Bluetooth 'hoofd' zang-microfoon.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fn008511
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-02 13:05
Ik zoek een Bluetooth Hoofd_zang_microfoon(headset). Is dit te koop?

Mijn budget is €100,= - 300,=.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om het geluid van mijn zang af te spelen op een bluetooth audio box.
Ik ben muziekagoog in een bejaardentehuis. Om tijdens de Corona toch muziek te kunnen blijven maken en zingen(op veilige afstand van de bewoners), kan dit niet meer dicht bij elkaar op 1,5 meter.

Ik heb een bluetooth Sony SRS-X2 audio system wat ik gebruik om muziek van mijn Huawei smartphone af te spelen. Dus Android is vereist!

Er zijn veel items te koop om geluid op te nemen of ter ondersteuning van streaming, maar ik kan niets vinden voor zang! Ik zoek géén professionele microfoon maar iets binnen mijn budget :)

Ik woon in regio Leiden/Den Haag. Zijn er hier winkels/ bedrijven waar ik langs kan?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt vast.

Gr. Karin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Als er al Bluetooth zang-installaties bestaan dan denk ik niet dat je hier snel voor zou moeten kiezen in verband met de vertraging in het signaal dat Bluetooth vaak veroorzaakt. Er bestaan genoeg Bluetooth microfoons, maar die zijn bedoeld voor videocalls en dergelijke, niet voor zang.

Heb je al eens nagedacht over een draadloze zangmicrofoon? Een beetje microfoon heeft zelfs een beter bereik dan Bluetooth.

Wellicht zoiets?
Shure zangmicrofoon

Edit:
Bovenstaand systeem is prima met headset te verkrijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daam op 19-09-2020 10:59 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• fn008511
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-02 13:05
Hoi. Hoe krijg je dan geluid? Via de versterker van de elektrische gitaar?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
De oplossing zoals ik hierboven beschrijf geeft een microfoon-signaal als output. je hebt dus een versterker/luidspreker nodig met een microfoon-ingang. Sommige gitaarversterkers hebben dat inderdaad.

En andere oplossing is om een klein mengtafeltje aan te schaffen (zoiets). Met behulp van dit mengtafeltje wordt het microfoon-signaal omgevormd naar een lijnsignaal en kun je deze aansluiten op de AUX-aansluiting van een bluetooth-speaker of versterker (mits de speaker deze aansluiting aanwezig heeft).

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:40
Ik denk dat je beter en set zoals volgende link kunt kopen (er vanuit gaande dat micro en bluetooth/MP3 gelijktijdig gebruik kunnen worden).
Draadloze headset, actieve speaker met MP3 en bluetooth en statiefje.
https://www.bax-shop.be/n...et-met-speaker-en-statief

Iemand van een HiFi winkel waar ze ook pro materiaal hebben zal je hier vast en zeker mee kunnen helpen binnen budget.