Keuken - niet goed geleverd, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00
Al ruim 1.5 jaar ben ik bezig om de keuken die in April vorig jaar gekocht is goed geïnstalleerd te krijgen.

De keukenleverancier en de leverancier van het blad zijn al zeven maal terug geweest om het probleem te bekijken en/of te verhelpen.

Twee weken geleden zijn ze met drie man vijf uur lang bezig geweest om de hele keuken opnieuw te plaatsen, het blad opnieuw in te meten zodat deze opnieuw geleverd en geïnstalleerd kon worden.

Ze hebben toen, ook nadat ik dit meerdere malen heb aangegeven, twee sier/zichtpanelen niet opnieuw gesteld waardoor enorme kieren zichtbaar zijn tussen deze panelen en de deurtjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALl6hSylyBuJwim1Qcw4EiFzOxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KpFnQsPVSSguRGDVNCnkUrdl.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een U-Keuken en links en rechts heb ik nu deze kier omdat de sierstukken te kort zijn. Daarbij is te zien dat kier op de foto uitloopt naar beneden, hij is daar 4 mm breder dan boven. Oorzaak is het sierstuk dat scheef en niet waterpas gemonteerd is. Graag zie ik alle kieren zoals de rechter kier op de foto.

Verder is de keuken bij de herstelwerkzaamheden op sommige plaatsen dusdanig ver gezakt (om het blad waterpas te krijgen 8)7 ) dat de oude kit resten op de spackmuur storend in het zicht zitten en niet meer weg gewerkt kunnen worden. Ook zijn er bij het verwijderen van het kit op sommige plekken stukken spack afgebroken waardoor gaten ontstaan zijn in de muur.

Tot en met vandaag was dit alles geen probleem. Dit word allemaal hersteld zodra het nieuwe blad geplaatst word, aldus de eigenaar van de keukenwinkel.

Afgelopen woensdag, stonden ze ineens samen op de stoep. De eigenaar van de keukenwinkel samen met een hoge pief van de bladfabrikant. Het blad lag er nu goed bij, maar kon helaas, omdat het nu al twee keer fout gemonteerd was, niet meer gebruikt worden (Kvik touch blad/Finex). Er moest een nieuw blad komen maar dan kreeg ik geen garantie meer, want ze konen niet garanderen dat het beter werd dan dat het nu was 8)7.

Heb toen aangeven dat ze het nog een keer mogen leveren met normale garantie of het hele blad mogen crediteren.

Vandaag deze conclusie nog even op de mail gezet en ik kreeg binnen 15 minuten het hele bedrag van het blad op mijn rekening gestort met kort daarna een mail dat het dossier gesloten was.

Hij geeft nu aan dat hij de rest van mijn keuken niet meer komt maken en dat hij niet meer op mijn mail reageert. Dossier gesloten: Wat nu?

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:53
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Ik begrijp dat de eigenaar heeft geconcludeerd dat het voor jou akkoord was als hij het blad zou crediteren. Dat was voor hem waarschijnlijk de snelste en voordeligste optie.

Hoe heb je dat omschreven?

• BasvanS
Jarno schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:03:
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Ik begrijp dat de eigenaar heeft geconcludeerd dat het voor jou akkoord was als hij het blad zou crediteren. Dat was voor hem waarschijnlijk de snelste en voordeligste optie.

Hoe heb je dat omschreven?
Een citaat van mijn mail vanmiddag:

" .....Mijn voorkeur gaat inmiddels sterk uit naar het crediteren van het blad, mede door de uitspraken van de fabrikant heb ik inmiddels geen vertrouwen meer in een goede afloop. Het is je goed recht om het blad nog 1 maal opnieuw te leveren, maar ik zal zeker geen genoegen met een blad welke wederom problemen heeft op de naden, de afwerking van de randen of krom is.

Buiten de afwikkeling van het blad moeten de sierpanelen van de hoek kasten ook nog opnieuw gesteld worden. De kieren tussen deze panelen en de kastdeurtjes zijn op dit moment te breed, scheef en dus niet acceptabel. Ook dient de muur hersteld te worden welke beschadigd is geraakt bij het verwijderen van de kitresten"......

Daar kreeg ik deze reactie op:

"Goedemiddag heer BasvanS,

Het is mij duidelijk waar je voorkeur naar uitgaat.

Ik zal het bedrag van € XXXX,XX vandaag aan je overmaken en sluit hierbij het dossier.

Voor ons is de zaak hierbij dus afgedaan.

Ik wens je verder veel succes."

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:00
Ik zou (een deel van) het geld wat je hebt gekregen gebruiken om iemand in te huren die het repareert voor je. Die staat er vers in en heeft wellicht meer zin om het netjes te maken.
Uiteindelijk moet je ook voor een deel accepteren dat het niet helemaal snaarstrak is.

• BasvanS
clements schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:10:
Ik zou (een deel van) het geld wat je hebt gekregen gebruiken om iemand in te huren die het repareert voor je. Die staat er vers in en heeft wellicht meer zin om het netjes te maken.
Uiteindelijk moet je ook voor een deel accepteren dat het niet helemaal snaarstrak is.
Moet ook nog een nieuw blad kopen.. Ik heb nu een werkblad met 2 kitnaden van doorzichtig silconen kit midden op het blad. Dat gaat binnenkort stuk en dan lekt alle troep zo de kastjes in..

Kortom: dat geld is voor een nieuw blad, niet voor het herstel van de keuken.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 18-09-2020 21:13 ]

• clements
Hoe ziet het blad er nu uit dan met die kitnaad?
Misschien kan de keuken in zn geheel iets omhoog?

• Jarno
Ik zou hem even terug mailen dat je graag hoort wanneer hij de kastjes komt repareren.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Tja snap dat die leverancier er ook wel klaar mee is.

Maar je geeft zelf aan er geen vertrouwen meer in te hebben en dat je een credit wil.

Ik denk dat die man daarna gestopt is met lezen.

Ik zou m nog 1x benaderen en aangeven dat je x-euro wil hebben om de reparaties in eigen hand te kunnen laten uitvoeren.

Of dat hij het zelf mag doen nadat jij een vervangend blad heb laten plaatsen.

Edit: :o ok heb een voorspellende gave ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 18-09-2020 21:27 ]

• BasvanS
Jarno schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:15:
Ik zou hem even terug mailen dat je graag hoort wanneer hij de kastjes komt repareren.
Dat station zijn we helaas al voorbij ;) Heb hem laten weten dat het blad nu opgelost is en dat hij 10 werkdagen heeft om de rest van de keuken te herstellen. Omdat ik inmiddels flink klaar met de beste meneer heb ik hem ook aangeboden de herstelwerkzaamheden af te kopen voor EUR 450,-. Dan zoek ik zelf wel iemand die dat doet.

Het antwoord was: " Dossier gesloten, ik reageer nu niet meer op mail."

@Barrycade Zie hierboven ;)

@clements Door de siliconenkit zijn de naden rubberachtig en blijft er veel stof plakken. het blad is ook niet met klemmen aangetrokken omdat het toch binnen enkele weken weer vervangen zou worden. Het is ook met veel te weinig schroeven vast gezet, waardoor het niet super strak ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door BasvanS op 18-09-2020 21:26 ]

• Jarno
Is hij niet aangesloten bij een brancheorganisatie? Anders juridisch advies inwinnen, hij moet een degelijk product leveren en dat heeft hij tot op heden nog niet gedaan begrijp ik. Verder blijft hij natuurlijk verantwoordelijk voor zijn eigen reparaties.

• SkiFan
  • Laatst online: 09:42
Het stadium van aanmanen kun je nu welgevoeglijk wel achter je laten. Ze zijn gewoon in gebreke. Nu ontbind je de koop, en zodra je de aankoopsom terug hebt gekregen mogen ze de handel komen ophalen. Dat laat overigens het fenomeen schadevergoeding onverlet. Nu ze de muur hebben beschadigd, kun je die schade aanvullend op de ontbinding verhalen. Eerste stap is dus nu de verzuimbrief waarin je de ontbinding van de volledige aankoop uitspreekt te versturen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• BasvanS
Jarno schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:26:
Is hij niet aangesloten bij een brancheorganisatie? Anders juridisch advies inwinnen, hij moet een degelijk product leveren en dat heeft hij tot op heden nog niet gedaan begrijp ik. Verder blijft hij natuurlijk verantwoordelijk voor zijn eigen reparaties.
Het CBW heb ik gaande weg het proces al op de hoogte gesteld. Gedurende dit hele verhaal werd ik namelijk keer op keer op een dusdanig denigrerende manier aangesproken dat mijn vrouw bij het 5e bezoek letterlijk het huis uit is gevlucht met de kinderen om niet langer naar hem te hoeven luisteren.

Je gaat door dit hele gebeuren (1.5 jaar lang inmiddels) twijfelen aan je eigen mening. Ben ik dan wellicht een zeur? Maar ik vind de naden van de kast hierboven echt niet acceptabel. Ook zijn er nu veel meer kleine details die alles behalve vakmanschap laten ziet.
SkiFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:27:
Het stadium van aanmanen kun je nu welgevoeglijk wel achter je laten. Ze zijn gewoon in gebreke. Nu ontbind je de koop, en zodra je de aankoopsom terug hebt gekregen mogen ze de handel komen ophalen. Dat laat overigens het fenomeen schadevergoeding onverlet. Nu ze de muur hebben beschadigd, kun je die schade aanvullend op de ontbinding verhalen. Eerste stap is dus nu de verzuimbrief waarin je de ontbinding van de volledige aankoop uitspreekt te versturen.
Klinkt leuk, maar dan zit ik zonder keuken.. de gemiddelde levertijd voor een nieuwe is toch al snel 3-4 maanden. Al heb ik buiten dat waarschijnlijk niet veel andere opties.

In gebreke stellen mag neem ik aan niet via mail? Maar moet via aangetekende post?

[ Voor 48% gewijzigd door BasvanS op 18-09-2020 21:34 ]

• SkiFan
Ik zou dit altijd via een aangetekende brief doen. Naast bewijs geef je ook ermee aan dat je juridische stappen onderneemt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SkiFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:27:
Het is maar de vraag of je de hele overeenkomst kunt ontbinden vanwege een kier. Dat gaat mij wat ver. Ik zou eerst een onafhankelijk adviseur inschakelen om de situatie te beoordelen. Op basis van dat advies kun je besluiten of je kunt ontbinden (als de adviseur aangeeft dat je beter opnieuw kunt beginnen) of de reparatie door iemand anders laten uitvoeren (als het bedrag daarvan in verhouding staat tot de hoogte van de overeenkomst met de keukenboer), en sta je later ook sterker als je geld van de keukenboer gaat vorderen.

• BasvanS
GlowMouse schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:36:
[...]

Het is maar de vraag of je de hele overeenkomst kunt ontbinden vanwege een kier. Dat gaat mij wat ver. Ik zou eerst een onafhankelijk adviseur inschakelen om de situatie te beoordelen. Op basis van dat advies kun je besluiten of je kunt ontbinden (als de adviseur aangeeft dat je beter opnieuw kunt beginnen) of de reparatie door iemand anders laten uitvoeren (als het bedrag daarvan in verhouding staat tot de hoogte van de overeenkomst met de keukenboer), en sta je later ook sterker als je geld van de keukenboer gaat vorderen.
De oorzaak van deze kier is wel tekenend voor de problemen die ik met deze keuken heb. De keuken zelf zou ik graag houden, maar dan wel degelijk geplaatst. Ik voel ook veel meer voor het terugvorderen van de montage kosten, op dat vlak hebben ze gewoon echt slecht werk geleverd.

• SkiFan
@GlowMouse Niet vanwege een kier nee, maar ik neem aan dat het blad gelijk met de rest van de keuken gekocht is. Dat lijkt me een nogal integraal deel. Da's geen klein gebrek.

• BasvanS
SkiFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:39:
@GlowMouse Niet vanwege een kier nee, maar ik neem aan dat het blad gelijk met de rest van de keuken gekocht is. Dat lijkt me een nogal integraal deel. Da's geen klein gebrek.
De hele keuken is een opsomming van kleine puntjes en er is inmiddels zoveel in gezaagd en geschroeft dat het niet meer als een goed product aanvoelt. Maar hij ziet er, op de kieren en het blad na, nu goed uit --> Als ik zelf even de kasjes en lades afstel, want dat hebben ze de laatste keer ook niet gedaan (lades verkeerd terug gehangen etc).

• Jarno
Want als ik het goed begrijp heeft hij nu geen nieuw blad gekregen omdat ze daarvan niet garanderen dat zij in staat zijn het juist te plaatsen?

In plaats daarvan hebben ze het eerder gemonteerde blad als noodoplossing even gecorrigeerd.

Gevolg van die correctie is dat hij nu een kier en beschadigingen heeft waardoor de leverancier nu in gebreke blijft zoals @SkiFan zegt.

Ik zou nog even wachten met zelf aan de slag gaan anders slaan ze je daar straks mee om je oren.

Wel zou ik op voorhand een prijs opvragen bij een onafhankelijke monteur. Dan weet je alvast waar je aan toe bent als kan je een keuze maken of je nog verder gaat vechten of je verlies neemt.

[ Voor 27% gewijzigd door Jarno op 18-09-2020 21:50 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SkiFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:39:
De overeenkomst is al ontbonden voor wat het blad betreft. Dan kun je nu niet meer het blad aanhalen als reden om de rest van de overeenkomst te ontbinden.
BasvanS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:43:
[...]

De hele keuken is een opsomming van kleine puntjes en er is inmiddels zoveel in gezaagd en geschroefd dat het niet meer als een goed product aanvoelt. Maar hij ziet er, op de kieren en het blad na, nu goed uit --> Als ik zelf even de kasjes en lades afstel, want dat hebben ze de laatste keer ook niet gedaan (lades verkeerd terug gehangen etc).
De stelling dat er zoveel in de panelen gezaagd en geschroefd is dat ze niet goed meer bruikbaar zijn, is veel sterker wanneer die van een expert afkomstig is. Als het geen goede keuken meer kan worden, heb je een goed argument om de hele overeenkomst te ontbinden.
Jarno schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:47:
Wel zou ik op voorhand een prijs opvragen bij een onafhankelijke monteur.
Een monteur is per definitie niet onafhankelijk. Je hebt een schade-expert nodig.

• SkiFan
GlowMouse schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:08:
[...]

De overeenkomst is al ontbonden voor wat het blad betreft. Dan kun je nu niet meer het blad aanhalen als reden om de rest van de overeenkomst te ontbinden.
Die kant zat ik ook over te denken. Overigens is veel van de exacte bewoording afhankelijk. Het zal in dit geval wel weer Haviltexen worden. Hoe bedoelde TS 'liefst geld terug', was dat een deelontbinding? Ik denk dat je daar niet zonder meer van uit mag gaan.

Lastig. Je kunt m wellicht nog de kans geven het restant na te komen, op straffe van ontbinding. Ook paneeltjes waar niet onnodig in geboord zijn lijken me niet onredelijk. Je krijgt dan ooit toch gedonder met vocht.

• BasvanS
SkiFan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:39:
[...]

Die kant zat ik ook over te denken. Overigens is veel van de exacte bewoording afhankelijk. Het zal in dit geval wel weer Haviltexen worden. Hoe bedoelde TS 'liefst geld terug', was dat een deelontbinding? Ik denk dat je daar niet zonder meer van uit mag gaan.

Lastig. Je kunt m wellicht nog de kans geven het restant na te komen, op straffe van ontbinding. Ook paneeltjes waar niet onnodig in geboord zijn lijken me niet onredelijk. Je krijgt dan ooit toch gedonder met vocht.
In mijn mail heb ik meermaals aangeven akkoord te zijn met de creditering van het blad. Maar dat ik nog wel verwacht dat hij dit binnen een termijn van 10 werkdagen de kastjes komt herstellen. Dat lijkt me een redelijke termijn die mij in staat stelt stappen voor te bereiden.

Tevens heb ik hem een 2e optie geboden om voor aanstaande maandag het dossier te sluiten als hij voor het herstel van muren en de kastjes eenmalig EUR 450,- overmaakt. Ik wil echt graag van hem af zijn!

Hij heeft aangegeven met beide niet akkoord te zijn en het dossier te sluiten.

Daarbij komt nog dat hij in zijn laatste mail aangaf dat hij 'eigenlijk al te veel geld heeft overgemaakt' Hij schemert daarbij met de korting die ik gekregen heb omdat ik een complete keuken heb afgenomen. Door het crediteren van het blad zou deze korting van 20% niet meer geldig zijn, en ook de Cooker kraan met 50% korting zou nu volledig betaald moeten worden. 8)7

Zou het wellicht een optie zijn alleen de immateriële kosten terug te vorderen? Inmeten, leveren, montage etc.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 18-09-2020 22:50 ]

• SkiFan
Dan zou ik nu eerst even die periode afwachten. Ondertussen een paar offertes opvragen voor het corrigeren van zijn wanpraktijken, dan schadevergoeding ter hoogte van een redelijke offerte eisen. Je hoeft niet de goedkoopste te nemen.

De weg van ontbinding zou ik dan niet eens meer gaan bewandelen, gezien het feit dat je de keuken eigenlijk toch wilt behouden.

[ Voor 23% gewijzigd door SkiFan op 18-09-2020 22:52 ]

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 31-01 21:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind die kier op jouw eerste foto nou niet echt een reden om ongerust te zijn... Ik heb ook in meer of mindere mate ietsjes scheve kieren tussen de panelen.

Is het niet dat de opeenstapeling van kleine issues er voor zorgt dat je je nu óveral aan stoort en dat je het niet meer 'nuchter' kan bekijken?
Anderhalf jaar stress is wel extreem hoor... Ik zou kijken of je een beetje afstand kan nemen van dit hele gedoe.
En dan later nog eens kijken of je eventueel bij een andere partij e.e.a. kan laten herstellen. Al die stress voor een paar rotcenten... Geloof mij: Het is het niet waard :)

Edit: Ik zeg dit mede omdat je geen foto's hebt geplaatst van het aanrechtblad....

[ Voor 6% gewijzigd door Nyarlathotep op 19-09-2020 00:36 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• clements
Ik zou zoeken naar een manier waarop je het snelst een acceptabele keuken hebt. Als het blad geen zichtbare beschadigingen heeft kan een hoop netjes gemaakt worden, door een vakman

Wellicht kan de sierstrip links opnieuw geplaatst worden of zelfs vervangen. Opnieuw door een vakman.

Het hoeft niet de wereld te kosten om eea netjes te maken als je maar iemand vind die er een beetje aandacht voor heeft

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 20:46
Als ik zo naar die kieren kijk is daar wellicht niks mis mee, met standaard kasten en deuren is er een vaste kier afstand. Als jij dit bij alle deurtjes deze afstand iets te klein maakt blijft er aan het einde een grote kier over. Je hebt niet een plattegrond van de keuken gepost, maar anders zou het zomaar kunnen zijn dat als je alle kieren een halve millimeter groter maakt je op het einde ook netjes uitkomt.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07
BasvanS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:46:
[...]

In mijn mail heb ik meermaals aangeven akkoord te zijn met de creditering van het blad. Maar dat ik nog wel verwacht dat hij dit binnen een termijn van 10 werkdagen de kastjes komt herstellen. Dat lijkt me een redelijke termijn die mij in staat stelt stappen voor te bereiden.

Tevens heb ik hem een 2e optie geboden om voor aanstaande maandag het dossier te sluiten als hij voor het herstel van muren en de kastjes eenmalig EUR 450,- overmaakt. Ik wil echt graag van hem af zijn!

Hij heeft aangegeven met beide niet akkoord te zijn en het dossier te sluiten.

Daarbij komt nog dat hij in zijn laatste mail aangaf dat hij 'eigenlijk al te veel geld heeft overgemaakt' Hij schemert daarbij met de korting die ik gekregen heb omdat ik een complete keuken heb afgenomen. Door het crediteren van het blad zou deze korting van 20% niet meer geldig zijn, en ook de Cooker kraan met 50% korting zou nu volledig betaald moeten worden. 8)7

Zou het wellicht een optie zijn alleen de immateriële kosten terug te vorderen? Inmeten, leveren, montage etc.
Je hebt nu al 1,5 jaar ellende. De man lijkt weinig meer te willen bewegen. Voor jou zou de zaak met nog 450 euro tegemoetkoming “gesloten” zijn. Volgens mij zijn er nu twee opties:

1. Nog langer in comclaaf, proberen je recht te krijgen, en waarschijnlijk al die tijd een niet nette keuken (want zelf (laten) repareren terwijl er een juridische zaak loopt is niet raadzaam.

2. Deze 450 als verlies nemen, en zsm de boel af laten maken / repareren door iemand met verstand van zaken. Dan slaap je binnen een paar welen weer rustig en krijgt je vrouw ook geen rolberoerte ;)

Ik weet wat de rechtvaardige keuze zou moeten zijn maar vooral ook welke ik zelf zou maken ;).

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 18:11
Eens met @HanM Ik ben zelf keukenmonteur en dit lijkt mij toch echt een probleem met het afstellen van de kastdeurtjes. Normaal gesproken wordt het hoekpasstuk (sierstuk) op maat geleverd door de fabrikant, deze is dan of: gebruiksklaar, of moet nog verlijmd worden, maar dan is het verstek er al aan gezaagd, en valt er ook weinig meer met de maat te schuiven. Wat wel kan is dat deze zoals je aangeeft een beetje uit het lood loopt waardoor de sluitnaad tussen het hoekpasstuk en de deur ernaast iets scheef wegloopt, dit is echter normaal te verhelpen door het passtuk bij te stellen door de schroeven die het passtuk fixeren aan de kasten, of door het stellen van de deurtjes ernaast. Hou er rekening mee dat er ongeveer 3 - 5 mm als sluitnaad wordt aangehouden.

Ik zou iemand zoeken die de keuken even kan langslopen voor je, dit lijken mij niet al te ingewikkelde problemen.

• BasvanS
Savaroth schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:36:
Eens met @HanM Ik ben zelf keukenmonteur en dit lijkt mij toch echt een probleem met het afstellen van de kastdeurtjes. Normaal gesproken wordt het hoekpasstuk (sierstuk) op maat geleverd door de fabrikant, deze is dan of: gebruiksklaar, of moet nog verlijmd worden, maar dan is het verstek er al aan gezaagd, en valt er ook weinig meer met de maat te schuiven. Wat wel kan is dat deze zoals je aangeeft een beetje uit het lood loopt waardoor de sluitnaad tussen het hoekpasstuk en de deur ernaast iets scheef wegloopt, dit is echter normaal te verhelpen door het passtuk bij te stellen door de schroeven die het passtuk fixeren aan de kasten, of door het stellen van de deurtjes ernaast. Hou er rekening mee dat er ongeveer 3 - 5 mm als sluitnaad wordt aangehouden.

Ik zou iemand zoeken die de keuken even kan langslopen voor je, dit lijken mij niet al te ingewikkelde problemen.
@Nyarlathotep Het sierpaneel op de foto is volledige zijkant van de hoekkast en is ongeveer 65 CM breed en 70 CM hoog. Dit paneel is scheef gemonteerd met schroeven als zijkant van de kast waardoor je ziet dat het boven 2.8 mm uitsteekt en onder 2.3. Daarnaast kan ik gewoon in de kast kijken zoveel ruimte zit er. Dat stoort mij en wil ik dus wel echt gefixed hebben.

@HanM Het gaat om de 'onderkant' van een U waar 2 hoekkasten links en rechts naast een vaatwasser zitten. Doordat de sierpanelen dus te veel naar binnen staan moet ik alle ruimte opvangen met 2 kastdeurtjes, de vaatwasser zit namelijk vast. De kiertjes zijn niet alleen breed, maar ook scheef. Waardoor het geheel er echt slordig uit ziet.

Voor wat betreft het blad: Dit zit nu nog op veel plekken los. Ik hoop dat ze beugels om deze aan te trekken hebben laten liggen. Er moeten ook 5-10 extra schroeven in dan omdat ik he nu op een aantal plekken kan optillen.

@Savaroth @Valorian Mijn vrouw die vind het inmiddels allemaal prima die bemoeid zich er gewoon niet mee. Mezelf heb ik nu als doel gesteld dat deze vent niet mag wegkomen met de manier waarop hij mij en mijn vrouw behandeld heeft. Dat geeft, nu ik veel kans maak om mijn gelijk te krijgen, al genoeg voldoening en weinig tot geen stress.

Voor wat betreft de afwerking van het blad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GrRSlqQsZshXRMTWQdrONqhDNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlcr39Kno5b0RMQvgizyzMOQ.jpg?f=fotoalbum_large

We zien dus de transparante siliconenkit die niet netjes is afgerwerkt en stof aantrekt welke blijft plakken. Je ziet dat het blad niet ver genoeg tegen de muur aan ligt wat zorgt voor een slordige binnenhoek in de keuken bij het blad. Ook zie je hier de kitresten die overal op de muur zitten. Omdat het blad aan de muur nu lager ligt om deze waterpas te maken. Als je onder aan deze foto kijkt zie je ook hoeveel muur er nog tussen de oude kitrand en het blad zit. Zoveel moest het blad dus zakken om het waterpas te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door BasvanS op 19-09-2020 11:08 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:19
Als je de aansluitende delen blad op gelijke hoogte weet te krijgen, dan kan een driehoekprofiel langs de wanden het ergste leed daar maskeren. Niet zoals je het wilde hebben, maar wellicht een goedkope manier voor een acceptabele afwerking.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• ID-College
  • Laatst online: 31-01 22:11
Volgens mij zijn er legio mogelijkheden zoals idd b.v. een driehoeksprofiel.
Voor mijn gevoel overdrijf je een beetje, mede door je gebrekkige foto's heb ik meer het idee dat je perfectie verwacht maar het allemaal heus wel mee valt... Een keuken gaat op den duur toch hangen en een woning is nou eenmaal niet haaks, waardoor je nooit perfect uitkomt. Daarvoor zijn ook stripjes en dingetjes bedacht om te maskeren.

Voor mijn gevoel overdrijf je wat. Aangezien je nogal perfectie wil: heb je ook een perfectie prijs betaald? Of wil je veel voor weinig?

[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 19-09-2020 12:04 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:40
Altijd weer lastig omdat we het verhaal kennen van een kant, maar als ik dit zo lees
BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:47:
[...]

@Nyarlathotep Het sierpaneel op de foto is volledige zijkant van de hoekkast en is ongeveer 65 CM breed en 70 CM hoog. Dit paneel is scheef gemonteerd met schroeven als zijkant van de kast waardoor je ziet dat het boven 2.8 mm uitsteekt en onder 2.3.
Dat is TS wel een ontiegelijke zeikerd, en trouwens, voor je info, de naden zijn doorgaans 3 mm, dus ze kunnen nog groter worden als je dat wil
Ik zit zelf ook in de interieurbouw maar dit is nou wel een van de redenen waarom wij liever weg blijven bij de particuliere markt, want het is van begin tot eind altijd gezeur

En jah, ik speel nu even de advocaat van de duivel

• BasvanS
FabianGTI schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:09:
Altijd weer lastig omdat we het verhaal kennen van een kant, maar als ik dit zo lees

[...]

Dat is TS wel een ontiegelijke zeikerd, en trouwens, voor je info, de naden zijn doorgaans 3 mm, dus ze kunnen nog groter worden als je dat wil
Ik zit zelf ook in de interieurbouw maar dit is nou wel een van de redenen waarom wij liever weg blijven bij de particuliere markt, want het is van begin tot eind altijd gezeur

Heb het mezelf ook meerdere malen afgevraagd. Ben ik een zeikerd? Nu zegt 4 mm absoluut niet zo veel. Maar als je boven 4 mm hebt en onder 8mm word het een ander verhaald. Het stoort mij omdat het over een hoogte van 70 CM duidelijk zichtbaar is. Daarbij is het paneel ook gewoon duidelijk niet waterpas. Buiten de vraag of het storend is of niet, is het gewoon slordig?

Daarbij is het afwijking van 15-20%. Slordig dus? Dat kan iedereen die er een beetje tijd voor neemt beter. Behalve ik dus, anders had ik er geen EUR 2000,- voor betaald (De montage).

Op dit moment is het zo erg, dat het bereik van de scharnieren niet voldoende is om de gewenste kier te krijgen bij de vaatwasser. De kier tussen deur en sierpaneel kan niet groter dan dit.

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 19-09-2020 12:15 ]

• Barrycade
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

TS je bent akkoord gegaan met een credit om zelf een nieuw blad te regelen, maar nu heb je het er toch over om m vast te schroeven.

Hoe zie je dat voor je; keukenboer komt om de boel te regelen (denk dat je dan eerst langs de rechter, bezwaar commissie van de branche organisatie bent geweest) en dan heb jij houtje touwtje dat afgekeurde blad vastgeschroefd.

Ik zou omdraaien als keukenboer onder vermelding, tja nu kan ik het niet meer afstellen.

Snap trouwens ook niet waarom je tegen een afgewerkte muur een keuken laat plaatsen. De muur doe je meestal nadat de keuken geplaatst is.

Ik herken niet wat we zien maar die kier als die in je blad zit is wel erg breed. Je muur vindt ik persoonlijk nog wel meevallen, maar zie mijn opmerkingen over muur hierboven.

Vraag trouwens dat zeikert deel maar eens aan je vrouw, denk dat het genoeg zegt dat zij zich er niet meer mee bemoeit ;)

Maar wellicht verplaats is me nu te veel in mijn eigen relatie :p

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
FabianGTI schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:09:

[...]

TS stelt in OP:
Daarbij is te zien dat kier op de foto uitloopt naar beneden, hij is daar 4 mm breder dan boven. Oorzaak is het sierstuk dat scheef en niet waterpas gemonteerd is. Graag zie ik alle kieren zoals de rechter kier op de foto.
Ik ga er dan ook van uit dat TS of 28 resp. 23 mm bedoelt, of 2,8 resp. 2,3 cm.
De foto in OP laat overigens ook héél duidelijk niet een gat van <3mm zien (eerlijk gezegd, voor mijn gevoel ook niet bijna 3 cm maar dat kan bedrieglijk zijn; hoe dan ook lijkt het daar meer op dan op <3mm!).

Ik denk overigens ook dat het blad door een enigszins kundige klusser met wat creatief probleemoplossend vermogen netjes te maken valt, en met een driehoeksprofiel er op heb je dan nog het merendeel van de kosten van het blad over om de andere onvolkomenheden op te lossen.

TL/DR - I'm with ^ ^, dit kan in een week of twee prima degelijk opgelost zijn. Ja, leverancier zit fout en zou de gemaakte fouten alsnog op moeten lossen - maar je kunt hier van af komen en in de zwarte cijfers blijven. Dan zou ik me ook liever op leuker zaken richten.

• BasvanS
iceheart schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:23:
[...]

TS stelt in OP:

[...]

Ik ga er dan ook van uit dat TS of 28 resp. 23 mm bedoelt, of 2,8 resp. 2,3 cm.
De foto in OP laat overigens ook héél duidelijk niet een gat van <3mm zien (eerlijk gezegd, voor mijn gevoel ook niet bijna 3 cm maar dat kan bedrieglijk zijn; hoe dan ook lijkt het daar meer op dan op <3mm!).

Ik denk overigens ook dat het blad door een enigszins kundige klusser met wat creatief probleemoplossend vermogen netjes te maken valt, en met een driehoeksprofiel er op heb je dan nog het merendeel van de kosten van het blad over om de andere onvolkomenheden op te lossen.

TL/DR - I'm with ^ ^, dit kan in een week of twee prima degelijk opgelost zijn. Ja, leverancier zit fout en zou de gemaakte fouten alsnog op moeten lossen - maar je kunt hier van af komen en in de zwarte cijfers blijven. Dan zou ik me ook liever op leuker zaken richten.
Het paneel zelf is resp. 23 en 28 mm zichtbaar onder en boven. De Kier is 4-5 mm boven en 8-9 mm onder Daarbij ga ik niet zelf aan het blad klussen voordat alles is opgelost @Barrycade.

Het probleem is dat het blad eraf moet om het kastje en het sierpaneel te stellen. Dat gaat het blad niet overleven. Dan moet ik dus een nieuw blad hebben als ik de boel weer in elkaar (laat) zet(ten).

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021
Misschien zeg ik het een beetje bot maar ik bedoel dit echt niet verkeerd.
Ik heb zelf jaren geleden zo'n probleem gehad, na 3 reparaties in 2 jaar was ik er wel klaar mee.
Ik ben gewoon naar een lokale grafstenenfabrikant gegaan, met de vraag wat zij hier aan konden doen.
Die hebben dat blad bekeken en was te snel gedroogd, waarop mijn vraag natuurlijk was wat we hier aan konden doen.
Daar was eigenlijk niets aan te doen, ik heb daar een nieuw blad op laten leggen door de steenhouwer.
Dat zijn mensen met kennis van zaken, die dus grafstenen maken die aan verschillende temperaturen bloot staan.
Dat heeft wel een beetje meer gekost maar tot op heden ( 19 jaar) heb ik wel eens een nieuwe keuken laten plaatsen.
Maar nog wel steeds het zelfde hardstenen blad.

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
BasvanS schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:57:

Heb toen aangeven dat ze het nog een keer mogen leveren met normale garantie of het hele blad mogen crediteren.

Vandaag deze conclusie nog even op de mail gezet en ik kreeg binnen 15 minuten het hele bedrag van het blad op mijn rekening gestort met kort daarna een mail dat het dossier gesloten was.

Hij geeft nu aan dat hij de rest van mijn keuken niet meer komt maken en dat hij niet meer op mijn mail reageert. Dossier gesloten: Wat nu?
Ik denk dat hij heel tevreden was met je conclusie en je voorstel tot crediteren. Want 2 man 5 uur nog een keer laten werken (dus eigenlijk een hele dag weg voor hem) kost hem meer. En een pijndossier minder.

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02:37
De grootste miskoop van mijn leven en geen poot om op te staan. Na 25 jaar word ik nog altijd witheet.

• BasvanS
mierenfokker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat hij heel tevreden was met je conclusie en je voorstel tot crediteren. Want 2 man 5 uur nog een keer laten werken (dus eigenlijk een hele dag weg voor hem) kost hem meer. En een pijndossier minder.
Waar het niet dat he blad slechts een deel is van het probleem. Je kunt niet de helft oplossen en het dossier sluiten :)

Maar ik weet denk ik inmiddels voldoende. Ik geef hem rustig de tijd (10 werkdagen) om alsnog met een voorstel tot reparatie te komen. Dan heb ik inmiddels van alles in gang gezet via de rechtsbijstand.

Ik hoop dat hij het alsnog kom maken of extra geld stort.. maar ik heb er een hard hoofd in.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wacht. Je geeft ze 2 opties om iets op te lossen, ze kiezen er 1 maar je wil toch je andere?

Of begrijp ik het nou verkeerd?

Heeft ook een computer!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:09
My cents; Je vrouw is al met dikke stress weggelopen met de kinderen omdat ze die vent niet meer kon luchten of zien. Ik had als ik in jouw schoenen had gestaan een extern bedrijf of klusser ingehuurd die de boel netjes maakt voor een paar honderd euro en de zaak daarmee in het verleden gelaten. Zoiets voelt niet goed maar je hebt wel rust in huis en je hoeft er zelf ook geen energie en tijd in te steken. Die paar rotcenten zijn het in ieder geval niet waard.

Idempotent.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 18:53
Bertus schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:28:
Wacht. Je geeft ze 2 opties om iets op te lossen, ze kiezen er 1 maar je wil toch je andere?

Of begrijp ik het nou verkeerd?
Opties bieden werkt goed bij kinderen, dat haalt soms het idee weg dat "nee" ook een optie is.
Ik zou overigens leuk terug gereageerd hebben "Voor jou is het dossier misschien gesloten, voor mij niet." Dreigen met rechtsbijstand voegt meestal weinig toe, gewoon doorvoeren. Dit gaat nog even duren helaas. Oud collega heeft precies hetzelfde gehad, inclusief waterschade etc, rechtsbijstand heeft het uiteindelijk na 2,5 jaar weten naar voldoening af te sluiten, en dat was een grote bekende keten.

• BasvanS
@MainframeX Hij komt er hier ook niet meer in hoor. En ik heb de laatste keer laten weten dat hij op zijn toon kan letten of buiten kan wachten.

@Bertus Hij had 2 opties, repareren of betalen. Hij koos ervoor me te negeren en eenzijdig het dossier te sluiten.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

FreakNL

Well do ya punk?

Hij heeft toch betaald? :+

Maar hij negeert inderdaad de overige kwesties..

Als ik je beschrijvingen zo lees komt dat ook niet meer goed.. Komt hij het blad nou nog ophalen of mag je dat houden? In het laatste geval gewoon alles zo goed en kwaad het kan laten fixen door iemand met verstand van zaken en parallel je RB erop zetten

[ Voor 87% gewijzigd door FreakNL op 19-09-2020 21:02 ]

• BasvanS
Ja, steek zelf ook alleen nog energie in de RB. De keuken is nu prima te gebruiken. Zodra er meer duidelijk is fixen we het blad of kopen we een nieuwe.

Eerst maar eens kijken hoe het blad zich houd met de kit naden!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BasvanS schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:09:
Ja, steek zelf ook alleen nog energie in de RB. De keuken is nu prima te gebruiken. Zodra er meer duidelijk is fixen we het blad of kopen we een nieuwe.

Eerst maar eens kijken hoe het blad zich houd met de kit naden!
Ik zou eerst even bij je RB navragen of die het wel een goed idee vinden dat jij het blad gaat gebruiken, of dat jij het niet beter apart kan zetten of retourneren naar de leverancier...

Want het blad is gecrediteerd en daarmee in een soort limbo beland van wie is het nu...
In 1e instantie zou dit simpel zijn, de verkoper sluit het dossier dus die wil het niet.
Echter, jij weigert het dossier te sluiten waardoor het blad dus ook in een soort limbo blijft steken. En zeker als je RB actie onderneemt kan de verkoper dat blad nog wel eens uit limbo willen halen en geretourneerd zien, waarbij schade etc voor jouw kosten worden...

• BasvanS
Het dossier blad mag best gesloten worden hoor. Alleen het dossier scheve kastjes en kapotte muren niet ;)

• BasvanS
Het verhaal heeft zojuist een verassend einde gekregen:

Er is gisteravond EUR 450,- bijgeschreven op mijn rekening. Hij heeft dus toch voor optie 1 gekozen. Ik ga nu op opzoek naar een nieuw blad bij een leverancier die meteen mijn kastjes wil stellen bij levering.

Bedankt voor jullie adviezen!
Pagina: 1