PS4 spel installatie start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dissasociative
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb vandaag Red Dead Redemption2 gekocht (via Amazon, blijkt uit Duitsland te komen). Disc 1 kopieren geen probleem, 2 ook niet, echter de installatie start niet. Als ik de game selecteer wordt het scherm als het ware snel 'gerefreshed' (zo'n soort zoom effect). Ook als ik naar meldingen ga en de download selecteer (gereed om te installeren staat er nog) en voor ' Starten' kies gebeurt hetzelfde. Eigenlijk niks dus.

Ik krijg verder geen foutmelding, er gebeurt gewoon niks als ik verder wil met de installatie. Ook heb ik nog 500 GB opslag dus dat lijkt me ook geen issue.

Ik ben niet heel ervaren met gamen en kan me met 1 spel maanden vermaken. Online spelen doe ik ook niet aan, ik ben dus echt een rookie. Kan iemand me alsjeblieft uit de brand helpen?

Heb uiteraard gegoogled en ik kon geen vergelijkbare problemen vinden. Excuses als dit een zeer domme vraag is (wat ik wel hoop) of als ik dit in het verkeerde forum plaats. Ik zou niet weten waar ik dit anders moet vragen, de mensen hier weten 1000x meer over dit soort dingen vermoed ik :P

Alle reacties

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 19:19
Wat heb je verder al geprobeerd? Ik zou in elk geval starten met:
1. Disc eruit, kijken of er geen beschadigingen opzitten, en opnieuw erin
2. PlayStation uit zetten, stekker eruit, even wachten, en opnieuw opstarten
3. Spel helemaal verwijderen en opnieuw installeren

Heb je deze stappen al geprobeerd?

• dissasociative
Heb ik inderdaad allemaal geprobeerd, maar iedere keer krijg ik hetzelfde

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:06

De Nelis

en anders maar niet...

Disc even met een vezelvrij doekje schoon maken. 1 (onzichtbare) vlek kan al genoeg zijn voor dergelijke problemen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• dissasociative
Pff disc was een beetje vies, dus hoopte dat dit het zou zijn, maar nee :/

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-06 19:19
Als je op de Optie knop klikt en vervolgens op Update, krijg je dan een melding te zien?

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 21:38
Heb je de meest recente PS4 firmware ?
Even connecten met de online Playstore en als deze meld dat je moet updaten, dan eerst je PS4 updaten.
(Of handmatig updaten via je System menu)

• dissasociative
Zowel bij meldingen als in het hoofdscherm krijg ik geen Update te zien als ik de Optie knop gebruik.
Bij meldingen kan ik kiezen uit 'verwijderen, meldingsberichten, uploads en downloads' .
In het hoofdscherm zie ik ' opgeslagen data uploaden/downloaden, toevoegen aan map, disc verwijderen, verwijderen, informatie'

Onder de afbeelding van het spel staat overigens een statusbalk met een pauze icoontje.

De PS4 is helemaal up to date

[ Voor 3% gewijzigd door dissasociative op 19-09-2020 13:27 ]

Pagina: 1