijhouden waar je geweest bent; ook een dashcam met GPS kan je hiervoor gebruiken (en dan de beelden weggooien en alleen de GPS-stream bewaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Standeman schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:58:
[...]

Ah, dat verklaard wel het één en ander :p
En gewoon een tracker in laten bouwen die alles digitaal registreerd, hoef je alleen nog maar te noteren waarvoor het is.

Kost je een keer 150 euro maar dan is het wel geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:24:
[...]

Allicht, maar semi-offtopic: Torque App (in ieder geval Android) kan je hele rit via GPS vastleggen in jouw "eigen" omgeving. En er zullen meer apps zijn die vrij duidelijk bijhouden waar je geweest bent; ook een dashcam met GPS kan je hiervoor gebruiken (en dan de beelden weggooien en alleen de GPS-stream bewaren).
GPS log van een verwijderbaar device of app is niet toegestaan door de BD. Dan moet je echt een blackbox gaan gebruiken zoals https://fleetgo.nl/rittenregistratie/ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Door een rittenlogboek bij te houden met daarin het doel van elke rit als je de bestemming discutabel vindt (supermarkt, bouwmarkt, duidelijk maken dat het noodzakelijke extra ritten zijn ivm thuiswerken, bij boodschappen lastig hard te maken, bouwmarkt / ikea (bureaustoel) is dat tot zekere hoogte wel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GrooV schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:28:
[...]

GPS log van een verwijderbaar device of app is niet toegestaan door de BD. Dan moet je echt een blackbox gaan gebruiken zoals https://fleetgo.nl/rittenregistratie/ !
Klopt, dat zei ik ook niet specifiek; het is ondersteunend voor de administratie die iemand zelf wil bijhouden.

Overigens, en dat is wel vreemd: als de fiscus een dashcam niet accepteert als "bewijs" maar ik diezelfde dashcam wel in de rechtszaal kan gebruiken om mijn schuld / onschuld / betrokkenheid bij een Wet Mulder te beargumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:42
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:32:
[...]

Klopt, dat zei ik ook niet specifiek; het is ondersteunend voor de administratie die iemand zelf wil bijhouden.

Overigens, en dat is wel vreemd: als de fiscus een dashcam niet accepteert als "bewijs" maar ik diezelfde dashcam wel in de rechtszaal kan gebruiken om mijn schuld / onschuld / betrokkenheid bij een Wet Mulder te beargumenteren.
Het is vreemd als je dingen die niks met elkaar te maken hebben gaat vergelijken ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

GrooV schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:38:
[...]

Het is vreemd als je dingen die niks met elkaar te maken hebben gaat vergelijken ja :)
Want GPS (coordinaten en snelheid) voor een overtreding zijn "anders" dan waar ik ben voor een zakelijke afstand (coordinaten en snelheid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Puur ter aanvulling:
Ik heb 2 jaar ook een auto puur zakelijk gereden. Het bijhouden van een sluitende rittenadministratie is belangrijk. Ik noteerde aan het einde van iedere rit:
  • de kilometerstand
  • datum (ISO8601)
  • locatie (naam klant & plaats)
  • genomen route (snelwegen en N-wegen voldoende resolutie wmb, tenzij je veel binnendoor rijd).
En dan zou je nog opmerkingen kunnen noteren rondom een gebeurtenis, of een pingeltje van de auto of dat je de banden weer een keer hebt opgepompt, etc.
Dat was voldoende en als je het netjes doet keurig sluitend te houden.
Als je een gat ziet meteen van die 500 km pot aftrekken zodat je er niet overheen gaat.

Ik deed dit juist in een schrift/boekje. Dus op papier met een pen. Mijn telefoon pakken en dit zus en zo in gaan typen veel te veel gedoe. Met een tracker werken kan ook, maar dat vond ik ronduit overkill en eigenlijk ook minder betrouwbaar (want veel meer componenten).
Iets in het boekje pennen ging me sneller af, kon in één regel per rit (excl. opmerking) en klaar. Einde van de week boekje even mee naar binnen en daar die week overtikken in de spreadsheet voor de digitale administratie, op datzelfde moment deed ik dan een controle&aanvulling van mijn urenstaat. Is maar een werkwijze, dat werkte voor mij.
Belangrijkste is denk ik: houd het simpel, helpt het consequent blijven en is vlot klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 21-09-2020 14:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:37
Het gaat erom dat je het voor jezelf goed kan verklaren, maar houd er rekening mee dat als je een keer bij een pretpark ofzo staat dat je wel op het "vizier" kan staan en dat ze dan wel goed kunnen door je administratie heen gaan, dat kan echt met de spreekwoordelijke kam gebeuren. Twee keer per dag getankt of bijv. twee keer vlak achter elkaar? Hé, dat is bijzonder, leg dat eens uit? Daar kun je immers ook een snack halen. Als het dan ook nog niet correspondeert met gereden kilometers voor tanken... Volgens mij had ik het in het originele topic ook al genoemd: de Belastingdienst zoekt naar afwijkingen en gebruikelijkheden. Richt je daar dus op: licht je afwijkingen toe met een opmerkingenveld, eventueel voorzien van een kopie van je agenda. De "pakkans" is klein, maar als ze je op de korrel hebben zal je het allemaal goed moeten kunnen verklaren. En ga vandaag maar eens uitleggen waarom je een half jaar geleden 4 kilometer deed voor, theoretisch, dezelfde reis van A naar B.

Ik zie bijv. iemand suggereren dat ze niet zo moeilijk zullen doen over supermarkt bezoeken, daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als je een verkeerde treft gaan ze er echt op detailniveau doorheen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
MAX3400 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:32:
Maar dat is eenzelfde discussie als dat transportbedrijf uit Limburg dat bekeuringen kreeg. Volgens de rechter is de tachograaf die een andere snelheid aangeeft dan waarmee geflitst is onvoldoende bewijs, maar als je te hard op tachograaf gereden hebt, tot maanden terug, kan je wel gewoon een prent krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Question Mark schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:39:
[...]

Je hebt geen 500km speling. Je hebt 500KM privé KM die in je ritten administratie moeten zijn opgenomen.

Wanneer je twee aansluitende ritten hebt. En die staan vermeld als zakelijk en je auto wordt bij een pretpark gezien wordt je hele administratie zonder pardon afgekeurd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pizza_Boom schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:00:
[...]
Maar dat is eenzelfde discussie als dat transportbedrijf uit Limburg dat bekeuringen kreeg. Volgens de rechter is de tachograaf die een andere snelheid aangeeft dan waarmee geflitst is onvoldoende bewijs, maar als je te hard op tachograaf gereden hebt, tot maanden terug, kan je wel gewoon een prent krijgen.
offtopic:
Yup maar als ik de videobeelden heb, kan elke "techneut" exact uitrekenen hoe hard ik reed op basis van de frames & vastgelegde markeringen op de weg. Anyhow, het is een dubbelzijdig verliespunt idd; 1 meet-apparaat mag niet voor 2 verschillende bewijslasten worden ingezet, lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:05
Hmm door soort discussies vind ik eng. Ik rij ook zakelijk maar ik kan wel zeggen dat ik het niet zo netjes bij hou als ik zou moeten. Dat is een reden waarom ik weer per 1 januari gewoon weer bijtelling ga betalen.

Wat is eigenlijk de pakkans? Hebben ze een hele grote database aan camera beelden, en leggen ze die naast een steekproef van verklaring? Welke beelden mogen ze wel en niet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
ejtnaj schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:30:
Wat is eigenlijk de pakkans? Hebben ze een hele grote database aan camera beelden, en leggen ze die naast een steekproef van verklaring? Welke beelden mogen ze wel en niet gebruiken?
Ze hebben ANPR. Dat is van de politie en die data moet binnen x tijd verwijderd worden, maar dat geldt niet voor de kopie die de belastingdienst er van heeft gemaakt. In 2017 heeft de hoge raad geoordeeld dat ze dit niet mogen gebruiken, maar ik verwacht eigenlijk dat daar des tijds door Wiebes meteen een work-around voor is opgezet om te zorgen dat het wel binnen de wettelijke kaders valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:06:
[...]
Ze hebben ANPR. Dat is van de politie en die data moet binnen x tijd verwijderd worden, maar dat geldt niet voor de kopie die de belastingdienst er van heeft gemaakt. In 2017 heeft de hoge raad geoordeeld dat ze dit niet mogen gebruiken, maar ik verwacht eigenlijk dat daar des tijds door Wiebes meteen een work-around voor is opgezet om te zorgen dat het wel binnen de wettelijke kaders valt.
Naast de ANPR op de snelwegen, die de politie gebruikt, hebben ze ook eigen scanauto's als ik mij niet vergis. Van die eigen auto's heb ik nog nooit gelezen dat ze die info niet mogen gebruiken of iets over bewaartermijnen.

Oh en ze hebben natuurlijk ook nog het CJIB.
Pagina: 1