[Synology Surveillance] Opslaan in stack

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 12:40
Ik weet niet of het mogelijk is, maar...
Ik heb een synology nas, met Surveillance station.
Daarnaast heb ik cloud opslag van stack via cloudsync
Het liefst zou ik de videobeelden ( 24/7 video ) opslaan in stack, maar ik krijg het voor alsnog niet voor elkaar.
Is dit mogelijk ? En zo ja, weet iemand hoe ?

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom zou je dit willen? Het vreet bandbreedte, maar verder waarom? Waarschijnlijk vanuit het idee dat een inbreker je NAS meeneemt om op die manier te zorgen dat je geen beelden hebt. Ik zou eerder zorgen dat je NAS op een wat minder voorspelbare plek staat of haal simpel de sleutel uit de meterkast. Meeste inbrekers verliezen hier geen tijd aan en hebben een petje/ hoodie op tegen herkenning en de pro die zie je niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Lees eens Het algemeen beleid #quickstart door. Een beetje zelfonderzoek is wel de bedoeling hier, anders kun je ook gewoon een installateur bellen en het laten regelen.

Maar goed, in theorie zou het kunnen, de vraag is of Surveillance station het kan. Je kan stack mounten met webdav, als je dat als storage kan koppelen.
Alternatief is om te syncen via SFTP of webdav, dan heb je naast lokale storage, ook de handel in de cloud.

Maar of Surveillance station dat kan.. dat is de vraag. Met een los DVR pakket op een VM of fysieke machine kun je wel wat bouwen (Blue Iris, Milestone, Exacq om maar wat te noemen)

Bedenk wel dat je voldoende bandbreedte nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:53
Ik zit met dezelfde vraag.

Ik heb op een locatie een nas surveillance station met 24/7 opname (2 tapo cameras). En tevens gebeurtenis detectie zodat ik via DScam snel kan terugkijken naar events. Laatst viel de nas uit door internetstoring, denk vastlopen van het modem. Op dat moment kan ik dus niet bij de beelden.

Ik wil graag de laatste opname (bijv. de laatste 30 of 60 minuten) op een 2e locatie kunnen opslaan in een gratis cloud.

Synology biedt hier - voor zover ik weet - geen directe oplossing voor. Wat heb ik heb bedacht als workaround: timelapse ingesteld van telkens 1 uur in 60 seconden. Maar met gebeurtenis detectie zonder compressie. Dus als er bijv. iemand in beeld loopt is de opname 1 op 1 qua tijd. Er wordt max. 1 GB per camera aan opnames opgeslagen in rotatie. Deze files worden via cloud sync geupload naar google drive en weer verwijderd. Dit werkt in beginsel . Probleem hierbij is echter dat de verwijderde files 30 dagen lang in de prullenbak staan, waardoor deze snel te vol is (max. 15 GB totaal). Verder lijkt het niet echt realtime toegankelijk, het syncen is zelfs met polling van 30 seconden niet altijd actief, maar elke 15 minuten ofzo.

Alternatieve oplossingen:
  • Cloud sync van de opnames naar 2e nas (thuis), maar wordt dan wel continu belast met lezen/schrijven terwijl het eigenlijk een simpele fileserver is, die normaal 80% niks doet.
  • Cloud opslag vanaf de cameras rechtstreeks naar Tapo Care cloud (30 dagen). Dit kost echter 70 euro per jaar en wordt volgens mij officieel niet ondersteunt in NL.
  • Gratis clouddienst zonder prullenbak of die prullenbak niet meetelt in de gb's, en ondersteunt wordt door cloud sync? Of andere manier van synchroniseren met de NAS (bijv. gekoppelde folder?)
  • Automatisch deleten van de prullenbak in google drive? Dit lijkt niet te kunnen. Ik heb bijv. de drive gekoppeld in Synology als externe map, maar dan is de prullenbak niet zichtbaar.
  • Betaalde clouddienst, maar liever niet. Heb juist de NAS aangeschaft om van de clouddienst af te zijn.
Belangrijkste vragen:
  • Wat is de makkelijkste manier om een 30-60 min. kopie van je surveillance station op een cloud locatie te krijgen?
  • Welke gratis cloud dienst is hier het best voor geschikt?