Download speed laag, geen upload speed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
Mijn vraag
Internet is ineens heel traag, bij verschillende speedtest komt download uit rond 5 a 8 mbps en upload 0.0 tot 0.1 mbps. Ik heb alle kabels opnieuwe erin gezet en via de wifi geprobeerd (veel betere downloadsnelheid) maar daar ook geen upload snelheid voor mijn internet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik geen relevante soft of hardware. Ik heb niks gedownload. Het enigste wat ik vandaag heb gedownload is Dragon Center. Maar dit lijkt mij niet relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle kabels erin en eruit.
Via wifi geprobeerd.
drivers updaten
drivers verwijderd en opnieuw gestart
Solcon gebeld (geen storing en konden niks vinden vanuit Solcon).

Ik weet niet wat te doen nu, ik kan wel internet gebruiken dus er is iets van een upload snelheid, maar heel beperkt. Terwijl we internet hebben die normaal 100 mbps haalt. (glasvezel)

Na uren speuren op het internet, wil ik het toch hier proberen en hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,
Roel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 11:53
heeft Solcon je dan geen advies gegeven hoe je je probleem het beste kunt benaderen ?

Ik zou zelf alle overbodige apparatuur, en media verijderen en dan met een enkele machine gaan testen zo dicht mogelijk bij het overname punt.

Gebruik je ook een router ? Van wie is die ? Kun je een machine ook aansluiten op het overname punt zonder router er tussen ?

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 20:31
heb je geen broadcaststorm ?

is gemakkelijk te herkennen op je switch , als een bepaalde poort ineens giga veel traffiek aangeeft
uittrekken en de rest vh netwerk zou weer rustig moeten worden en speedtesten gaan weer vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:34
Er mist echt heel veel informatie...

Maar om te beginnen, is op al je apparatuur internet traag, of enkel op 1? Denk laptop?

Welke apparaten zijn allemaal traag?

Als je in taskmanager kijkt, gebruikt dan niets anders internet?

Zijn er geen andere apparaten verbonden met internet die data verbruiken?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Ik weet dat er op het Cif netwerk momenteel flinke problemen zijn. Er zou sprake zijn van een beschadigde glasvezel kabel. Wellicht dat Solcon dit (nog) niet weer? Welke plaats woon je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:34
Quote ipv wijziging voor spelfout...

[ Voor 93% gewijzigd door Cyriel85 op 18-09-2020 17:47 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
Het gaat omtrent mijn PC, de andere apparaten werken via het internet.
In taks manager (taak beheer) geeft het netwerk maximaal 4% aan. Als ik youtube opstart en bijvoorbeeld een filmpje wil kijken. Ik merk al aan het laden van de pagina dat de afbeeldingen van de youtube filmpjes niet direct worden weergegeven en pas enkele seconden later stuk voor stuk te voorschijn komen. Uiteindelijk video's kijken op youtube is onmogelijk op redelijke kwaliteit.

Solcon gaf aan om de kabels van de fritz.box opnieuw erin te stoppen en te kijken naar de andere kabels. Dat was alles eigenlijk, het enige wat hij zag dat er een TP-link aanwezig was, en dat dat het misschien ook nog kon zijn. Maar aan de verbinding vanuit Solcon lag het niet, daar stond alles goed.

Het aparte is dat het vandaag zonder enige reden ineens is onstaan .En dat alles er naar wijst dat het met de PC te maken heeft en niet met het netwerk zelf. Ik probeer links en rechts erachter te komen waar de fout zit (software, hardware) maar na uren rond te hebben gekeken online en dingen uit geprobeerd te hebben. Kom ik niet verder.

Bij apparaatbeheer staat dat Realtek PCIe 2.5 GbE Family Controller en Intel (R) Wi-Fi 6 AX200 160 MHz beiden goed functioneren.

De status van Ethernet 2 (gekeken vanuit het netwerkcentrum)
IPv4-connectiviteit: internet
IPc6-connectiviteit: geen internettoegang
Status van media: ingeschakeld
tijdsduur: 01:34:16
Snelheid: 100,0 Mbps

Er kan geen probleem worden vastgesteld door het netwerkcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
Daarnaast ben ik op dit moment de enigste die echt gebruik maakt van het netwerk, er zijn geen andere apparaten die het internet 'afpakt'. Maar dat is normaliter ook niet een probleem. We hebben gelukkig sinds enkele jaren hier glasvezel in plaats van een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
Misschien alles eens herstarten router, modem etc. en/of op je PC proberen met een Live USB stick bijvoorbeeld Ubuntu. Dan moet je al beter weten waar het zit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
Live USB stick? Ik heb daar geen kaas van gegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10 15:30
@Roeffus
Is vrij eenvoudig.
https://ubuntu.com/tutori...ick-on-windows#1-overview
Je zet dan met Rufus _O- een Ubuntu op een USB stick en start daarvan op.
Dan weet je gelijk of het je Windows is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 06:48
De Realtek zou 1Gb moeten kunnen.
Je snelheid geeft 100Mb aan.
Testen met een kabel rechtstreeks op de FB zou ik proberen.

Kan je inloggen op de FB daar zou je kunnen kijken wat de LAN poorten voor snelheid doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ban-Aan op 18-09-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
@Ban-Aan googlen op FB inloggen om LAN poorten te bekijken. Kom ik uit op facebook haha.
Wat bedoel je precies met FB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
Ah the Fritz Box, got'em

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
@Ban-Aan meer als 1 uur verder, geknooi met de FB. Uiteindelijk via platform online etc alles weer aan de praat gekregen met ethernet internet op me pc. Jammer genoeg internet test gedaan, 5,99 download en 0,10 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeffus
@kraades door het slome download en upload, duurt het nog 1 uur voor het iso bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-10 01:55
Heb je geen andere apparaten verbonden staan op je netwerk?
Zoja welke snelheden haal je daar dan op.

Als het probleem alleen op je computer aanwezig is zou je een kunnen proberen je netwerk drivers te verwijderen vanuit apparaatbeheer.
Windows opnieuw opstarten, deze zal automatisch drivers van windows terug installeren.
Hierna even testen of het weer beter loopt.

Probeer ook eens een andere internetkabel op je computer aan te sluiten, om dit uit te sluiten.
Of probeer een andere lanport op je modem, deze kunnen ook defect raken.

[ Voor 7% gewijzigd door Brandonvds op 18-09-2020 22:10 ]

• Roeffus
@Brandonvds
andere apparaten doen het na behoren op het netwerk.
Drivers heb ik idd verwijdert zoals hierboven aangegeven.
Pagina: 1