Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste topic hier, en mijn excuus als er onduidelijkheden of foutieve dingen zijn.

Echter ben ik opzoek naar een desktop, en zoals te zien is heb ik er twee gevonden.
In deze twee, zitten wel enkele kleine verschillen, en ik hoop dat er iemand, of meerdere mij kunnen adviseren wat wijsheid is. De een is op dit moment te koop voor 480 euro, en de ander voor 600.

Is het raadzaam om meer geld uit te geven voor de desktop voor 600 euro, of zal ik geen verschil merken?

Elk advies is welkom!

Beste antwoord (via Meneerrobo op 18-09-2020 23:36)

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Welke PC gebruik je nu? Welke componenten zitten hierin en welk onderdeel vormt de bottleneck in jouw huidige systeem?
Ik vermoed dat je het verschil nauwelijks zal merken en zou voor de goedkopere van de twee gaan, al dan niet met extra RAM.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
wat wil je ermee gaan doen ?
is zelf bouwen een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
Zelf bouwen is voor mij niet een optie, het is vooral het werken op internet, office (grote Excel bestanden) en ander dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:52
Het is handig aan te geven welke twee je gevonden hebt. Wat gebeurt er in die Excel bestanden? Is dat data analyse, of zijn dat complexe berekeningen? Dat laatste heeft baat bij meer cores in de CPU, het eerste met wat meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Elke i5, 16 GB ram, 512 gb ssd gaat werken.

Is het voor je werk of voor thuisgebruik?
Hoe erg is het als de pc een week weg is?

[ Voor 50% gewijzigd door 99ruud99 op 18-09-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
Kijk het werkgeheugen kan ik nog zelf uitbreiden, dus van 8 naar 16. En de basis zal op data analyse liggen.

Waarom de vraagstelling, als ik de pc een week zou kunnen missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Meneerrobo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:35:
Kijk het werkgeheugen kan ik nog zelf uitbreiden, dus van 8 naar 16. En de basis zal op data analyse liggen.

Waarom de vraagstelling, als ik de pc een week zou kunnen missen?
Als je je PC voor je werk gebruikt wil je hem geen week missen als er iets stuk gaat, in dat geval wil je een PC met een servicecontract. Zoals ik al vroeg: welke PC heb je op het oog, zonder de componenten te kennen is het lastig iets over geschiktheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
Excuus, ik dacht dat je dit kon terugzien in het artikel.

Het gaat om de HP Slim Desktop S01-pF0500nd en de HP Slim Desktop S01-pF1001nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Dat kan als je op de pc deze pagina bekijkt. Op de mobiel moet je daarvoor menuutje open klikken.

Inderdaad, als je je pc niet kan missen wegens werk wil je een servicecontract dat er zodra je belt meteen iemand komt, zodat je werk niet stil ligt. Voor thuis gebruik is zo'n contract a 100 euro (of meer, per jaar) nergens voor nodig, en overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
Goed, het gaat dus niet om een service contract. Ik twijfel tussen deze twee. Waar de een de processor heeft in 10e generatie, en iets sneller lijkt? Is de ander weer voordelig in prijs. De vraag is, is dat echt 120 euro meer waard voor dus een nieuwe generatie proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

De nieuwere processor is net iets sneller. Waarschijnlijk is de SSD ook net iets sneller. Ik gok op een verbetering van 10% in dagelijks gebruik als maximum.

-_-

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cooni
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Welke PC gebruik je nu? Welke componenten zitten hierin en welk onderdeel vormt de bottleneck in jouw huidige systeem?
Ik vermoed dat je het verschil nauwelijks zal merken en zou voor de goedkopere van de twee gaan, al dan niet met extra RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Ah, ok het gaat dus tussen de Pricewatch:HP Slim Desktop S01-pF0500nd en de
Pricewatch: HP Slim Desktop S01-pF1001nd. De verschillen tussen deze twee zijn marginaal, zoals @Cooni zegt: koop de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerrobo
Bedankt voor alle reacties, en inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
99ruud99 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:01:
Dat kan als je op de pc deze pagina bekijkt. Op de mobiel moet je daarvoor menuutje open klikken.

Inderdaad, als je je pc niet kan missen wegens werk wil je een servicecontract dat er zodra je belt meteen iemand komt, zodat je werk niet stil ligt. Voor thuis gebruik is zo'n contract a 100 euro (of meer, per jaar) nergens voor nodig, en overdreven duur.
Ik was mobiel idd, en zie nu ook op m'n PC het keuze menu boven in de post , ook weer wat geleerd :)
Pagina: 1