Windows 10 activatie na upgraden RAM geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb momenteel 2 ram geheugen latjes van elk 8gb in mijn pc steken.
Nu wil ik uitbreiden naar 32gb, maar vermits 2 extra latjes van 8gb niet werkt op mijn moederbord, wil ik er 2 van 16gb steken en dus die 2 van 8gb eruit halen.
Maar gaat mijn windows dan nog geactiveerd zijn?
Ik weet dat wanneer men upgrade naar een ander moederbord of CPU, dat dan windows niet meer geactiveerd is, maar hoe zit dat met het veranderen van alleen het ram geheugen?
Want als ik een nieuwe windows licentie moet kopen, dan wordt mijn ram geheugen upgrade wel erg duur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Voor Windows maakt dat allemaal niks uit. Alleen wanneer je te veel gelijktijdig aanpast, dus ander merk moederbord, andere netwerk kaart, andere CPU bijvoorbeeld.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RAM is geen enkel probleem. Ik heb het RAM gebeugen van 100'en machines vervangen en niet 1x een melding van MS gehad over activatie. Het moederbord is vrijwel altijd wel een trigger.

• Stijn-Software
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-08-2021

Stijn-Software

Stijn-Software

Hallo,

ram is helemaal geen probleem, Ik heb zelf laatst ook een ramupgrade uitgevoerd en daarna was mijn windows gewoon nog geactiveerd dus dat is geen probleem.

Met vriendelijke groeten,

Stijn Florian

Stijn-Software

• Marc19700
Super bedankt iedereen.
Dan ga ik het ram geheugen maar bestellen.
In het verleden had ik wel al vaker een gewone harddisk vervangen door een ssd en dat gaf ook geen problemen met windows.
Maar met ram geheugen wist ik het niet helemaal zeker.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je meerdere hardware vervangt, en met name nadruk op het moederbord, dan wil Windows wel eens moeilijk doen. Misschien is het zinvoller om in zo'n geval de hardware stuk voor stuk in te bouwen, met steeds een start naar Windows. Ik denk dat hij de configuratie dan niet als een nieuw geheel (lees: nieuwe pc) zal zien. Geen idee of het echt zo is, maar ik vind het wel logisch.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2020 19:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Marc19700
Ik heb gisteren het ram geheugen vervangen en windows 10 is gelukkig nog steeds geactiveerd 👍.
Pagina: 1